27
شهریور
1392
بهناز اسلمی
بهناز اسلمی
بیشتر بدانیم:

نکات مهم در سئو و ارتقای رتبه سایت

206 رای    میانگین 3.9 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

آیا می‌دانید رعایت کردن چه نکاتی باعث ارتقای سایت شما در گوگل می‌شود؟ اصول اولیه و مهم در سئو چیست؟ نقش رقبا و محتوای سایت در ارتقای آن چقدر است؟ در ادامه یک دسته‌بندی ساده از نکاتی مفید که می‌تواند در رنکینگ سایت شما بسیار موثر باشد آمده است.

بزرگ‌ترین اقبال و شانس یک وب سایت آن است که بازدیدکنندگان بسیاری در طول شبانه روز از آن دیدن نمایند. یکی از روش‌های مهمی که باعث افزایش تعداد بازدید می‌شود، سرچ‌ها و جستجوی افراد در موتورهای جستجو نظیر گوگل می‌باشد. بر همین اساس تمام صاحبان وب سایت‌ها علاقه دارند تا آدرس وب سایتشان در جایگاه‌های اول نتیجه جستجوها باشد. به همین منظور SEO یا Search Engine Optimization که در فارسی آن را با سئو، بهینه سازی و یا ارتقای رتبه سایت می‌شناسند امروزه به عنوان یکی از دغدغه‌های هر کسب و کار مبتی بر وب و اینترنت در آمده است.

نکته‌ی مهمی که در سئو وجود دارد آن است که میزان و تاثیر دقیق هر یک از روش‌های و مواردی که در سئو بیان می‌شود کاملاً مشخص نیست و به راحتی نمی‌توان آن را به کمیت تبدیل نمود. مثلاً نمی‌توان به سادگی با امتیاز آنها را تفکیک نمود. در واقع در پس سئو منطق فازی وجود دارد که همه چیز به طور کلی و بر اساس حس بیان می‌شود. کلمه فازی یا fuzzy به معنای غیر دقیق، ناواضح و مبهم است و یکی از مفاهیم مهم در منطق فازی، عدم قطعیت نام دارد. برای درک بیشتر این موضوع می‌توان عدم قطعیت‌های بسیاری که در طول روز با آن روبرو می‌شویم را مثال بزنیم. مثلاً وقتی عنوان می‌شود که «هوا خوب است» هیچ گونه کمیتی برای خوب بودن هوا مطرح نمی‌شود تا آنرا به صورت دقیقی اندازه گیری نماییم. مثلاً نمی‌گوییم میزان آلاینده‌ها چقدر است، درجه یا رطوبت چیست، بلکه تنها از آن یک حس کیفی صحبت می‌شود. اما اینکه چرا بدون پارامترهای اندازه گیری شده این جمله را بیان می‌کنیم کاملاً مربوط است به مغز انسان که با در نظر گرفتن شاخص‌های گوناگون و بر اساس تفکر استنتاجی، جملات را تعریف و ارزش‌گذاری می‌نماید که الگوبندی آن‌ها به زبان و فرمول‌های ریاضی اگر غیر ممکن نباشد، کاری بسیار پیچیده خواهد بود. شاید جالب باشد که بدانید اولین بار در پی تنظیم نظریهٔ مجموعه‌های فازی به وسیلهٔ پروفسور لطفی زاده (۱۹۶۵ م) در صحنهٔ محاسبات نو ظاهر شد. همه اینها را گفتیم تا بگوییم موتورهای جستجو مانند گوگل از این نوع الگوها که سال‌هاست در نرم ‌افزارهای تصمیم گیرنده (هوش مصنوعی) وارد شده استفاده نموده و سایت شما را نسبت به سایرین در رتبه‌های مختلف قرار می‌دهد.

با همه‌ی این حرف‌ها لازم است تا صاحبان سایت٬ مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی را برای بهینه شدن وب سایت انجام دهند. در این نوشتار سعی شده تا دیدی کلی نسبت به مجموعه فرآیندهایی که در افزایش رتبه سایت شما می‌تواند مفید باشد به صورت نکته‌ای و خلاصه ذکر شود تا به عنوان سرنخ‌هایی جهت شروع کار سئو باشد.

 

  1. اصول مهم در سئو
  2. نقش رقبا در سئو
  3. مدت سئو شدن و رتبه بندی در موتورهای جستجو
  4. نقش مطالب سایت در سئو
  5. از برنامه نویس یا تیم فنی وب سایت چه بخواهید؟
  6. نقش و اهمیت شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و روابط اینترنتی در سئو
  7. افزایش ترافیک سایت
  8. لینک به و از سایت های دیگر
  9. لینک های داخلی سایت
  10. عنوان صفحات
  11. متای توضیحات
  12. کلمات کلیدی
  13. جریمه‌های گوگل
  14. استفاده از ابزارهای سئو
  15. به روز بودن و کمک از دیگران

1. اصول مهم در سئو

  1. به سئو اهمیت بدهید! بی‌اهمیت بودن نسبت به این مسئله به معنای از دست دادن بازدیدکنندگانی است که از طرق موتورهای جستجوگر ممکن است به سایت شما مراجعه نمایند. اگر نتوانید وب سایت و سئو سایت را ارتقا دهید موتورهای جستجو نیز نمی‌توانند سایت شما را بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با بیزنستان در دسته‌بندی مناسب قرار دهند.
  2. دقت داشته باشید که توجه به مسائل داخلی (on-site) و خارجی (off-site) به صورت همزمان الزامی است؛ زیرا بدون ارتقای هر دو، امکان رسیدن به نتیجه مطلوب میسر نخواهد بود. در مقالات آتی در خصوص این اصطلاحات بیشتر توضیح داده می‌شود.
  3. رنکینگ می‌تواند قدری گمراه‌کننده باشد. صفحات با رنکینگ بالا که باعث جلب بیشتر مشتری شده اما باعث فروش نشوند بی‌فایده هستند. در واقع هدف اصلی باید ارتقا فروش شما باشد.
  4. نگران رنکینگ صفحات نباشید. صفحات رنکینگ پایین نیز می‌توانند با دیگر صفحات با رنکینگ بالاتر رقابت کنند.
  5. هدفتان رسیدن به سه جایگاه اول در موتورهای جستجوگر باشد نه ده تای اول! اگر سایت شما بخاطر هیچ کدام از کلمات کلیدی برگزیده و منتخب، جایگاه یک تا سه را کسب نکند شما تنها درصد کمی (کمتر از ده درصد) از ترافیک را توسط سرچ به خود اختصاص خواهید داد.
  6. بیزنس‌های کوچک می‌توانند رتبه‌ی بهتری از بیزنس‌های بزرگ داشته باشند. قطعاً این غیر ممکن نیست که صفحه‌ای از وب سایت یک شرکت کوچک بالاتر از صفحه‌ی وب سایت شرکتی بزرگ در رتبه‌بندی قرار بگیرد.
  7. موتورهای جستجو صفحات وب را رتبه بندی می‌کنند نه وب سایت ها را.  این که یک صفحه جایگاه خوبی بین موتورهای جستجوگر پیدا کند به کیفیت و مشخصات خصوصی همان صفحه برمی‌گردد و تمام صفحات وب سایت معیاری برای موتورها نمی‌باشد.

