26
اردیبهشت
1395
محتوای همورا
محتوای همورا
 

کاهش حجم عکس‌های سایت توسط فتوشاپ

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

روزانه افرادی با شرکت تماس می‌گیرند و بیان می‌کنند سرعت سایت یا بهتر بگوییم سرعت نمایش (لود) عکس‌هایشان پایین است. در این مطلب می‌خواهیم یاد بگیریم که چگونه حجم عکس‌های مورد استفاده در سایت را پایین بیاوریم تا سرعت نمایش (لود) آنها بالاتر برود.

همانطور که می‌دانید عکس‌‌ها و بالاخص عکس‌های با کیفیت، نقش به‌سزایی در جذابیت سایت شما دارند. همینطور بسیار اهمیت دارد که عکس‌هایی با سایز مناسب در سایتتان استفاده نمایید. به همین دلیل عکس‌های سایز بزرگ را به همان ابعادی که لازم دارید تبدیل کنید و حجم آن را پایین بیاورید تا به سهولت در سایتتان نمایش داده شود. برای اینکار می‌توانید مطابق مراحل زیر عمل نمایید:

1- عکس خود را در برنامه فتوشاپ باز نمایید.
2- برای تغییر ابعاد عکس بروی آیکنی که در شکل زیر نشان داده شده، کلیک نمایید. (Crop Tool)


3- پس از زدن آیکن گفته شده، کادرهایی در بالای صفحه نمایش داده می‌شود که می‌توانید ابعاد مورد نظر خود برای طول و عرض عکس در آن وارد نمایید. در واقع در این حالت شما می‌توانید عکس را به تناسب ابعادی که می‌‌خواهید کراپ نمایید. (مطابق شکل زیر)


4- بعد از اینکه ابعاد عکس را متناسب نمودید، می‌توانید از قسمت Image و سپس Image Size سایز عکس خود را نیز تغییر دهید و آن را کوچکتر نمایید.


5- وقتی عکس ها به تناسب ابعاد دلخواه شما تغییر کرد، در منوی برنامه بروی گزینه فایل و سپس Save for web کلیک کنید.


6- در داخل پنجره‌ای که باز می‌شود، مطابق شکل زیر عدد کیفیت را 72 بگذارید.


7-در حال حاضر عکس شما علاوه بر اینکه از کیفیت مطلوبی برخوردار است، حجم پایینی هم دارد و برای استفاده در سایت مناسب می‌باشد.

8- در این مرحله عکس را در مسیر مورد نظر در کامپیوتر ذخیره نمایید.

 

گاهی اوقات با دانستن نکاتی ساده می‌توانید محتوایی بسیار چشم‌گیر در وب سایت خود ایجاد کنید. ضمنا با دانستن این تکنیک‌های کاربردی، در وقت‌تان بسیار صرفه جویی خواهد شد. برای آموختن این تکنیک‌ها نیاز نیست که یک برنامه‌نویس باشید. یکی از خدمات شرکت همورا برگزاری دوره‌های بازاریابی محتوا یا دیجیتال برندینگ می‌باشد. در یکی از این کارگاه‌ها شما جعبه ابزاری از جنس HTML خواهید داشت. در صورت تمایل برای مشاوره و راهنمایی با همورا تماس بگیرید.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
پاک نشود: قدیمی: طراحی سایت عمومی
مهم‌ترین نکته قبل از پیاده سازی و طراحی وب‌سایت آن است که بدانیم هدف و توقع یک فرد یا شرکت از داشتن یک وب‌سایت چیست؟! همورا می‌تواند به عنوان مشاور و طراح ضمن نیازسنجی، شما را در انتخاب ماژول‌های درست راهن...
اطلاعات بیشتر
دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ
از دو دهه پیش تا کنون، دیجیتال مارکتینگ با تکنیک‌، ابزارها و مفاهیم گسترده‌اش توانسته در جهان صنعت و تجارت تغییرات گسترده‌ای ایجاد کند. اگر صاحب کسب و کاری هستید و یا به دنبال حرفه‌ای پایدار و درآمدزا می...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)