21
بهمن
1396
بهنام اسلمی
بهنام اسلمی
مقاله‌‌ی بهنام اسلمی در روزنامه‌ی دنیای اقتصاد

در گردشگری، هدایای نوروزی را به چه کسانی بدهیم؟

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

چیزی تا پایان سال جاری باقی نمانده و نوروز در راه است. شرکت‌های گردشگری در کنار حجم انبوه کار در فروش محصولات مهم نوروزی و مدیریت پرداخت حقوق، پاداش، عیدی و مزایای آخر سال کارکنان، یک کار حاشیه‌ای اما مهم دیگری دارند، هدایای نوروزی!

مسلما شرکت‌های منظم سعی خواهند کرد تا اموری به این شکل را از قبل برنامه‌ریزی کنند. آنها ضمن انجام برآوردی درباره‌ی حجم کارها و شلوغی‌های پایان سال، سعی می‌کنند حداکثر تا پایان آبان ماه سفارش‌های خود ثبت کنند. یکی از مراحل مهم در فرآیند اجرایی هدایای تبلیغاتی نوروزی و هدایای نمایشگاهی، تعیین گیرندگان آن می‌باشد.. ما در این مطلب گروه‌های زیر را برای دریافت هدیه پیشنهاد می‌کنیم.

 

1 سهامدارن

شاید به‌نظر برسد که هدیه دادن به سهام‌دارانی که در سود و زیان شریک هستند کار بیهوده‌ای است اما ارزش هدیه‌های نوروزی و یادگاری که در ذهن‌ها باقی می‌ماند بسیار با ارزش است. سهام‌داران با درصدهای گوناگونی در پیشبرد اهداف شرکت شریک هستند و ممکن است رفت و آمد چندانی هم به سازمان نداشته باشند. در نتیجه هدیه‌ی شما کمک می‌کند تا آنها بیشتر از قبل خود را جزئی از مجموعه بدانند.

 

2 اعضای هیئت مدیره

افرادی که در تمام سال بار نگرانی‌ها، مشکلات و بحران‌های سازمان را به‌دوش کشیده‌اند حتما با دریافت هدیه‌ای انرژی و توانی دوباره خواهند گرفت.

 

3 کارکنان

از نظر برخی مدیران پرداخت حقوق، عیدی و پاداش قانونی پایان سال برای کارکنان کفایت می‌کند و لازم نیست هدیه‌ی دیگری را برای پرسنل درنظر بگیرند. اما وقتی هدیه‌ای برای کارکنان تهیه کنید آنها آن هدیه را با خود به خانه خواهند برد. درباره‌ی آن با اعضای خانواده و دوستان‌شان گفتگو خواهند کرد. در شرایطی حتی می‌توانید این هدیه را نه فقط برای خود پرسنل که برای اعضای خانواده‎ی آنها مانند همسر و فرزندان‌شان در نظر بگیرید. این رفتار باعث می‎شود نام و برند شما با کمترین هزینه و به بهترین شیوه به دیگران معرفی شود.

 

4 همکاران و رقیبان

برای مدیران ارشد شرکت‌های رقیب، هدایایی در نظر بگیرید و با یادداشتی از سمت خودتان هدیه را به آنها تقدیم کنید. این هدیه ضمن نشان دادن سخاوتمندی‌تان کمک می‌کند تا دوستی‌هایی بین شما و رقبا شکل بگیرد که حتما روزی به کارتان خواهد آمد.

 

5 تامین‌کنندگان

یکی از مهم‌ترین اعضای لیست برای دریافت هدیه، تامین‌کنندگان هستند. زنجیره‌ی تامین شرکت که می‌تواند از یک مسئول صندوق در بانک آغاز شود و تا بزرگترین تامین‌کننده‌ی شما ادامه پیدا کند، همگی باید در شمارش هدیه‌ها لحاظ شوند. دقت کنید افرادی مانند مسئول بیمه‌نامه‌ها، راننده‌هایی که تورهای شما را اجرا می‌کنند، متصدیان هتل‌ها و خانه‌های محلی، جامعه‌ی میزبان که با آنها در ارتباط هستید، جا نمانند. این تامین‌کنندگان حتی اگر بخشی کوچک از کسب و کارتان را شکل داده باشند تاثیر مهم و غیر قابل انکاری در پیشبرد اهدافتان دارند، پس آنها را از یاد نبرید.