2. نقش رقبا در سئو

  1. از همین الان شروع کنید. هرچه دیرتر استارت کار را بزنید رقبا از شما پیشی خواهند گرفت و داشتن رنکینگ بهتر برای شما سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد.
  2. انتخاب کلمه کلیدی مناسب یک چالش بسیار سخت بین شما و رقباست. لازم است تا کلمات کلیدی انتخاب شده توسط سایت‌هایی با رنکینگ بالا را چک کرده و ببینید آن‌ها برای ارتقای سئو چه تلاش‌های کرده‌اند و از تجربه‌ی آن‌ها استفاده کنید.
  3. هیچ دو سایتی کاملاً شبیه هم نیستند. اگر یک استراتژی روی سایتی نتیجه داد این تضمین را به شما نخواهد داد که سایت شما را نیز متحول خواهد کرد. در واقع تقلید کورکورانه برای بهینه سازی سئو راهکار مناسبی نیست.

3. مدت سئو شدن و رتبه بندی در موتورهای جستجو

این سئوال همواره وجود دارد که چه مدت طول می‌کشد تا سایت من در جایگاه مناسب خود قرار بگیرد و یا اینکه این رتبه یا جایگاه تا چه مدت برای من خواهد بود. راستش در این خصوص فقط می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. هرچه وب سایت شما جدیدتر باشد، برای نتیجه گرفتن از کار روی سئو باید صبورتر باشید. کسب قدرت و ایجاد اطمینان، قدری زمان بر است و تا زمانی که هر دوی آن‌را توسعه ندهید نباید انتظار داشته باشید که از سایت‌های کهنه‌کارتر پیشی بگیرید.
  2. مدت زمان سئو شدن سایت شما، ارتباط مستقیمی با زمانی که بر روی آن صرف می کنید دارد. برخی‌ها تصور می‌کنند که تنها با هزینه کردن می‌توانند این مهم را ترسیع دهند که باید گفت که زمان در سئو مهم‌تر از هزینه است. به این معنا که شما می‌توانید با بودجه‌ای کم به نتایج بزرگی دست یابید به شرطی که زمان زیادی را جهت تدوین و تالیف متنی خوب صرف نموده و روابطتتان را در دنیای مجازی و بصورت آنلاین توسعه دهید. اگر برای این موارد هزینه میکنید خوب است.
  3. یادتان باشد که نتیجه‌ی ارتقای سئو ثابت نخواهد بود. یعنی کارهایی که امروز روی سئو انجام می‌دهید ممکن است حتی هفته‌ها و ماه‌ها نتیجه ندهد و اعتباری از موتورهای جستجوگر برای سایتتان کسب نکند.
  4. کار روی سئو پایان‌پذیر و محدود به بازه‌ی زمانی خاصی نیست. اگر می‌خواهید در کسب رنکینگ بهتر برای سایتتان همچنان پیشرو باشید و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب و نهایتاً فروش بیشتری داشته باشید یادتان باشد که باید همواره در حال توسعه دادن سئو باشید. بنابراین خستگی ناپذیر بوده و با همت عالی به کارتان ادامه دهید.

4. نقش مطالب سایت در سئو

  1. کیفیت پایین سایت و مطالب با ریسک بالا تاثیر منفی در سئو سایت شما خواهد گذاشت. در واقع لینک‌دهنده‌ها و مطالب بی‌کیفیت به راحتی باعث جریمه شدن شما توسط موتورهای جستجوگر می‌شود.
  2. مطالب سایتتان را در درجه اول مطابق با میل بازدیدکنندگان تهیه کنید و نه موتورهای جستجوگر. تهیه مطالبی که رنکینگ را بالا ببرد اما در بازدیدکنندگان ایجاد انگیزه نکند و روی فروشتان تأثیری نگذارد کاری کاملاً بیهوده است.
  3. صفحات تکراری را حذف کنید. با داشتن مطالب تکراری و یا بسیار مشابه روی صفحات متفاوت ممکن است توسط موتورهای جستجوگر جریمه شوید. اگر به هر دلیلی مجبور شدید که صفحاتی با محتوای یکسان داشته باشید٬ این موضوع را با استفاده از تگ meta Rel=Canonical مشخص نمایید. اگر محتوای یکسان بر اساس پارامترهای مختلف ایجاد می‌شود٬ آنها را به وب مستر معرفی نمایید. اگر این موضوع برایتان شفاف نیست نگران نباشید؛ اطلاعات بسیاری در این خصوص را در اینترنت می توان یافت و یا بهتر است با مشاوران خود درمیان بگذارید.
  4. صفحات با مطالب کوتاه را با هم ادغام کنید. داشتن صفحات زیاد با مطالب کوتاه ممکن است باعث پایین آمدن رنکینگ کلمات کلیدی سایتتان شود.
  5. مطالب وب سایت‌های دیگر را کپی نکنید. اگر موتورهای جستجوگر بفهمند مطالب سایتتان از دیگر وب سایت‌ها برداشته شده است رنکینگ شما را پایین خواهد آمد. حتی اگر مطلب جالبی در صفحه وب سایتی دیدید، می‌توان با صرف زمان آن را تدوین، با مطالب دیگر آمیخته و تولید محتوای جدیدی نمایید و آن را در سایت خود منتشر نمایید.
  6. مطالبتان را مختص خود کنید. لینک کردن اکانت Google+ با مطلبتان رنکینگ را بهبود می‌بخشد.
  7. مطمئن شوید که مطلبتان برای منتشر شدن روی صفحه اول به اندازه کافی خوب باشد. اگر متن شما از مطلبی که روی صفحه اول جستجوی گوگل ظاهر شده است کیفیت پایین‌تری دارد، بپذیرید که وب سایتتان لایق این رنکینگ نبوده است.
  8. بازدیدکنندگان را با مطالب خود درگیر کنید. هرچه بازدیدکنندگان زمان بیشتری در سایت شما بمانند موتورهای جستجوگر به سایت شما ارجعیت بیشتری خواهند داد.
  9. فایل ویدئویی بسازید. این مسئله باعث می‌شود افراد مدت زمان بیشتری از سایتتان بازدید کنند و به شما این اجازه را می‌دهد که لینک‌های سایت‌هایی که ویدئوهای خود را به اشتراک می‌گذارند را نیز در سایتتان قرار دهید.
  10. از دیاگرام، چارت و گراف‌ها استفاده کنید. برای بازدیدکنندگان بیشتر مطالعه‌ی این داده‌های آماری جذاب است تا خواندن تنها یک مطلب ساده. این موضوع ضمن اینکه باعث می‌شود تا بازدیدکننده وقت بیشتری را در سایت شما بگذراند، باعث خوشنودی و خوشایندی بازدیدکننده نیز می‌گردد.
  11. مطالب بیشتر برابر است با بازدیدکنندگان بیشتر. موتورهای جستجوگر به سایت‌هایی که مطالب بیشتر و ارزشمندی دارند بهای بیشتری خواهد داد و بازدیدکنندگان هم به آن‌ها اعتماد بیشتری دارند.
  12. بین تنوع مطالب سایت تعادل برقرار کنید.
  13. در کلاس‌های آموزشی تولید محتوا شرکت کنید. یکی از خدمات شرکت همورا برگزاری دوره‌های آموزشی تحت عنوان بازاریابی محتوا یا دیجیتال برندینگ می‌باشد. در این بخش علاوه بر آموزش مفاهیم سئو، تکنیک‌ها و ابزارهایی آموزش داده می‌شود که بتوانید به‌صورت پایدار از آن‌ها استفاده کنید.

