15
بهمن
1396
محتوای همورا
محتوای همورا
گزارش تدریس مبحث بازاریابی توسط بهنام اسلمی

بازاریابی گردشگری، از مشاوره تا تدریس

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

یکی از اهداف مهم شرکت همورا ارائه‌ی خدمات مشاوره و آموزش در زمینه‌ی بازاریابی، توسعه و بهبود کسب و کارهاست. در این راستا آقای بهنام اسلمی به عنوان مدرس بازاریابی، در کلاس فراگیران دوره‌ی «مدیر فنی بند ب»، حاضر شدند.

درس «بازاریابی و فروش خدمات مسافرتی و گردشگری» مقوله‌ای مهم و با ارزش است که در سرنوشت مدیران آینده‌ی گردشگری بسیار تاثیر دارد. در این مبحث به موضوعات مهم و گوناگونی پرداخته می‌شود که اصلی‌ترین آنها شناخت بازارهای هدف، انواع گردشگری و شیوه‌های نفوذ به لایه‌های درآمدزای این صنعت است. آقای بهنام اسلمی، مدیر عامل شرکت همورا، که سال‌هاست مشاور شرکت‌های گردشگری هستند، تدریس این درس را برای فراگیران مدیر فنی در موسسه‌ی آموزشی گردشگری ارسباران بر عهده گرفتند.

 

در دوره‌ی مدیرفنی چه می‌گذرد؟

موسسه‌ی آموزشی گردشگری ارسباران یکی از مراکز فعال در امر آموزش گردشگری است و به‌صورت منظم برای برگزاری دوره‌های آموزشی مدیر فنی اقدام می‌کند. این موسسه  در دوره‌ی اخیر خود از آقای اسلمی برای تدریس مبحث بازاریابی دعوت کردند.
از آنجا که در یک آژانس گردشگری حضور مدیر فنی کاملا ضروری است و این فرد یکی از مهره‌های اصلی در این کسب و کار محسوب می‌گردد، انتخاب آموزشگاه و مدرس برای یادگیری سرفصل‌های این دوره بسیار اهمیت دارد. آموزش‌های مدیر فنی تور، شامل یازده سرفصل تئوری است و فراگیران باید علاوه بر این دروس، شصت ساعت را به‌صورت عملی در یک آژانس گردشگری به کارآموزی بپردازند. نیاز بازار و شرایط رو به رشد صنعت گردشگری باعث شده است تا افراد بسیاری برای یادگیری این مبحث اقدام کنند. 

 

اهمیت بازاریابی گردشگری

صنعت گردشگری در ایران نیاز به شناخت و بررسی همه‌جانبه دارد و شناخت شیوه‌های بازاریابی، یکی مهم‌ترین مباحث برای ورود به این صنعت است. درس بازاریابی و فروش خدمات مسافرتی و گردشگری که آقای اسلمی مدرس آن هستند، به‌همین منظور در دروس مدیر فنی جای داده شده است. در این مبحث از بازارهای گردشگری، شیوه‌های جذب مسافران، روش‌های فروش، مارکتینگ و موضوعاتی گفته می‌شود که مدیران آژانس‌های گردشگری به آن نیاز دارند. 

 

در کلاس اخیر چه گذشت؟

روزهای جمعه صبح، فراگیرانی مشتاق و علاقه‌مند در سر کلاس حاضر شدند که معتقد بودند با کسب دانش‌های روز، می‌توانند تاثیری مهم در سرنوشت کاری و آینده‌ی صنعت گردشگری داشته باشند. در این کلاس به جز ذکر موارد مهم و اساسی در بازاریابی، به گفتگو درباره‌ی آینده‌ی گردشگری، بازارهای گوناگون و مسائل روز این صنعت نیز پرداخته شد. 

 

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی فراگیران، امیدواریم صنعت گردشگری با تکیه بر علاقه‌مندی دوستدارانش و کسب تجربه‌های نو روزهایی روشن و پایدار را به خود ببیند.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
مفهوم اثر متقابل و تاثیر آن بر بازاریابی
در روان‎شناسی ارتباطات، اصلی به‌نام «اثر متقابل» وجود دارد که درباره یکی از نیازهای اساسی انسان (و گرایش‌هایش) صحبت می‌کند. نیازی که بر اساس آن، انسان‌ها وقتی چیزی را می‌دهند، دوست دارند در...
اطلاعات بیشتر
اهم فعالیت‌های همورا در سال 98
سال 98 همانند هر سالی با خود خوشی‌ها و سختی‌هایی به همراه داشت و با تمام فراز و نشیب‌های این سال، همورا باانگیزه‌تر از همیشه به مسیر خود ادامه داد؛ تلاش کرد تا در سختی‌ها خود را قوی‌تر کند و با خوشی...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)