 

6 دوستان و حامیان

در زمان بروز مشکل اولین کسی که به او زنگ می‌زنید کیست؟ چه افرادی هستند که می‌توانید در هر زمان روی کمک یا هم‌فکری آنها حساب کنید؟ هر شرکت یا سازمان دوستان و حامیانی دارد که در هر شرایطی کنارش ایستاده‌اند. تقدیم هدیه‌ نوروزی و داشتن آرزوهای خوب برای آنها روابط دوستی‌تان را مستحکم‌تر می‌کند و بیشتر در یادها باقی خواهید ماند. قطعا سرمایه‌گذاری برای این افراد همیشه جواب خواهد داد.

 

7 مشتریان آخر سال نوروزی

نوروز برای گردشگران فرصتی خاص و فراموش‌نشدنی است. برخی از مسافران تمام سال را کار کرده‌اند تا بتوانند سفری خوب را تجربه کنند. در این شرایط حساسیت‌های کار با این مسافران بسیار زیاد است و تقدیم هدایای نوروزی می‌تواند فرصت‌های بهتری برای برقراری ارتباط به شما بدهد. ضمنا این مسافران در بهترین زمان از شما خرید کرده‌اند و عید را مهمان شما شده‌اند پس رسم مهمان‌نوازی را به بهترین شکل به‌جا آورید.

 

8 مشتریان وفادار (دوستان واقعی)

هر شرکتی شاخص‌هایی برای طبقه‌بندی مشتریان وفادار خود دارد. آنهایی که در درازمدت سود بالایی به سازمان می‌رسانند به درستی باید شناسایی شوند و در لیست دریافت‌کنندگان هدایا قرار بگیرند.
افرادی که همواره حمایت‌های گوناگون، به تیم شما انرژی داده‌اند. کسانی که اگر بحران یا مشکلی پیش آمده کنارتان بوده‌اند و بدون چشم‌داشت شما را به دیگران معرفی کرده‌اند.

 

9 مشتریان قدیمی

شاید همسفران و مهمانانی داشته‌ باشید که مدت‌هاست از آنها بی‌خبرید. قبلا زیاد به هتل شما می‌آمدند یا تورهای زیادی را می‌خریدند اما حالا دیگر نمی‌دانید کجا هستند و چرا از آنها بی‌اطلاعید. نوروز و هدایای آن بهترین فرصت برای یادآوری و پیگیری این گروه از افراد است. افرادی که شاید وقتی ببینند به یاد آنها بوده‌اید برای از سرگرفتن ارتباط مستمر با شما تشویق شوند.

 

10 مشتریان جدید

مشتریان جدید کسانی هستند که به تازگی با شما آشنا شده‌اند و ممکن است تجربه‌ی دریافت خدمات از رقبای دیگر را داشته باشند. هدایای شما می‌تواند به عنوان یکی از پارامترها روی تصمیم‌های آتی مشتریان جدید تاثیر بگذارد. آنها می‌توانند با طی فرآیندهایی تبدیل به مشتریان دائمی و واقعی شوند.

 

هدیه دادن و هدیه گرفتن در آغاز سال نو سنت نیکی است که از قرن‌ها پیش به یادگار مانده است. در قسمت بعدی این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که هدیه‌ی مناسب برای هر کدام از گروه‌های معرفی شده در این مقاله چیست؟

 

منبع: مقاله‌ی بهنام اسلمی در روزنامه‌ی دنیای اقتصاد

بهنام اسلمی

بنیان‌گذار شرکت همورا و مدیرعامل کنونی این شرکت است.
از سال ۱۳۸۰ برنامه‌نویسی را شروع و به تحول و توسعه سازمانی علاقه دارد. (رزومه رسمی)

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
7 راهکار برای تولید محتوای اثرگذار
فضای دیجیتال به شکل فزاینده‌ای با صنعت گردشگری و هتلداری در ارتباط است و تولید محتوا به عنوان بخشی مهم از این فضا، در محیط‌های گوناگونی چون وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و فضای شبکه‌های اجتماعی به دنبال جذب تو...
اطلاعات بیشتر
پیشنهاد به تهیه هاست یا سرور پشتیبان
همانطورکه مطلع هستید، سایت‌ها و یا نرم‌افزارهای تحت‌وب، بر روی سرورهایی نصب می‌گردند که هر‌چند از نظر فنی ممکن است دارای بستر قوی و مناسبی باشند، با این حال بروز مشکل و خطا در آن امری اجتناب ناپذیر است.
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)