5. از برنامه نویس یا تیم فنی وب سایت چه بخواهید؟

  1. معماری سایت باید مسطح باشد. دسترسی به هر یک از صفحات داخلی سایت باید با سه کلیک از صفحه اصلی ممکن باشد.
  2. وب سایت شما باید در تمام Web Browserهای مطرح و صفحه نمایش‌ها به درستی نمایش داده شود.
  3. سرعت بارگذاری سایت خود را به صورت جدی دنبال کرده و دائماٌ آن را بهبود ببخشید. از Google’s site speed tool استفاده کنید و از توصیه‌های آن در جهت بالا بردن سرعت لود سایت بهره ببرید.
  4. از کدهای CSS و HTML و JavaScript مناسب و استاندارد در سایت شما استفاده شود. یکی از اهداف این موضوع آن است که بتوان چگالی میزان محتوای سایت را نسبت به کدهای آن افزایش داد.
  5. در طراحی سایت از URL با ساختار ساده استفاده کنید. بهتر خواهد بود اگر افراد قادر باشند که بتوانند تنها با نگاه به آدرس URL، موضوع و ارتباط صفحات را حدس بزنند.
  6. وب سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید. نیاز است که سایت شما به راحتی برای افرادی که از طریق موبایل یا تبلت به آن دسترسی دارند، قابل بازدید باشد.
  7. با شرکت ارائه دهنده هاست قابل اعتمادی کار کنید. اگر سایت شما غیر قابل دسترس باشد، رتبه‌ی شما نیز پایین خواهد آمد.
  8. در بازه‌های زمانی منظم از وب سایتتان Backup بگیرید. اگر اطلاعات سایت را از دست دهید، رنکینگتان را نیز از دست خواهید داد زیرا موتورهای جستجوگر به سرعت سایت‌های فاقد اطلاعات را از لیست نتایج جستجو حذف می‌کنند.
  9. یا از www استفاده کنید یا نکنید. مطمئن شوید که سایتتان یا با آدرس www.domainname.com بارگذاری شود یا domainname.com. نه هر دو!
  10. از 301 Redirect استفاده شود. به این معنا که در صورت تغییر URL یا آدرس صفحه‌ای از سایت، آدرس صفحه‌ی قدیمی به صفحه‌ی جدید لینک گردد. در غیر اینصورت تمام پیوندهایی که به صفحه قدیمی وجود داشت از بین خواهند رفت.
  11. صفحه‌ی Error 404 مفیدی ایجاد کنید. لینک شدن از صفحه‌ی 404 به بهترین مطالب وب سایت باعث می‌شود تا بازدیدکننده انگیزه‌ی کمتری برای ترک سایت داشته باشد.
  12. از فایل robots.txt برای راهنمایی موتورهای جستجو در وب سایت استفاده شود.
  13. از تگ هدر یعنی h1 و h2 در صفحات سایت استفاده شود.

6. نقش و اهمیت شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و روابط اینترنتی در سئو

