25
دی
1392
بهنام اسلمی
بهنام اسلمی
بیشتر بدانیم:

9 دلیل مهم برای استفاده از ایمیل مارکتینگ

20 رای    میانگین 4.5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

آیا از روش‌های سنتی بازاریابی خسته شده‌اید؟ آیا به دنبال روش‌های سریع و کم هزینه در تبلیغات هستید و در مقابل توقعات بالایی دارید؟ ما استفاده از ایمیل مارکتینگ را به شما توصیه می‌کنیم! می‌فرمایید چرا؟ در این نوشتار سعی شده تا 9 دلیل مهم برای استفاده از ایمیل در بازاریابی عنوان شود.

با رشد نفوذ اینترنت، دنیای بازاریابی در ده سال گذشته شاهد تغییرات شگرفی بوده است. بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، بلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و سایر فعالیت‌های مهم اینترنتی از جمله روش‌های تبلیغاتی نوین محسوب می‌شوند. در این میان ایمیل مارکتینگ همچنان به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح در بازاریابی محسوب شده و هر روز به کارایی آن افزوده می‌شود.. در اینجا سعی کردیم به زبانی ساده 9 دلیل مهم برای استفاده و به کارگیری از ایمیل مارکتینگ را به طور خلاصه شرح دهیم.

برخی ار مزایای راه‌اندازی ایمیل مارکتینگ عبارتند از:

 

1. ارتباط مستقیم و دائم با مشتریان

احتمالا پیش آمده که نتوانسته‌اید با فلان مدیر یا مسئول قرار جلسه تنظیم کنید؟! یا در رودربایستی مانده‌اید و نتوانسته‌اید قرار مجددی را ست نمایید؟
یا ممکن است تعداد مشتریان شما آنقدر زیاد باشد که نتوانید با تک تک آنها جلسه بگذارید؟!
چه راهی بهتر از ایمیل می‌تواند اطلاعات کامل و جامعی را به طور مستقیم به تمام مشتریان شما بدهد؟!

 

2. ارتباط دو طرفه با مشتری

مشتری شما به راحتی می تواند پاسخ ایمیل شما را بدهد. کالا یا خدماتی را سفارش داده و یا حتی به راحتی و با یک کلیک درخواست نماید که دیگر برایش ایمیلی ارسال نشود. در بازاریابی الکترونیکی همه چیز برای یک ارتباط دو طرفه مهیاست!

 

3. فیدبک

معمولاً یکی از مواردی که مورد علاقه و توجه‌ی بسیاری از مدیران هوشمند قرار می‌گیرد روش‌های دریافت فیدبک (بازخورد) از ابزارهای تبلیغاتی است. اینکه هزینه و زمان صرف شده برای تبلیغ و بازاریابی چه نتایجی را به دنبال داشته است! به جرات می‌توان گفت که ایمیل مارکتینگ یکی از معدود روش‌های تبلیغاتی است که به راحتی می‌توان گزارشات و تحلیل‌های مناسبی را از آن برداشت کرد. برای مثال می‌توان دریافت که چه محصولاتی بیشترین جذابیت را ایجاد کرده و یا چه ایمیل‌هایی منجر به خرید شده است. این نتایج می‌تواند در بهبود ایمیل مارکتینگ، تقسیم بندی مشتریان، تغییر استراتژی فروش و یا تولید محصول کمک نماید.

 

4. هزینه‌ای ندارد!

ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی، هزینه‌ی پایینی دارد و در مقابل، آورده‌های بسیاری برای سازمان‌ها به دنبال دارد. ROI یا بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ چیزی در حدود ۴۳۰۰ درصد می‌باشد! در واقع ایمیل مارکتینگ نه تنها هزینه‌های خودش را اصطلاحتاً در می‌آورد بلکه به فروش و سودآوری شما بسیار کمک می‌کند.

 

5. سریع است!

استفاده از ایمیل در کمپین‌های تبلیغاتی یکی از سریع‌ترین روش‌هایی است که می‌تواند حجم اطلاعات مناسبی را به مصرف کننده یا مشتری انتقال دهد. هر موقع اراده نمایید به راحتی می‌توانید محصولات جدید، به روز رسانی‌ها و سایر رخدادهای مهم سازمان خود را از طریق ایمیل به اطلاع عموم برسانید. این سرعت انتقال در مقایسه با سایر ابزارهای اینترنتی مانند وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و یا حتی شبکه‌های اجتماعی چشمگیر است.

