10
اردیبهشت
1396
محتوای همورا
محتوای همورا
 

8 دلیل برای به‎کار بردن موشن‎گرافیک

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

امروزه ابزارهای قدرتمند تکنولوژی، در دنیای تبلیغات دگرگونی به‎وجود آورده است. اگر صاحب کسب و کاری هستید، درست همین حالا وقت آن است تا از این دگرگونی و سیر تغییر و تحول جا نمانید. تحولی که موشن‎گرافیک‎ها بخش مهمی از آن‎ را ساخته‎اند.

موشن‌گرافیک از کجا آمده است؟

موشن‌گرافیک زاده عصر حاضر است. زمانی که صاحبان کسب و کار به جادوی شخصیت‌های کارتونی و انیمیشنی پی بردند. شخصیت‌هایی که می‌توانستند خود تبدیل به نشان و علامتی برای یک برند شوند و مخاطبان را در سطح وسیعی مجذوب به خود کنند. درواقع موشن‌گرافیک‌ها از خویشاوندان انیمیشن هستند. اما اگر بخواهید بدانید که خود انیمیشن از کجا آمده است به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به موزه ملی ایران بزنید و از جامی با قدمت حدود 5 هزار سال که از شهر سوخته در سیستان و بلوچستان یافت شده دیدن کنید. این جام سفالین نقش بزی کوهی را دارد که با چرخاندن ظرف این تصور را ایجاد می‌کند که حیوان در حال پریدن برای خوردن برگی از شاخه درخت است. در اینجا هم تصویر جام سفالین و هم انیمیشنی که روی آن نگاشته شده بوده و به کمک نرم‌افزارها به شکل متحرک درآمده را آورده‌ایم.

motion graphic

motion graphics

با توجه به این جام به نظر می‌رسد که بشر از هزاران سال پیش به انیمیشن علاقه‌مند بوده و از چگونگی عملکرد آن آگاهی داشته است. اما انیمیشن در دنیای دیجیتال و در شرایطی که تمام امور روز به روز مدرن‌تر می‌شود، داستان دیگری را دنبال می‌کند. در جهان امروز انیمیشن‌ و به‌طور خاص موشن‌گرافیک‌ توانسته‌ دنیای کسب و کار را تغییر دهد. آرزوهای صاحبان کسب و کار را در تبلیغات برآورده کنند و مخاطبان زیادی را با توجه به ظرفیت‌های خود به‌دست آورند.

 

چگونه موشن‌گرافیک کسب و کار شما را ارتقا می‌دهد؟

motion graphic

امروزه موشن‌گرافیک‌ها به عنوان راهی جدید و قابل پیشرفت در دنیای تبلیغات عنوان می‌شوند. حالا شخصیت‌های کارتونی می‌توانند بیشتر در صفحه تلویزیون‌ها ظاهر شوند، کوکاکولا و شکلات‌های رنگارنگ بخورند و یا برند خاصی را برای سال‌های سال تبلیغ کنند.

بر اساس یک نظرسنجی آنلاین در بین فروشگاه‌های اینترنتی، 85 درصد از آنها دوست دارند تا محصولاتشان را با کمک ویدئو و موشن‌گرافیک تبلیغ کنند. آن‌ها به تجربه دریافته‌اند که خریداران وقتی تبلیغی را به‌صورت ویدئویی می‌بینند، بیشتر ترغیب می‌شوند که آن کالا را بخرند و یا آن خدمات را تجربه کنند. شاید بتوان چرایی و اهمیت پرداختن به این شیوه تبلیغات را در 8 دلیل زیر خلاصه کرد:

  1. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

    اگرچه ساخت یک موشن‌گرافیک بین یک تا سه میلیون تومان در شرایط کنونی برای شما هزینه خواهد داشت و کمی هم وقت‌گیر است، اما موشن‌گرافیک می‌تواند به همه جا برود. برای مخاطبان بسیاری نمایش داده شوند و بین آنها دست‌به‌دست شود. شما یک تبلیغات ساخته‌اید اما می‌توانید آن‌را چندین و چندبار و در محل‌های گوناگونی در هر نقطه از جهان استفاده کنید.

     

  2. عدم محدودیت

    اینجا دنیای واقعی نیست و همه چیز ممکن است. هیچ مرز فیزیکی وجود ندارد. می‌توان به ایده‌های نو، غیرقابل باور و خارج از واقعیت مجال حضور داد. جان‌بخشی به اشیا، حیوانات، خوراکی‌ها و... چیزی است که در دنیای انیمیشن اتفاق می‌افتد و باعث ایجاد ارتباط احساسی هم می‌شود.