  1. یک بلاگ به سایتتان اضافه کنید.
  2. مطالبی برای پست روی سایت‌ها و بلاگ‌های دیگر تهیه کنید. برای افراد لینک شدن به سایتتان دلپذیرتر خواهد بود اگر شما مطلبی در سایتشان قرار دهید.
  3. با بلاگ‌نویسان زمینه کاری خود تعامل داشته باشید. هرچه افراد بیشتری با بلاگ‌های مرتبط با کسب و کار خود بشناسید (از طریق سایت‌های اجتماعی، فروم‌ها، ایمیل و...) انگیزه‌ی آن‌ها برای لینک شدن به سایتتان بیشتر خواهد شد.
  4. به سایت‌ها و بلاگ‌های مرتبط لینک شوید. این سایت‌ها متوجه این پیوند خواهند شد و اگر سایت شما را سایت مفیدی ببینند این شانس را خواهید داشت که لینک سایت شما را نیز در سایتشان بگذارند.
  5. برای کسب و کار خود صفحه‌ی Google+ راه اندازی کنید. با انجام این کار اعتماد گوگل را جلب می‌کنید و رنکینگ سایتتان برای کلمات کلیدی محلی (بین دوستانتان) بهبود پیدا خواهد کرد. بدین مفهوم که گوگل ممکن است رتبه سایت شما برای دایره دوستان، یا دوستان دوستان شما افزایش دهد.
  6. از مشتریان خود بخواهید که در گوگل پلاس و کتاب‌های راهنمای محلی برای شما پیشنهادات و انتقادات خود را بگذارند. نظرات مثبت رنکینگتان را درلیست محلی گوگل بهتر می‌کند و دسترسی به صورت مستقیم از نتایج جستجو امکان‌پذیر می‌شود.
  7. شخصی‌سازی کنید، کاری که در کسب وکارهای بزرگ امکان‌پذیر نمی‌باشد. به این معنا که شما به راحتی می‌توانید مطالبی را در صفحات اجتماعی، در کنار مشخصات شخصیتان قرار دهید تا دیگران مسائل خصوصی شما را در کنار مسائل کاری مشاهده کرده و باعث شود با شما بیشتر احساس راحتی نمایند.
  8. در وب سایت‌های اجتماعی عضو شوید و مطالب دیگران را به اندازه‌ی مطالب خود ارتقا دهید. افراد متوجه کمک شما می‌شوند و در عوض این احتمال نیز وجود دارد که آن‌ها به شما و کسب وکارتان کمک کنند.
  9. در سایتتان امکان به اشتراک گذاشتن مطالب در سایت‌های اجتماعی را قرار دهید. هرچه به اشتراک گذاشتن مطالب را برای افراد آسان‌تر کنید احتمال انجام این کار توسط افراد بیشتر خواهد شد. البته در ایران محدودیت‌های قانونی برای این مهم وجود دارد.
  10. در کتاب‌های آنلابن راهنما عضو شوید. درست است که اکثر این کتاب‌های راهنما بی‌فایده هستند اما حداقل 10تای آن‌ها با کار و محله‌ی شما مرتبطند.
  11. رسانه‌های عمومی جایگزینی برای سئو نیست. استراتژی های شما در حوزه ی رسانه باید در راستای بهبود سئو انجام گیرد.
  12. روی سایت‌های مرتبط کامنت بگذارید. با انجام اینکار شما اعتماد دارندگان سایت و بازدیدکنندگان آن را به دست می‌آورید.
  13. با شرکت‌های کوچک همکار ارتباط برقرار کنید. یک رابطه خوب که به توسعه‌ی سایت‌های یکدیگر کمک کند، سئو را برای شما و آن‌ها آسان‌تر و ارزان‌تر می‌کند.
  14. برای توسعه‌ی روابط آنلاین به مردم زنگ بزنید. ایمیل به راحتی فراموش خواهد شد اما تماس‌های تلفنی نادیده گرفته نمی‌شوند.
  15. از وب سایت خود برای ایجاد اطمینان و ارتباط بهره ببرید. هرچه شما با افراد بیشتری در ارتباط باشید و افراد بیشتری به شما اعتماد داشته باشند بیشتر از شما صحبت می‌کنند و به شما لینک می‌شوند و نهایتاً بیشتر از شما خرید می‌کنند.
  16. آدرس و شماره تلفن‌های خود را در همه‌ی صفحات اضافه کنید. این موضوع ضمن اعتبار بخشیدن به سایت و دسترسی آسانتر مشتریان به نحوه ارتباط با شما، در صورت هدف قراردادن کلمات کلیدی شامل شهر سکونت، رنکینگ خود را نیز بهبود می‌بخشید.

7. افزایش ترافیک سایت

  1. راه‌های ورود به سایت خود را گسترش داده تا ترافیک ورودی بازدیدکنندگان متنوع باشند. درست است که گوگل یکی از منابع بزرگ و مهم در هدایت ترافیک به سایت شما می‌باشد اما متکی بودن تنها به این منبع سایتتان را در وضعیت آسیب‌پذیری قرار می‌دهد. ضمن آنکه افزایش ترافیک خود عامل مهمی در افزایش رنکینگ می‌باشد.
  2. از سئو و Pay Per Click (پرداخت بر اساس تعداد کلیک و یا PPC) در کنار یکدیگر استفاده نمایید. گرچه استفاده از PPC هزینه‌بر می‌باشد اما چنانچه قادر به انجام هر دوی آن‌ها هستید توصیه می‌شود که این کار را انجام دهید. با استفاده از PPC می‌توان بازدیدکنندگان را به صورت مستقیم با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظرتان به سایت خود هدایت نمائید. البته در ایران محدودیت‌هایی برای این موضوع وجود دارد.

8. لینک به و از سایت های دیگر

  1. تعداد سایت‌های لینک شده به شما (backlink) بیشتر از هرچیزی روی رتبه تأثیر خواهد گذاشت. کیفیت سایت‌هایی که به وب سایت شما اشاره می‌کنند بیانگر رنکینگتان خواهد بود. در واقع از قراردادن لینک سایتتان در سایت‌های بی‌ارزش و یا کم ارزش جداً خودداری نمایید. یکی از روش‌های تشخیص سایت‌های معتبر، هزینه‌ای است که درقبال درج لینک خود به آن سایت پرداخت می‌کنید. بدین معنا که اگر وب سایتی برای درج لینک شما، مبلغ بسیار کمی را پیشنهاد داد احتمالاً یک کاسه‌ای زیر نیم کاسه هست. با این حال چک نمودن رنکینگ آن سایت می‌تواند شاخص انتخابی خوبی باشد.
  2.  هدفتان تعداد لینک‌های محدود نباشد. ایجاد لینک به سایت شما باید کاری مداوم و ثابت باشد.
  3. از منابع مرتبط برای ایجاد لینک استفاده کنید. موتورهای جستجوگر صفحاتی مرتبط را برای هر کلمه‌ی کلیدی نمایش می‌دهند. لینک بودن در این سایت‌ها به موتورها می‌فهماند که سایت شما نیز از جمله سایت‌های مرتبط است.
  4. در سایت‌های مورد اعتماد لینک بگذارید. با اینکار به موتورها نشان خواهید داد که سایت شما نیز مورد اعتماد است.
  5. برای داشتن لینک‌های با ارزش آماده شوید! هرچه راحت‌تر شما روی یک سایت لینک بگذارید ارزش و اعتبار کمتری کسب خواهید کرد.
  6. در صورت پرداخت هزینه به افرادی که قرار است لینک شما را در سایتشان قرار دهند هوشیار باشید. گرچه اینکار مفید است اما مراقب باشید بخصوص در مواقعی که این سرویس بسیار ارزان عرضه می‌شود.
  7. درگیر لینک‌های شبکه‌ای نشوید. فواید لینک گذاری از شبکه‌ها بسیار کم است و به احتمال جریمه شدن و پایین آمدن رتبه نمی‌ارزد.
  8. لینک‌های بی فایده را حذف کنید. تنها در سایت‌هایی که فکر می‌کنید برای بازدیدکنندگانشان مفید هستید، لینکتان را قرار دهید.
  9. ممکن است که برخی از رقبای شما، یا آنهایی که شما را دوست ندارند، به هر دلیلی لینک وب شما را در یکی از سایت‌های اسپم شده توسط گوگل قراردهند که این موضوع باعث کاهش رنکینگ سایت شما می‌شود. برای حل این مشکل به Disavow link (یکی از ابزارهای مهم در Web Masters Tools) سر بزنید و لینک‌هایی که باب میل شما نیست را به گوگل معرفی نمایید.
  10. لینک‌های موجود در سایت‌ها را به هریک از صفحاتی که می‌خواهید ارتقا یابد ارجاع دهید. مردم را وادار کنید که به صفحات داخلی هم همانند صفحه اصلی لینک شوند.
  11. از سایت‌های اطرافیان خود برای لینک گذاری استفاده کنید. بعضی مشتریان، دوستان و آشنایان حاضر می‌شوند لینک شما را در سایتشان قرار دهند.
  12. لینک‌هایی را بگیرید که رقیبتان در حال حاضر از آن استفاده می‌کند. اگر فردی به سایت رقیب شما لینک شود شانسی وجود دارد که به سایت شما هم سری بزند. البته اگر برای اینکار به او دلایل کافی بدهید.
  13. به ازای کلمات کلیدی که هدف قرار دادید در وب سایت‌های دیگر لینک بگذارید. این نوع لینک‌ها از اهمیت خاصی برخوردارند اما باید توجه داشت که تعداد آن‌ها از 25% کل لینک‌های ورودی تجاوز نکند.
  14. بیشتر لینک‌ها باید علامت‌گذاری شوند. یک پروفایل بدون لینک‌های علامت‌گذاری شده (مثل نام شرکت و www.companyname.co.uk) به موتورهای جستجوگر می‌فهمانند که از روش دستی برای ساخت این لینک‌ها استفاده کرده‌اید.
  15. از اسامی سایت‌های لینک شده به خود مطلع باشید. با استفاده از Google Webmaster Tools به قسمت Traffic و سپس Links  رفته و از تعداد و اسامی سایت‌های لینک شده به خود مطلع گردید.
  16. به پروفایل لینک‌های خود تنوع دهید. انواع متفاوتی از رنج IP آدرس‌ها را برای لینک‌ها برگزینید.
  17. در قسمتی از سایت خود اطلاع‌رسانی کنید. این راه خوبی برای گذاشتن مطالب بیشتر در سایت و قرار دادن لینک‌هایی خارج از حوزه‌ی فعالیت شما می‌شود.

