درفت های طبقه بندی نشده

6 رای    میانگین 3.7 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

راهنمای رابط با همورا

اگر شما شخصی هستید که به عنوان ادمین یوتاب و رابط با شرکت همورا انتخاب شدید؛ خواهشمند است که برای اینکه همکاری خیلی خوبی باهم داشته باشیم، لینک‌های زیر رو مطالعه کنید:

صفحه پشتیبانی همورا
لطفا این صفحه رو خیلی با دقت مطالعه کنید. ضمنا در این صفحه متن قرارداد پشتیبانی نیز وجود دارد که لطفا آن را هم با دقت بخوانید.

آشنایی با فرم‌ها
این مطلب برای این خوبه که با ادبیات مشترک بتونیم با هم صحبت کنیم. ضمنا اگر حوصله ندارید لازم نیست همه آن را مطالعه کنید. فقط دو تا جدولی که در این مطلب هست را با دقت بخوانید تا با اسامی عناصر فرم آشنا شوید.


استفاده از یوتاب بسیار آسان است؛ اگر قسمت‌های اصلی آن را بلد باشید.

 

1- بخش اشخاص » پروفایل شخص

برای دریافت هر اطلاعاتی از شخص حقیقی و حقوقی باید وارد پروفایل آن شخص شوید.


هر آدمی در دنیا با هر نقش و وظیفه‌ای که داره می‌تونه یک پروفایل در یوتاب داشته باشه. در پروفایل شخص، شما می‌توانید تمام اطلاعات آن شخص را وارد کنید یا مشاهده کنید.

ما به طور کلی چند نوع شخص داریم:

1- شخص حقیقی: من و شما و تمام آدم‌های زمین

2- شخص حقوقی: تمام شرکت‌ها، موسسه‌ها، مغازه‌ها و هر کسب و کار مجاز و غیرمجاز که در واقع یک ماهیت حقوقی دارد و ممکنه یک نفر یا چند نفر از اشخاص حقیقی با آن مرتبط باشند. مثلا من که دارم این راهنما رو می‌نویسم، یک شخص حقیقی هستم که به شخص حقوقی شرکت همورا مرتبط‌ هستم.


حالا هر کدام از این انواع اشخاص برای خودشون مشخصات خاص دارند. مثلا هر آدمی یک نام، نام خانوادگی و یک کد ملی داره. اما یک شخص حقوقی یک نام کامل ثبتی، یک شماره اقتصادی یا یک شماره ثبت می‌تونه داشته باشه و قاعدتا کد ملی نداره.


هر دو نوع این اشخاص در بخش اشخاص یوتاب قابل تعریف و جستجو هستند.

 

اگر با نسخه دسکتاپ یوتاب کار می‌کنید؛ می‌تونید به راحتی دومین آیکون از سمت راست رو انتخاب کنید تا صفحه اشخاص را مشاهده کنید.

عکس لازم داره


بخش‌های این صفحه رو باهم مرور کنیم:

جستجو سریع: در این بخش خیلی راحت می‌تونید روی اشخاص جستجو کنید. در دراپ دان اول، می‌تونید انتخاب کنید که دنبال یک شخص حقیقی هستید یا یک شخص حقوقی. باقی گزینه‌ها رو خودتون برید چک کنید. در ادامه هم امکان جستجو براساس تگ‌ها وجود داره.
نکته: پشتیبانی همورا می‌تونه یکی از اشخاص حقیقی یا حقوقی رو برای شما به صورت پیش‌فرض قرار بده. یعنی بسته به اینکه شما بیشتر با کدام از این نوع اشخاص سر و کار دارید، پیش‌فرض‌های یوتاب را می‌توانین تغییر بدیم. پس اگر لازمه به ما ایمیل بزنید.

بخش بعد می‌تونید لیست همکاران یا اقامتگاه‌ها را مشاهده کنید که بعدا می‌گیم چطور می‌تونید ایجاد کنید.
در قسمت بعدی دو تا لینک وجود دارد تا بتوانید شخص جدیدی رو به یوتاب اضافه کنید.
روش سریع: که خیلی راحت می‌تونید شخص حقیقی مورد نظرتون رو اضافه کنید.
کامل: اگر فیلدی از شخص رو می‌خواهید ثبت کنید که در اضافه کردن سریع وجود نداره یا اینکه می‌خواهید شخص حقوقی به یوتاب اضافه کنید، باید از این لینک استفاده کنید. وقتی این فرم رو باز کردید، با فیلد «نوع» می‌توانید حقیقی یا حقوقی بودن شخص رو انتخاب کنید. معلومه که براساس این انتخاب، فیلدها تغییر می‌کنه.

