1
اردیبهشت
1398
بهناز اسلمی
بهناز اسلمی
بحر را به کوزه ببرید!

سایت‌های تک صفحه‌ای یا One Page

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

اگر برای معرفی و توسعه‌ی کسب و کارتان در دنیای وب، به‌دنبال داشتن یک ‌سایت با قیمت مناسب، زمان کوتاه در راه‌اندازی و جذاب در نگاه مخاطبان هستید، در این مطلب به معرفی نمونه‌ای از وب‌سایت‌های شرکت همورا پرداخته‌ایم که کاملا با این معیارها هم‌خوانی دارد.

وب‎سایت خوب و کارآمد می‌تواند به ارزشمندی و غنای مجموعه‌ها کمک کند. اما اینکه چه وب‌سایتی برای چه هدفی مناسب است و هر کسب و کاری چه طراحی سایتی را می‌طلبد، مسئله‌ای است که نیاز به راهنمایی، بررسی و برگزاری جلسات دارد. حال اگر با توجه به بررسی نیازهایتان به این نتیجه رسیده‌اید که برای وب‌سایت‌ به محتوای ثابت و یا با تغییرات کم نیاز دارید، هنوز نمی‌خواهید مبلغ زیادی را هزینه کنید و زمان آماده شدن سایت برایتان مهم است، در این مطلب همراه ما باشید. همورا با توجه به تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود به معرفی وب‌سایت‌هایی می‌پردازد که به شیوه‌ی تک صفحه‎ای یا One Page طراحی شده‌اند و می‌توانند نیازهایی که به آنها اشاره شد را پوشش بدهند و منافع دیگری را نیز حاصل کنند.

 

سایت One Page چیست؟

همان‌طور که از اسم آن مشخص است این سایت‌ها تنها در یک صفحه طراحی شده‌اند. نوارهای منو در بالا و یا قسمت‌های دیگر از سایت قابل‎ تعریف هستند و می‌توانند بازدیدکنندگان را به بخش‌های مختلف سایت هدایت کنند. بخش‌بندی فعالیت‌ها بدون محدودیت قابل اجرا هستند و برای درج آدرس، تلفن و لوگوی سازمانی هم فضای مناسبی در نظر گرفته می‌شود. اگرچه این وب‌سایت‌ها صفحات دیگری ندارند اما تصاویر یا طرح‌های گرافیکی در ‌سایت One Page نقش عمده‌ای دارند و سعی می‌شود تا در عین سادگی، جذابیت بصری نیز حفظ شود. ساختار این وب‌سایت کمک کرده است تا افراد و شرکت‌های بی‌شمار با زمینه‌های کاری گوناگون در سرتاسر جهان از آن بهره‌مند شوند. در ادامه نمونه‌هایی‌ از قالب‌های (تمپلیت) گوناگون قرار داده‌ایم تا بیشتر با شکل ظاهری این سایت‌ها آشنا شوید.

نمونه سایت one page

 

نمونه سایت تک صفحه‌ای

 

نمونه سایت one page در همورا

شرکت مپکو

 

هلدینگ فاخر

 

گروه تاتر تی‌بزم

 

دوشنبه‌های گردشگری

 

  • نمونه‌ی 11: لندینگ پیج رویداد مهمانی اسپیلت - مهمان اسپیلت در این صفحه می‌توانستند شام و نوشیدنی خود را انتخاب کنند.

مهمانی شام اسپیلت

 

  • نمونه‌ی 12: لندینگ پیج همایش بزرگ موسسه حسابداران خبره (PACT) - امکان ثبت‌نام یا رزرو آنلاین در همایش

حسابداران خبره

 

  • نمونه‌ی 13: لندینگ پیج جشنواره نوروزی اسپیلت - جهت اطلاع رسانی

جشنواره نوروزی اسپیلت

 

  • نمونه‌ی 14:سفر‌های داخلی اسپیلت البرز چه می‌شوند - جهت اطلاع رسانی

سفر‌های داخلی

 

سایت کیت کت

 

چرا سایت‌های One Page؟

اگر اهداف و ویژگی‌های وب‌سایتی که در ذهن دارید در دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرد، برای داشتن سایت One Page خود با ما تماس بگیرید. 

 

1 اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید

امروزه قیمت مزیت رقابتی مهمی در بین صاحبان کسب و کار است. از سویی دیگر، گاهی صرف هزینه‌های سنگین برای داشتن وب‎سایت سخت به‌نظر می‌رسد. در این شرایط است که می‌توانید تنها با صرف هزینه‎ای بین 2 تا 4 میلیون تومان، صاحب یک وب‌سایت One Page شوید. ضمنا اگر نسخه‌ی انگلیسی وب‌سایت خود را نیز بخواهید فقط با پرداخت 30 درصد هزینه‌ی سایت فارسی درخواست شما اجرا و تحویل داده می‌شود. این هزینه در کنار یک هاست رایگان (که شرکت همورا به عنوان تخفیف در اختیارتان می‌گذارد) می‌تواند پکیج مناسبی برایتان باشد.

 

2 اگر محتوا یا مطالب کمی دارید

برخی کسب و کارها رویه‌ی مشخصی دارند و آنچه باید به مخاطب ارائه کنند ثابت است. مثلا شما کارخانه‌ای دارید و لیست محصولات‌تان مشخص است و قرار هم نیست فعلا تغییر کند در این شرایط اگر یک سایت با صفحات زیاد داشته باشید برای پر کردن آن به مشکل برمی‌خورید. یک وب‌سایت خالی و یا بدون محتوای کافی، تاثیری منفی‌ بر مارکتینگ و فضای رقابتی خواهد گذاشت. در این شرایط وب‌سایت‌های One Page که تنها یک صفحه دارند و با محتوای محدود قابل تکمیل شدن هستند بهترین و به‌صرفه‌ترین پیشنهاد هستند. درواقع شما یک‌بار وقت می‌گذارید محتوای سایت را آماده می‌کنید و دیگر نیاز به تولید محتواهای طولانی و زمان‌بر ندارید.