9. لینک های داخلی سایت

  1. هریک از صفحات وب سایتتان باید حداقل به یکی دیگر از صفحات لینک شود. موتورهای جستجوگر در نتایج خود صفحاتی را که به صفحه‌ای داخلی (همان سایت) یا صفحه‌ای خارجی (سایت دیگر) لینک نمی‌شوند را نشان نخواهد داد.
  2. از صفحه‌ی اصلی به صفحات مهم لینک‌های مستقیم داشته باشید. با انجام اینکار صفحات داخلی مهم نیز از ارزش بیشتری برخوردار خواهند شد و رنکینگ بهتری خواهند داشت.
  3. از درون مطالب به صفحات مرتبط وب سایتتان لینک بزنید. درست است که این لینک‌ها به اندازه‌ی لینک‌های خارجی ارزشمند نیستند اما به موتورهای جستجوگر اشاره می‌کند که شما می‌خواهید کدام صفحات را پربازدیدتر کنید.

10. عنوان صفحات

  1. عناوین صفحات، تیترها یا همان Titles اطلاعات حیاتی و مهمی هستند که دید کلی و سریعی به هر دو مخاطب شما یعنی بازدیدکننده و موتور جستجو در خصوص مطالب آن صفحه می دهد. بنابراین باید آنرا خیلی جدی گرفت.
  2. آمار نشان داده است که غالباْ کاربران برای تصمیم گیری در خصوص اینکه بر روی چه لینک یا سایتی کلیک کنند به تیترها توجه ی خاصی دارند. بنابراین بسیار مهم است که از تیترهای مناسب و با کیفیت بالا در صفحات وب خود استفاده کنید.
  3. مطمئن شوید که تمام صفحات وب سایتتان و بدون استثاء دارای عنوان باشند.
  4. عناوین باید توصیفی باشند. استفاده از کلمات مبهم بسیار خطرناک است. برای مثال استفاده از «خانه» برای صفحه اصلی، یا «پروفایل» برای پروفایل شرکتتان اصلاً توصیه نمی‌شود. در واقع تیترها نباید فراگیر و عمومی باشد؛ بلکه به محتوای صفحه‌ی مورد نظر اشاره نماید.
  5. عناوین نباید بسیار طولانی یا بسیار کوتاه باشند. با 65 کاراکتر می‌توان عنوانی مناسب برای هر صفحه انتخاب نمود که هم برای انسان و هم برای موتورهای جستجوگر مشخص و شفاف باشد.
  6. از تکرار کلمات در عناوین با شکل و شمایل مختلف و با مفهوم یکسان جلوگیری شود. برای مثال عنوانی با شکل «تورهای چند روزه، تورهای چندروزه، چند روزه» مناسب نیستند.
  7. برای هر صفحه عنوان منحصر بفردی انتخاب کنید. امکان تمیز دادن صفحاتی دارای عناوین یکسانی هستند یک مقدار پیچیده تر است!

11. متای توضیحات

  1. تمام صفحات وب سایت باید دارای متای توضیحات باشند.
  2. صفحات متفاوت باید متای توضیحات متفاوتی داشته باشند. در واقع هیچ دو صفحه نباید دارای متای یکسانی باشند.
  3. اگر زمانی برای نوشتن متای توضیحات ندارید (مثلاً در حالتی که تعداد صفحات زیادی دارید) بهتر است از صفحه اصلی و یا صفحات مهم و کلیدی شروع کنید که فکر می شود می توانند تاثیر زیادی بر روی سئو شما داشته باشد.
  4. شما به 160 کاراکتر نیازمندید تا بتوانید عنوان صفحه را طوری شرح دهید که بازدیدکننده را متقاعد کند که در میان سایت‌های دیگری که در نتیجه جستجو ظاهر شده‌اند سایت شما را برگزیند.
  5. توضیحات متا باید کاملاً شفاف و بهتر است تمام اطلاعات جزیی را در خود جای دهد.
  6. متای توضیحات باید قابل خواندن و فهمیدن توسط کاربران باشد. مشاهده می شود که صاحبان سایت برای آنکه خود را در گوگل به اثبات برسانند اقدام به نوشتن توضیحات غیر قابل فهم و بدون جمله بندی درستی می کنند. برای مثال تعداد زیادی از کلمات کلیدی را پشت سر هم در متای توضیحات وارد می کنند. این موضوع اصلاً توصیه نمی شود. در واقع محتوای متا باید شامل توضیحاتی مرتبط با متن صفحه و به صورت واضح باشد.
  7. بر روی کیفیت محتوای متای توضیحات کار کرده و آنرا دائماً ارتقا دهید. چرا که قطعاً این موضوع باعث افزایش اقبال سایت جهت کلیک شدن و نهایتاً افزایش ترافیک می شود.
  8. برای اطلاعات بیشتر٬ مطلب آموزشی متای توضیحات در سایت همورا را مطالعه نمایید.