     

  3. ماندگار بودن و فراموش نشدنی

    شخصیت‌های کارتونی شما هرگز پیر نمی‌شوند و مرور زمان به آنها آسیبی نمی‌زند. شما با موشن‌گرافیک چند حس را با هم هدف قرار می‌دهید. این باعث می‌شود که مخاطب شما بیشتر درگیر تبلیغات باشد. شعر یا موسیقی آن‌را به‌خاطر بسپارد، رنگ‌ها و گرافیک جذاب در ذهنش برای مدت طولانی باقی بماند. برای مثال سال‌هاست که یک کارخانه تولید داخلی از یک «میمون» انیمیشنی برای تبلیغات خود استفاده می‌کند و مخاطبان، آن محصول را با همان میمون می‌شناسند.

    monkey

     

  4. جذاب بودن

    می‌توانید چیزی بسازید که تأثیر عمیقی بر مخاطب شما داشته باشد و هرگز از یاد او نرود. این جذابیت زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که شما بتوانید جوی دوستانه و گرم بسازید و با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

     

  5. ارتباط سریع تصویری

    آیا اطلاعات، دانش و تبلیغات بسیار پیچیده دارید که نمی‌دانید آن‌را چگونه بیان کنید؟ موشن‌گرافیک اینجا برای شما ایده‌های زیادی دارد و به شما کمک می‌کند. با کمک انیمیشن و خط داستانی که تعریف کرده‌اید می‌توانید چیزی که لازم است را به‌سادگی بگویید.

     

  6. گوینده‌ای از جانب شما

    ممکن است شما که صاحب کسب و کاری هستید یا چیزی را در سازمان خود برای ارائه دارید، دوست نداشته باشید جلوی دوربین بیایید و صحبت کنید. نگران نباشید! شخصیت‌های انیمیشن بسیار خوشحال خواهند بود تا به کمک شما بیایند و جای شما صحبت کنند.

     

  7. قابلیت ارتقا

    موشن‌گرافیک‌ها می‌توانند بهتر شوند، ایده‌های نو در آن‌ها حضور پیدا کند و رشد کنند.

     

  8. افزایش در رنکینگ‌ها

    یک موشن‌گرافیک خوب می‌تواند باعث شود افراد بیشتری به سایت شما سر بزنند و ویدئو شما را برای هم به اشتراک بگذارند. این می‌تواند به بالا رفتن سئو و آمار بازدید از سایت شما نیز کمک کند.

     

 

به عنوان حسن‌ختام این‌را همواره به یاد داشته باشید که در موشن‌گرافیک‌های ماندگار، یک ایده ناب و خط داستانی خوب دیده شده‌ است. پس پیش از آنکه سراغ ساخت موشن‌گرافیک بروید، به نکات زیر توجه فرمایید:

  • از محصول یا خدمات و همچنین بازار هدف خود شناخت کامل بدست بیاورید.
  • موشن‌گرافیک‌هایی در زمینه فعالیت خود ببینید.
  • رویاهایتان را دنبال کنید و از به‌کار بردن چیزهای نو هراس نداشته باشید.

هم‌اینک این شمایید و جادوی موشن‌گرافیک. دیگر وقت آن است تا بزرگ‌تر و خلاق‌تر از هر فرد دیگر فکر کنید. پس شروع کنید، موفق باشید.

 

منابع:

http://www.roozrang.com

http://blog.fusionfarm.com 

http://torpedogroup.com

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
نکات مهم در طراحی سایت گردشگری
اگر در یکی از حوزه های صنعت گردشگری یا توریسم فعالیت داشته و تمایل دارید تا از طریق دنیای اینترنت کسب و کارتان را رونق دهید، داشتن یک وب سایت نه تنها در آغاز راه باید مورد توجه قرار گیرد، بلکه به عنوان یکی از ستون‌های اصلی سا...
اطلاعات بیشتر
صبحانه با طعم خاطرات
شما هم بیشتر وقت‎ها وعده ناهار یا شام را برای جمع‎های کاری و دوستانه انتخاب می‎کنید؟ اگر اینطور است، باید برایتان بگوییم که صرف صبحانه در کنار دوستانی عزیز هم جذابیت‎های خودش را دارد. با طلوع خورشید تمام طبیعت بیدا...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)