 

3 اگر به‌تازگی پا به دنیای دیجیتال مارکتینگ گذاشته‌اید

دنیای دیجیتال مارکتینگ که داشتن وب‌سایت بخشی از آن محسوب می‌شود، پر است از نکته‌ها و ترفندهایی که اگر آنها را به‌خوبی نشناسید، چیزی جز غرق شدن تدریجی نصیبتان نخواهد شد. وقتی برای اولین بار است که می‌خواهید یک وب‌سایت داشته باشید و اطلاعات و برنامه‌های کافی برای صفحات گوناگون آن ندارید، بهترین ایده داشتن یک وب‌سایت‌ One Page است. از آنجا که این سایت‌ها استاتیک هستند و تغییرات آن توسط تیم برنامه‌نویسی انجام می‌شود، نیازی به هدایت و راهبری از جانب شخصی دیگر ندارند. در نتیجه دغدغه‌ی تغییرات وب‌سایت از دوش شما برداشته می‌شود. ضمنا تغییرات این سایت‌ها در آینده بدون مشکل است و حتی می‌توان سایت‌ها را از حالت استاتیک خارج و مدیریت آن‌را به کسی که شما تعیین می‌کنید سپرد.

 

4 اگر دقیقا خواسته‌تان مشخص نیست

دنیای متنوع وب‌سایت‌ها ممکن باعث سردرگمی در طراحی ساختار باشد و از سوی دیگر هر روزی که بدون وب‌سایت می‌گذرد یک ضرر غیر قابل برگشت برای بسیاری از کسب و کارهاست. در این شرایط نیز وب‌سایت‌های One Page گزینه‌ی خوبی هستند. با این سایت‌ها برند تجاری، آرم، نام شرکت، آدرس و توضیحاتی درباره‌ی محصولات و کارهایی که انجام می‌دهید را به دنیای وب وارد کنید و بعدا سر فرصت به ساختار و شکل وب‌سایتی که می‌تواند در خور فعالیت یا برند شما باشد، بپردازید. به این شکل ورودتان غیراصولی و با عجله نیست و ضمنا در زمان هم صرفه‌جویی کرده‌اید.

 

5 اگر زمان کمی دارید

به جز زمان و جلساتی که باید برای مشخص شدن قالب و چیدمان ارکان سایت گذاشته ‌شود، تهیه و آماده‌سازی یک وب‌سایت با چند لایه تقریبا بین یک تا سه ماه زمان خواهد برد. اما یک وب‌سایت One Page حداکثر در یک هفته آماده و تحویل داده می‌شود. این یک مزیت بسیار مهم در بین طراحی وب‌سایت‌هاست چرا که می‌توان فرصت‌هایی مهم را در زمانی کوتاه به‌دست آورد.

 

6 اگر رویداد و یا کالای خاصی دارید

گاهی به فکر راه‌انداختن جشنواره می‌افتید و گاهی هم محصولات جدیدی دارید که می‌خواهید آنها را به مشتریان معرفی کنید. در این شرایط سایت One Page می‌تواند بهترین گزینه باشد. ساختار این سایت اجازه می‌دهد که نمایش محصولات یا اطلاع‌رسانی درباره‌ی رویدادها به بهترین شکل انجام شود. برای مثال سایت دیجی‌کالا و یا شبکه‌ی خبری CNN، در زمان‌هایی از فرمت سایت One Page برای معرفی محصولات و یا پوشش رویدادهای گوناگون بهره‌مند می‌شوند.

 

در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستید و یا درخواست زمانی برای مشاوره در زمینه‌ی طراحی یا سفارش انواع سایت‌ها را دارید، بسیار خوشحال خواهیم شد بتوانیم با شما گفتگو کنیم، لطفا با ما تماس بگیرید.

 

تاریخ آخرین به‌روز رسانی: 29 اردیبهشت 1399

با ما تماس بگیرید

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن 02144264163 داخلی 20، با ما تماس گرفته و یا فرم تماس را تکمیل نمایید تا به سرعت با شما تماس بگیریم.

بهناز اسلمی

بنیان‌گذار، قائم‌مقام مدیرعامل و برنامه‌نویس ارشد شرکت همورا
مهندس نرم‌افزار، عاشق حیوانات، سفر و زبان‌های خارجی

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
انواع جشنواره‌ها در صنعت گردشگری
چرا آژانس‌های گردشگری در پی برگزاری جشنواره‎های تخفیف هستند؟ افزایش فروش، برقراری ارتباط با مشتریان قدیمی، معرفی محصولات به مشتریان جدید و توانمند‌سازی پرسنل از جمله مواردی است که می‌تواند در پاسخ به این سوال مط...
اطلاعات بیشتر
چرا هاست‌های Ouriran؟
هر شرکتی بدنبال آن است که بهترین میزبان وب را از میان صدها میزبان کوچک و بزرگ انتخاب کند. در اینجا ما تلاش داریم که شما را با گوشه‌هایی از امکانات این شرکت آشنا کرده و این اطمینان خاطر را به شما بدهیم که با انتخاب Ouriran مجم...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)