12. کلمات کلیدی

  1. قبل از بهینه سازی و شروع به کار٬ در مورد کلمات کلیدی کاملاْ مطالعه نمایید. اگر کلمه کلیدی اشتباهی را انتخاب کنید، با وجود تمام کارهایی که انجام داده‌اید، بازدیدکنندگان زیادی را جذب نخواهید کرد. در واقع اول باید بدانید که دیگران چه کلمات کلیدی را بیشتر جستجو می‌کنند. برای این مهم می‌توان از Google's Trends استفاده نمود تا به راحتی اهمیت چندین کلمه کلیدی را بر اساس تعداد جستجو٬ موقعیت جغرافیایی و... با یکدیگر مقایسه نمایید. 
  2. از Google’s Keyword Tool استفاده کنید. این ابزار لیستی از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با کسب و کارتان را به شما پیشنهاد می‌دهد.
  3. کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار دهید. هرچه کلمات کلیدی به هم مرتبط‌تر باشند، سایتتان سریع‌تر به رتبه‌های بالا صعود می‌کند و درصد بازدیدها بیشتر شده و فروشتان بهبود می‌یابد.
  4. کلمات کلیدی با مفاهیم تجاری انتخاب کنید. مطمئناً شما بازدیدکنندگانی می‌خواهید که به دنبال خرید محصول هستند نه صرفاً یافتن اطلاعات.
  5. کلمات کلیدی طولانی تضمینی برای هدایت ترافیک به سمت سایت شماست. بیش از 40 درصد از افراد به هنگام جستجو از عبارتی با بیش از 4 کلمه استفاده می‌کنند. با تمرکز روی عبارات خاص و طولانی دست‌یابی به رتبه‌ی بهتر آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود. برای مثال کلمه کلیدی «کیف پول زنانه» نسبت به «کیف پول» و نسبت به «کیف» می‌تواند بهتر باشد.
  6. برای هر کلمه‌ی کلیدی که هدف قرار داده‌اید یک صفحه اختصاص دهید. با انجام اینکار به موتورهای جستجوگر این امکان داده می‌شود تا صفحات شما را به راحتی دسته‌بندی کنند.
  7. کلمات کلیدی را در جایگاه‌های مناسب اضافه نمایید. درست است که امروزه این موضوع از اهمیت خیلی کمتری برخوردار است اما پیشنهاد می‌شود همچنان این کلمات را در آدرس url، عناوین صفحات، متای توضیحات و تگ هدرها و alt تصاویر قرار دهید. در خصوص اضافه نمودن کلمات کلیدی در آدرس URL (آدرس دسترسی به سایت) در زبان فارسی و با توجه به تبدیل کدهای کاراکتر، به نظر می‌رسد که این موضوع تاثیر چندانی نداشته اما بودنش بهتر از نبودنش می‌باشد.
  8. از استفاده‌ی مکرر کلمات کلیدی در یک صفحه اجتناب کنید. اینکار علاوه بر اینکه به سایت شما اعتباری نخواهد داد بلکه باعث می‌شود توسط موتورهای جستجوگر جریمه شوید. بسیاری از سایت‌ها هستند که وقتی مطالبشون را می خوانید، در هر گوشه و کنار سعی کردند که کلمات کلیدی را به طرز زشت و نامنظمی به نمایش بگذارند. برای مثال صفحه‌ای در سایت دارند که موضوع یکی از مقالات آن «طراحی سایت (طراحی سایت) و طراحی وب سایت» می‌باشد! در واقع مدیر این سایت قصد داشته تا به موتور جستجو بگوید که این مفاهیم به یک معنا است تا بتواند رنج بیشتری از کلمات کلیدی را در بر داشته باشد. حال فرض کنید که گوگل این سایت را در نتیجه هر سه کلمه کلیدی به نمایش عموم بگذارد؛ آیا به نظر شما مدیر این سایت می‌تواند نظر بازدیدکننده‌ها را با انتخاب این نوع تیتر مقاله جلب نماید!
  9. با استفاده از گوگل وب مستر به قسمت traffic و سپس روی Search Queries کلیک کنید. حال می‌توانید متوجه شوید که سایتتان بخاطر کدام کلمات کلیدی‌اش رتبه‌بندی شده و جایگاه هر یک از آن‌ها در صفحات گوگل چگونه است.
  10. از دیگران ایده بگیرید. دوستان، مشتریان، مصرف‌کنندگان به کار شما از دیدگاه متفاوتی می‌نگرند که می‌تواند شما را در یافتن کلمات کلیدی بهتر یاری رساند.
  11. در تگ‌های H1 و H2 کلمات کلیدی برگزیده را قرار دهید.
  12. عکس‌های سایت را بهینه کنید. نام فایل را متناسب با کلمات کلیدی انتخاب کنید و برای هریک از تصاویر در هر صفحه حتماً Alt مناسبی تعریف کنید.

13. جریمه‌های گوگل

  1. سئوی وب‌سایتتان را با جریمه‌های گوگل به مخاطره نیندازید. از آنجایی که آن‌ها سهم بزرگی در بازار سرچ دارند یک جریمه از آن‌ها به از دست دادن تعداد زیادی بازدیدکننده منجر می‌شود. اکثر جریمه‌ها بر اساس رفتارها و اموری ثبت می‌شوند که گوگل یا سایر موتورها حس کنند که شما قصد فریب آنها را دارید.
  2. یادتان نرود که شما مسئول نهایی تمام کارهای انجام شده روی وب‌سایتتان هستید. موتورهای جستجوگر جریمه‌ها را به دلیل اینکه شما کاری نکردید یا شما نمی‌دانستید پاک نمی‌کند.

