23
مرداد
1392
محتوای همورا
محتوای همورا
به زبانی ساده:

نکات مهم در طراحی سایت گردشگری

15 رای    میانگین 3.7 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

اگر در یکی از حوزه های صنعت گردشگری یا توریسم فعالیت داشته و تمایل دارید تا از طریق دنیای اینترنت کسب و کارتان را رونق دهید، داشتن یک وب سایت نه تنها در آغاز راه باید مورد توجه قرار گیرد، بلکه به عنوان یکی از ستون‌های اصلی سازمان شما باید در نظر گرفته شود. همورا با سابقه چند ساله در زمینه گردشگری می‌تواند شما را در این مسیر همراهی نماید.

طراحی سایت مخصوص گردشگری و پیاده سازی مطلوب آن بدون شک می‌تواند کسب و کار شما در این حوزه را متحول نماید. در این نوشتار کوتاه قصد داریم تا ابتدا اهمیت نفوذ و استفاده از وب سایت‌های الکترونیکی را مرور نموده، مشکلات و آسیب‌های پیش رو را نشان داده و نهایتاً نکات مهمی در خصوص طراحی وب سایت‌های مناسب آژانس‌های گردشگری به کمک همورا و محصولات موجود را بیان نماییم.

 

اهمیت توریسم در اینترنت و خریدهای الکترونیکی

اصولاً داستان قدیمی مرور روزنامه‌ها برای یافتن آژانس گردشگری یا مسافرتی جای خود را به جستجوهای اینترنتی و وب سایت‌های الکترونیکی داده است. تجربه و آمار نشان داده است که آحاد مردم برای تصمیم گیری در خصوص انتخاب و خرید کالا یا خدماتی که لازم نیست در محل فروشنده حاضر شوند، مرور و جستجوی اینترنتی را بسیار مناسب دانسته و هم اکنون حجم بالایی از خریدهای اینترنتی به اینگونه خدمات و کالاها اختصاص دارد. همچنین از طرفی، سفر و یا خدماتی که در مقصد تحویل داده می‌شود به هیچ عنوان در محل فروشنده (آژانس) مزایایی را برای خریدار به دنبال ندارد و این مهم باعث می‌شود تا این نوع از کسب و کار نسبت به کالا و خدمات دیگر از جذابیت بیشتری برای خریدهای الکترونیکی برخوردار باشد. برای مثال حضور یا عدم حضور شما برای خرید کفش مهم٬ برای خرید کالایی مانند کامپیوتر یا دوربین عکاسی کم اهمیت و برای سفر، رزرو هتل، خرید بلیط قطار، اتوبوس و یا تورهای طبیعتگردی کاملاْ بی اثر است.

 

مشکلات مهم در استفاده از سایت‌های اینترنتی

عدم ایجاد اعتماد بازدیدکنندگان به وب سایت‌ها به خصوص در انجام خریدهای الکترونیکی از مهمترین دلایل شکست راه اندازی وب سایت‌ها بوده و هست. چرا که همانطور که اشاره شد در این نوع کسب و کار، جنس یا کالایی تبادل نمی‌گردد و باید به شکل بسیار ظریفی مشتری را جوری جذب کرد که با تصمیمی مصمم نسبت به خرید خدمات اقدام نماید.

 

شاخصه­‌های مهم در ایجاد یک وب سایت گردشگری و نقش یوتاب در آن چیست؟

یوتاب نام یکی از محصولات شرکت همورا می‌باشد که وظایف مهمی را در شرکت‌های گردشگردی بر عهده دارد. یکی از خروجی­‌های مهم و کاربردی این نرم افزار که ماهیت CRM دارد، مدیریت وب سایت های گردشگری می‌باشد. وب سایتی که نقش مهمی در فروش آژانس ایفا می­‌کند. همچنین تجربه­‌ی همورا در رشد و ارتقاء وب سایت­‌های کسب و کار و نیازسنجی­‌های مشتریان آژانس­‌های گردشگری باعث می­‌گردد که وب سایت مناسبی را در معرض مسافران قرار دهید. در ادامه به برخی از پارامترهای مهم در ایجاد و راه‌­اندازی یک سایت مطلوب به طور خلاصه اشاره شده است.