 

6. افزایش آمار بازدیدکنندگان از سایت

تهیه محتوای مناسب در ایمیل‌ها باعث می‌شود تا دریافت کننده‌ی ایمیل برای اطلاع بیشتر از موضوع مطرح شده در ایمیل و یا سفارش کالا به سایت شما مراجعه نماید. و این یعنی افزایش آمار بازدیدکننده که متعاقباً باعث افزایش و ارتقاء وب سایت شما خواهد شد.

 

7. دل نشین‌ترین تبلیغ در حریم خصوصی افراد

بهترین نوع تبلیغ ورود به محیط‌های خصوصی افراد است. ایمیل نه تنها می‌تواند با حجم اطلاعات بالا به حریم خصوصی افراد وارد شود بلکه به شرط رعایت اصول ایمیل مارکتینگ، دریافت کننده ایمیل، احساس ناراحتی و دلخوری از ورود به حریم خصوصی نخواهد کرد. ایمیل در مقایسه با سایر ابزارهای تبلیغات در اینترنت (مثلاْ شبکه‌های اجتماعی)، از آنجایی که به تک تک افراد به صورت جداگانه ارسال می‌شود احساس اطمینان بیشتری برای دریافت کننده ایجاد می‌کند.

 

7. تبلیغ جهانی

مهم نیست که مشتری شما در کجای این کره خاکی قرار دارد. در این حالت تنها لازم است آدرس ایمیل مشتری خود را داشته باشید. اگر مشتری شما امروز ایمیل خود را چک نکرد مطمئن باشید فردا این کار را خواهد کرد. اگر دوست داشت ایمیل شما را می‌تواند برای همکاران، دوستان و یا مدیران خود ارسال نماید و یا آن را آرشیو کرده تا در زمان مناسب‌تری به آن دسترسی داشته باشد!

 

8. افزایش ارزش و اعتبار سازمان

تهیه محتوای مناسب و ارسال آن از طریق ایمیل می‌تواند اعتباری مثبت در ذهن مشتری ایجاد نماید! ارائه پیشنهادها، راهکارها و یا مطالب جذاب و خواندنی از طریق ایمیل در ایجاد ارتباطی مطمئن و قابل اعتماد با مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

9. احترام به طبیعت

اگر محیط زیست برای شما مهم باشد که مطمئناً هست؛ ایمیل مارکتینگ به راحتی می‌تواند جان بسیاری از درختان را حفظ نماید. جالب است بدانید که ارسال گروهی ایمیل به جای سیستم کاغذی به طور میانگین می‌تواند جان یک یا دو درخت را نجات دهد!


یکی از خدمات شرکت همورا ارائه خدمات ایمیل مارکتینگ، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی اینترنتی و دوره‌های بازاریابی محتوا یا دیجیتال برندینگ می‌باشد. در صورت تمایل برای مشاوره و راهنمایی با همورا تماس بگیرید.

بهنام اسلمی

بنیان‌گذار شرکت همورا و مدیرعامل کنونی این شرکت است.
از سال ۱۳۸۰ برنامه‌نویسی را شروع و به تحول و توسعه سازمانی علاقه دارد. (رزومه رسمی)

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های تبلیغاتی مطلوب و حائز اهمیت در دنیای امروز محسوب می‌شود. این مهم، مانند هر ابزار تبلیغاتی دیگر، نیاز به تخصص و تجربه‌ی کافی دارد تا بتواند فروش شرکت شما را ارتقاء داده و توسعه دهد. همور...
اطلاعات بیشتر
چگونه ایمیل خوبی برای مارکتینگ داشته باشیم؟
از جمله دغدغه‌های ارسال خبرنامه، تهیه‌ی یک ایمیل خوب و مناسب می‌باشد. در این راستا داشتن محتوای خوب، رعایت نکات فنی، گرافیکی و... از عواملی است که به موفقیت خبرنامه‌ی شما کمک می‌کند. در این مطلب تلاش نموده...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)