14. استفاده از ابزارهای سئو

  1. از Google Webmaster Tools استفاده کنید. از این ابزار می‌توان برای آگاهی از کلمات کلیدی که باعث ارتقای رتبه شما می‌شوند و یا شناسائی وب‌سایت‌هایی که به سایت شما لینک هستند استفاده نمود.
  2. از Google Analytics استفاده کنید. با استفاده از این ابزار اطلاعات بسیاری در خصوص بازدیدکنندگان سایت خود خواهید دانست. تعداد بازدیدکنندگان و کلمات کلیدی مورد استفاده‌ی آن‌ها برای رسیدن به وب سایت شما و نهایتاً صفحات بازدیدشده از جمله محاسن این ابزار می‌باشد. اما لازم است که یادآورشویم که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و بسترهای اینترنتی ایران، استفاده از این ابزار در سایت ممکن است باعث کاهش سرعت سایت گردد. بنابراین باید دقت نمود که این کاهش ممکن است باعث دلسرد شدن و یا از دست دادن بازدیدکننده‌ها شوند. بنابراین شاید بتوان از ابزارهای مشابه استفاده نمود.
  3. عضو سایت‌های Ahrefs، Majestic SEO یا  Open Site Explorer شوید. با عضویت در این سایت‌ها به حجم وسیعی از اطلاعات وب سایت خود و وب سایت رقیبانتان دسترسی پیدا می‌کنید.
  4. از Snippet ها استفاده کنید. برای محیا کردن اطلاعات بیشتر از سایت خود به موتورهای جستجوگر و ظاهر شدن سایتتان در لیست نتایج سرچ موتورهای جستجوگر به شکل شمایلی که کاربران را بیشتر جلب کند از Snippet ها بهره ببرید.

15. به روز بودن و کمک از دیگران

  1. دیگر همچون گذشته نیازی به ثبت وب‌سایت جدیدتان در موتورهای جستجوگر نیست. امروزه این موتورها به صورت خودکار از وجود وب‌سایت یا صفحه‌ی جدید با خبر می‌شوند. یادتان باشد برای این موضوع به دیگران هزینه‌ای پرداخت نکنید!
  2. مستقیماً با استفاده از Webmaster Guidelines و Webmaster Help Video با خود گوگل مشورت کنید.
  3. روش‌های بهینه‌سازی را بازنگری نمایید. برای بالا رفتن رنکینگ و ثابت شدن آن نیاز است که استراتژی‌های خود را با مرور زمان و با توجه به تغییرات موتورهای جستجوگر به روزرسانی نمایید. افراد زیادی هستند که بر موضوع خاصی در سئو زوم کردند که اکنون دیگر برای موتورهای جستجو مهم و کلیدی نیست!
  4. با مطالعه‌ی اخبار سئو همیشه به روز باشید. سایت‌های Search Engine Watch،  Search Engine Land و SEOmoz را مطالعه کنید.
  5. اگر چیزی نمی‌دانید، از کسی بپرسید! اگر سوالی برایتان بوجود آمد می‌توانید به صورت آنلاین از فورم SEO یا از یک مشاور سئو بپرسید.
  6. از مشاور سئو سوالات بسیاری بپرسید. اگر اطلاعات زیادی راجع به سئو و استراتژی‌های آن داشته باشید هنگام کار، ریسک کمتری را متحمل می‌شوید.
  7. با مشاور سئو جلسات زیادی داشته باشید. هرچه دانش شما در زمینه‌ی سئو بیشتر باشد و مشاور شما از کسب و کار شما بیشتر بداند مسلماً به نتایج بهتری خواهید رسید.

 

مراجع: مستندات گوگل، وب سایت مارک والترز، ویکی پدیا

بهناز اسلمی

بنیان‌گذار، قائم‌مقام مدیرعامل و برنامه‌نویس ارشد شرکت همورا
مهندس نرم‌افزار، عاشق حیوانات، سفر و زبان‌های خارجی

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
تولید محتوای سایت
مطالب به روز و مفید در یک وب‌سایت٬ علاوه بر آنکه باعث افزایش میزان وفاداری مشتریان سایت می‌گردد٬ بلکه با رعایت اصول سئو٬ می‌تواند آمار بازدید از سایت را بالا برده و نهایتاً در جذب مشتریان جدید نیز موفق شود. همورا بر...
اطلاعات بیشتر
دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ
از دو دهه پیش تا کنون، دیجیتال مارکتینگ با تکنیک‌، ابزارها و مفاهیم گسترده‌اش توانسته در جهان صنعت و تجارت تغییرات گسترده‌ای ایجاد کند. اگر صاحب کسب و کاری هستید و یا به دنبال حرفه‌ای پایدار و درآمدزا می...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
علی
1395/04/13 16:13
سلام سپاس از مطالب خوبتون.عالی و کامل بود
پاسخ دهید...
همورا
1395/04/31 01:21
سپاس از محبت شما.
پروین
1395/02/05 16:11
با سلام
با سپاس فراوان از اینکه نکات کاربردی و ریزی را مطرح کرده اید. بسیار مطلب خوبی بود.
پاسخ دهید...
همورا
1395/03/27 09:06
پروین عزیز٬ ممنون از لطفتون.
ramin
1394/11/03 08:05
بسيار عالي بود. ممنون از زحمتي كه كشيديد و در اختيار همه قرار داديد. پيروز و پاينده باشيد.
پاسخ دهید...
همورا
1395/03/27 09:07
ممنون از محبت شما رامین عزیز
www.kafsabialijani.ir
1394/10/09 17:26
ممنون بابت مطالب مفیدتون
پاسخ دهید...
همورا
1395/03/27 08:57
ممنونم از شما به خاطر لطفی که به این مطلب داشتید.
فائزه قنبریان
1394/09/01 10:04
بسیار هم عالی ..ممنون از مطالب آموزنده شما...سوالی که واسم مطرحه..من تازه کارم تو زمینه ی مطالب مفید گذاشتن...اینکه گوگل مطالب تکراری رو متوجه می شود یا اینکه کپی کنیم از سایت دیگه !!! پس چه کار کنیم؟من واسه مرکز ایتی باید روزانه 25 تا مطلب بذارم اما میگه سئو رو حتما باید رعایت کنی !! پس من چه کار کنم؟ یعنی همه رو باید از خودم بنویسم ؟اینهمه مطالعه کردن و نوشتن تو روز نمیشه 25 تا گذاشت.نهایت 10 تا میتونم بذارم تازه خودمو می کشم!!اگه میشد کپی کرد روزانه 40 تا مطلب میشد گذاشت!!
پاسخ دهید...
همورا
1395/03/27 09:05
سلام دوست عزیز٬ می‌تونید یک تعداد رو تولید کنید (خودتون بنویسید)٬ یه تعداد رو از جاهای محتلف گردآوری کنید و چند تا مطلب محدود رو هم با ذکر منبع کپی نمایید.
گوگول از سایت‌هایی که محتوای مفید منحصر به فرد داشته باشه بیش از سایتی که محتوای تکراری داره خوشش می‌آد.
محمد
1394/09/01 08:52
با سلام