سوال: چه فیلدهایی برای ثبت اشخاص ضروری است؟

ما خودمون هم حفظ نیستیم. شما نگران این موضوعات نباشید. اگر باید چیزی در یوتاب اجباری ذخیره بشه، نرم‌افزار بعد از زدن دکمه ثبت فرم حتما بهتون اخطار می‌ده.


سوال: چه فیلدهایی برای اشخاص یونیک یا منحصر به فرد هستند؟

اشخاص حقیقی: ایمیل، موبایل و کد ملی

اشخاص حقوقی: ایمیل، موبایل، شناسه ملی و کد اقتصادی

یعنی شما نمی‌تونید ۲ شخص با یک ایمیل را ذخیره کنید. اما می‌تونید دو‌ نفر با نام خانوادگی یکسان را ثبت کنید.


سوال: در فرم ثبت شخص جدید، گزینه‌ای برای ثبت شماره فکس ندیدم، این فیلد کجاست؟

درست دیدین. ما این گزینه رو نداریم. چون تصور ما این هست که دیگه خداییش کسی از فکس استفاده نمی‌کنه. حالا اگر شما به هر دلیلی استفاده می‌کنید؛ در فیلد تلفن، شماره فکس را وارد کنید و در قسمت توضیحاتش بنویسید فکس.

 

سوال: من می‌خواهم یک شرکتی را ثبت کنم و کارکنان و مدیرانش را به آن مرتبط کنم. چه کنم؟

اول اگر شخص حقوقی در یوتاب نیست آن‌را ثبت کنید. 

دوم‌ باید اشخاص حقیقی را به ایشان مرتبط کرد. چندین راه دارد:

۱. بروید داخل پروفایل شخص حقوقی، جدولی را مشاهده می‌کنید با نام «اشخاص مرتبط». در زیر این جدول امکان اضافه کردن شخص وجود دارد.

 


راهنما

یک شخص به دو شکل کلی می‌تواند به شرکت شما پول واریز کند یا از شرکت شما پول دریافت کند:

روش اول: داخل قرارداد

 این روش بیشترین حالت ممکن است. در این حالت شخص 

 

روش دوم: افزایش یا کاهش اعتبار (کیف پول)

در این حالت قراردادی وجود ندارد و مشتری خارج از قرارداد اعتبار خود را تغییر می‌دهد. در این حالت با ورود به پروفایل شخص مورد نظر، لینک «سوابق درآمد مالی از شخص» را انتخاب کرده و سپس با فشردن لینک «تغییر اعتبار شخص» می‌توانید اعتبار ایشان را تغییر دهید. همچنین پس از عقد قرارداد، به راحتی می‌توانید برای تسویه قرارداد، سند مالی از نوع «انتقال از اعتبار» یا «انتقال به اعتبار» را استفاده نمایید.

مثال 1: مشتری نمی‌داند چه محصولی را می‌خواهد از شما خریداری کند. بنابراین فقط پولی را به حساب شرکت شما واریز می‌کند.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
9 دلیل مهم برای استفاده از ایمیل مارکتینگ
آیا از روش‌های سنتی بازاریابی خسته شده‌اید؟ آیا به دنبال روش‌های سریع و کم هزینه در تبلیغات هستید و در مقابل توقعات بالایی دارید؟ ما استفاده از ایمیل مارکتینگ را به شما توصیه می‌کنیم! می‌فرمایید چرا؟ در ای...
اطلاعات بیشتر
چگونه ایمیل خوبی برای مارکتینگ داشته باشیم؟
از جمله دغدغه‌های ارسال خبرنامه، تهیه‌ی یک ایمیل خوب و مناسب می‌باشد. در این راستا داشتن محتوای خوب، رعایت نکات فنی، گرافیکی و... از عواملی است که به موفقیت خبرنامه‌ی شما کمک می‌کند. در این مطلب تلاش نموده...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)