5
مهر
1396
محتوای همورا
محتوای همورا
 

روز جهانی جهانگردی مبارک!

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

آنکه کوله‌بارش را فارغ از اندیشه‌های تاریک بر دوش می‌گیرد، هرگز توقف برایش معنا ندارد. در هر بالا و پستی این روزگار، در جنگ و صلح و در غم و شادی، این گردشگران بودند که از حرکت باز نماندند و مرزها را جز با دوستی و عشق فتح نکردند. به‌پاس گرامیداشت و حفاظت از رسم نیک سفر و گردشگری، 27 سپتامبر را روز جهانی جهانگردی نامدیدند و سال‌هاست مردم بیشماری در سرتاسر جهان این روز را جشن می‌گیرند.

از نزدیک به چهل سال پیش تاکنون، سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) بیست و هفتم سپتامبر، برابر با 5 مهرماه را به‌عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. روزی که به‌عنوان پایان فصل رونق گردشگری در نیمکره‌ی شمالی و آغاز فصل سفر در نیمکره‎ی جنوبی تلقی می‌شود. گرامیداشت این روز در جهت بالا بردن آگاهی درباره‌ی نقش گردشگران و صنعت توریسم در صلح، اقتصاد، حفاظت از محیط زیست و فرهنگ‌هاست.

 

توسعه در سایه‌ی گردشگری!

سازمان جهانی جهانگردی هر سال شعاری را برای این روز انتخاب و اعلام می‌کند. شعاری که به‌صورت خاص تعیین می‌شود و به جهانیان می‌گوید که این سازمان اولویت‌هایش را برای چه اهدافی تعیین کرده است. امسال «گردشگری پایدار، ابزار توسعه» به ‌عنوان شعار تعیین شده است و کشور قطر هم میزبان همایش و جشن‌های این روز خاص است. توریسم پایدار جریانی متفاوت در گردشگری است که نه‎تنها باعث آسیب به محیط زیست، فرهنگ‌ها و اقلیم‌ها نمی‌شود، بلکه خود در جهت حفاظت و توسعه‌ گام برمی‌دارد. 

 

 

سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) هر ساله به مناسبت روز جهانی جهانگردی شعاری را انتخاب و اعلام می‌کند تا به سبب آن از برنامه‌های اصلی و اهدافی که در پی تحقق آن است بگوید.

 

 

به‌مناسبت روز جهانی جهانگردی، در هر گوشه‌ی جهان برنامه‌ها و جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود و فرصتی پیش می‌آید تا کشورها بتوانند از مقاصد مهم توریستی که دارند بگویند. صنعت گردشگری که سال‌هاست در میان صنایع پردرآمد و ایمن برای گرداندن چرخ اقتصاد سرزمین‌ها جای دارد، کم‌کم در کشور ما نیز روزهای روشنی را به‌‎خود می‌بیند. کشوری که جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی‌اش زبان‌زد هستند و می‌توانند گردشگران بی‌شماری را به سمت خود جذب کنند. برای گرامیداشت روز جهانی جهانگردی، امروز برابر با 5 مهرماه تمام موزه‌هایی که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت می‌کنند رایگان هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند به آنها مراجعه کنند.

همورا این روز را به تمامی کسانی که نقشی در توسعه و بهبود صنعت توریسم ایران دارند، تبریک می‌گوید. بی‎شک نهال نوپای گردشگری نیازمند عشق، مراقبت و مهربانی تمام کسانی است که به این خاک دلبسته‌اند و برای جاودانگی و آبادی‌اش از جان بها می‌دهند.

 

در پایان شعری از سعدی شیرازی را به شما تقدیم می‌کنیم. ابیاتی که بیش از هفتصد سال از سرودن آن گذشته اما هنوز به روشنی از علاقه‌مندی  و ارزش نهادن به مسافران و گرشگری در نزد ایرانیان می‌گوید.

 

بزرگان مسافر به‌جان پرورند/ که نام نکویی به عالم برند

تبه گردد آن مملکت عن‌قریب/ کز او خاطر آزرده آید غریب

غریب آشنا باش و سیاح دوست/ که سیاح جلاب نام نکوست

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
گفتگوی برنامه رادیویی جوان گشت با آقای بهنام اسلمی
جناب آقای بهنام اسلمی، مدیر عامل شرکت همورا، بخشی از فعالیت‌هایشان در حوزه مشاوره و تدریس دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. آقای اسلمی در 9 اسفند 1397، مهمان برنامه‌ی جوان‌گشت بودند و درباره گردشگری دیجیتال صحبت کردند....
اطلاعات بیشتر
به جای جنگیدن به سمت خلاء بروید!
رقیبان مدام قیمت‌ها را پایین می‌آورند و مشکلاتی جدی را در کسب و کارتان ایجاد کرده‌اند؟ در این مطلب با توجه به یک درس مدیریتی مهم به‌نام «استراتژی اقیانوس آبی»، برایتان از محیط‌های امنی گفته...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)