در عین اختصار، بسیار عالی و جامع بود، این واقعا هنر مولفین را نشان می دهد...
با تشکر فراوان

پاسخ دهید...
همورا
1395/03/27 08:57
محبت داری محمد عزیز٬ ممنونم از انرژیتون.
میثم علیزاده
1394/07/04 01:13
بسیار زیبا و اموزنده بود
موفق باشید
پاسخ دهید...
همورا
1395/03/27 09:06
میثم عزیز٬ ممنون از توجه و لطفتون.
حسن
1393/11/20 11:41
مرسی مفید بود
پاسخ دهید...
همورا
1393/11/22 02:19
ممنونیم از محبت شما.
hosein
1393/11/06 11:32
سلام مطالب خوبی بود
مهم ترین راه برای بالا بردن رتبه سایت و حضور در صفحه های اول گوگل با استفاده از کلمات کلیدی به نظرتون چیه
تقریبا موادری که در بالا بیان شدن را رعایت کردم ولی وقتی سرچ میزنم توی صفحه های خیلی پایین میاره ؟
پاسخ دهید...
همورا
1393/11/07 14:18
اصولاً روش‌هایی که باعث افزایش بازدید از سایت می‌شود یک سر و گردن از تمام روش‌های سئو بالاتر است. باید راجع به این موضوع فکر کنید و ببینید با چه ترفندهایی می‌توان نرخ بازدید را افزایش داد. مثلاً از مشتریان فعلی بخواهید که برای ارتباط با بخش پشتیبانی از فرم ویژه‌ای در سایت استفاده نمایند یا چیزهایی شبیه این. ضمناً یک روش ساده‌تر و کم هزینه‌تر برگزاری کمپین‌های ایمیل مارکتینگ هست.
saman
1393/09/03 01:05
با سلام
مطالبتون واقعا" مفید و مهم بود
از وقتی که برای گرداوری مطالب گذتشتید ممنون
پاسخ دهید...
همورا
1393/09/03 01:59
ممنونیم برای دلگرمی و لطف شما.
رسول
1393/08/15 09:28
سلام
واقعا ممنونم که لطف می کنید و وقت میگزارید برای راهنمایی و ارتقای دانش مبتدیانی مثل من
خدا اجرتون بده
یا علی
پاسخ دهید...
همورا
1393/08/15 15:27
ممنون و سپاسگزاریم از توجه و لطف شما
سمیه
1393/07/07 17:29
مرسی خیلی مفید بود.
پاسخ دهید...
همورا
1393/07/09 03:40
ممنون از توجه و لطف شما. روزگار به کام.
شرکت ثبت شرکت
1393/06/09 11:22
مقاله ی بسیار کامل و عالی بود.
من صفحه ای با محتوای جدید در سایتم درج کردم و این صفحه در عرض یک هفته اومد صفحه ی اول گوگل ، حالا میخوام بدونم چطور میتونم این صفحه رو در صفحه ی اول گوگل نگه دارم چون فکر میکنم عادی نیست که در این مدت کم گوگل اونو در صفحه ی اول نتایج نشون میده.
همینطور من در شبکه های اجتماعی و سایت های دیگه چندین ماهه تقریبا هر رزو فعالیت دارم اما وبمستر تولز این سایت هارو در بخش links to your site نشون نمیده . البته یک بار سایت رو از وبمستر پاک کردم و دوباره ثبت کردم میتونه این دلیلش باشه؟
ممنون میشم کمکم کنید.
پاسخ دهید...
همورا
1393/07/09 03:46
معمولاً در این مرحله لازم است تا میزان بازدید از صفحه مورد نظر حفظ بشه. بهترین راهکار٬ به کار گیری ایمیل مارکتینگ و یا تبلیغات اینترنتی می‌باشد.
ضمناً عدم نمایش لینک‌های یادبرده بدیهی است.
مجتبی
1393/03/14 17:14
سلام خیلی ممنون از مطالب بسیار مفید سایتتون یک سوال داشتم من سایت مشاور املاک دارم از اونجایی که اکثر داده ها تکراری میشن تو سایت مثلا فروش ویلا شمال بسیار تکرار میشه باید چه نکاتی را رعایت کنم و اینکه meta data ها میتونه کمک کنه تو زمینه سایت املاک یا باید جور دیگه برنامه ریزی کنم؟
پاسخ دهید...
همورا
1393/07/09 03:05
مجتبی عزیز٬ چند راهکار دارید اما مهمترین آنها این است که کاری کنید تا عنوان (تایتل) و یا H1 صفحات باهم متفاوت باشه٬ می‌توانید مثلاً چند کلمه مهم را در عنوان آورده یا با تاریخ آنها را متمایز نمایید.
سئو
1393/03/07 04:10
سلام.
چند وقتی بود یه مقاله ایرانی خوب در مورد سئو نخونده بودم. به نظرم مطلب بسیار خوبی بود
پاسخ دهید...
همورا
1393/04/04 17:52
سلام، ممنون از لطف و دلگرمی شما.
فرناز
1393/02/26 22:21
بسیار ممنون
پاسخ دهید...
khatereh
1393/01/20 15:27
خیلی کمک کننده بود. متشکرم
پاسخ دهید...
mehrdad
1392/09/20 09:57
خیلی خوب بود ممنون
پاسخ دهید...
رضا
1392/07/08 11:21
سلام، اطلاعات مفید و خوبی بود
از زحمات شما تشکر میکنم
پاسخ دهید...
کارآموز
1392/06/29 12:06
مرسی از مطلب مفیدی که گذاشتین،
می خواستم بدونم اگه بخواین سه اقدام مهم و ضروری از بین مواردی که گفتین رو بخواین توصیه کنین کدام رو می گید؟
پاسخ دهید...
همورا
1392/07/01 08:17
مرسی از نقطه نظر مثبتتون. قطعاً مجموعه ای از تمام کارها می تونه روی seo سایت شما تاثیرگذار باشه. اما اگر فعلا وقت نمی کنید روی همه اینها کار کنید:
۱- روی مطالب سایتتون کار کنید٬ مطالب خواندنی٬ و جذاب برای بازار هدفتان تهیه کنید.
۲- صفحات سایتتان همگی دارای عنوان یا تگ title منحصر به فرد باشند. این عناوین باید با هوشمندی زیاد و با کمک ابزارهای گوکل انتخاب شوند.
۳- بر روی چند سایت مهم با رنکینگ بالا که دارای ارزش بالایی هم هستند لینک سایت خود را به شیوه درست درج نمایید.
ساسان
1392/06/28 15:31
جالب و مفید بود. سپاس
پاسخ دهید...
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)