  • طبقه­‌بندی مناسب از اطلاعات: مشتریان به دنبال چیدمانی مناسب، اطلاعات کامل و طبقه­‌بندی شده‌­ای در سایت­‌ها هستند تا بتوانند با خیالی راحت تصمیم گرفته و سفر خود را انتخاب نمایند. یوتاب با توجه به فیلدهای متنوع و کاملی که دارد و اینکه می­‌تواند اطلاعات را طبقه­‌بندی نماید و می‌تواند نقش بزرگی را در پشتیبانی و تدارک یک سایت مطلوب ایفا نماید.
  • خرید آسان: امکان رزرو، ثبت نام قطعی، مشاهده قرارداد، ثبت نام در لیست انتظار، واریز اینترنتی از جمله امکاناتی است که با آسان­ترین روش­‌ها باعث راحتی خرید مشتریان (و البته فروشندگان) می­‌گردد.
  • اعتماد سازی: سوابق دسترسی هر یک از مشتریان به پروفایل شخصی خود، امکان مشاهده سوابق مالی و یا سفرهای انجام شده از دیگر امکانات دیگری است که بواسطه وجود یوتاب می­‌تواند در سایت وجود داشته باشد. همچنین امکان نمایش اطلاعات، آمار و سوابق کاری آژانس بصورت هوشمندانه در سایت می‌تواند به جذب بیشتر مسافرها بیانجامد. امروزه مشتریان از وب سایت­‌های هوشمند استقبال بیشتری می­‌کنند. اینکه یک سفر آیا گنجایشی برای ثبت نام دارد (چه با دیدن تعداد دقیق و چه به صورت حدودی و کلی)، اینکه آژانس قبلاً و در چند نوبت این نوع سفر را برگزار نموده، اینکه بلافاصله پس از آغاز هر تور، سابقه آن از لیست تورهای موجود در سایت حذف گردد و در آرشیو نگهداری شود تا مشتری به اطلاعات جدیدتری دسترسی داشته باشد از جمله­‌ی این هوشمندسازی­‌ها می­‌باشد. متذکر می‌گردیم که ایجاد یک وب سایت مطمئن یکی از موارد قابل توجه و مهم می­‌باشد. اینکه سایت را به گونه­‌ای در معرض دید دیگران قرار داد تا بازدیدکنندگان نسبت به خرید و انتخاب مردد نباشند و از نظر روحی بتوانند به آن سایت و در پی آن به آژانس اعتماد کرده و خرید خود را انجام دهند.
  • آنلاین بودن: اصولاً اگر ارتباط مناسبی بین CRM و وب سایت آژانس وجود نداشته باشد دوباره ­کاری‌­های بسیاری انجام می­‌شود و به جای اینکه کارکنان تمرکز مناسبی در مسائل مهم­تری داشته باشند باید یکسری از اطلاعات را در CRM و یکسری را در سایت و یا سایر نرم­‌افزارها وارد کنند که استهلاک زیادی در سازمان و به خصوص پشیبانی فروش به جا می­‌گذارد. این مهم از چشم مسافران و مشتریان پنهان نخواهد بود. اگر جنس مسافران شما از جنس مشتریان هوشمند باشد شک نکنید که کوچک‌ترین بی‌نظمی در امر فروش می‌تواند تصمیم برای خرید را تغییر دهد. چرا که اولین جایی که مشتری شما را مورد سنجش قرار می‌دهد پورت‌های ورودی سازمان شما مانند سایت و بخش فروش می‌باشد.
  • توسعه پذیری: قاعدتاً برای انجام فروش در محیط اینترنت نیاز به یک حداقل­‌هایی احساس می­‌شود. یوتاب نه تنها از این حداقل­‌ها برخوردار است بلکه به دلیل گستردگی و تخصصی بودن، می­‌تواند فضایی را ایجاد نماید تا ذهن فروشندگان و مدیران را برای خلق ایده­‌های جدید باز کرده و منجر به بروز خلاقیت­ در امر فروش گردد. در واقع یوتاب بستری مناسب از زیر ساخت­‌ها و اطلاعاتی است که می­‌تواند محدودیت­‌ها را کنار بزند و ایده­‌ها و پیشنهادهای جدید را بپذیرد. برای مثال ممکن است بارها ایده­‌ای خلاقانه به ذهن شما خطور کرده باشد که به دلیل بسته بودن و یا محدودیت­‌های نرم­‌افزاری نتوانسته باشید آن را اجرا نمایید.
  • سئو: همچنین تخصص شرکت همورا در SEO می­‌تواند در فروش آن آژانس تاثیر به سزایی داشته باشد.

 

تیم همورا می‌تواند در کنار شما، وب سایت مناسب و مطلوبی را تدارک و تهیه نماید. با ما تماس بگیرید.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
توسعه بازارها و افزایش فروش
سازمان‌ها وقتی به دنبال رشد و توسعه هستند با توجه به شرایط و منابع خود روش‌های گوناگونی را در پیش می‌گیرند. در مقاله پیشین برایتان از استراتژی حفظ محصول فعلی و ادامه نفوذ در بازار قبلی با کمک گرفتن از مشتریان و تبلی...
اطلاعات بیشتر
9 دلیل مهم برای استفاده از ایمیل مارکتینگ
آیا از روش‌های سنتی بازاریابی خسته شده‌اید؟ آیا به دنبال روش‌های سریع و کم هزینه در تبلیغات هستید و در مقابل توقعات بالایی دارید؟ ما استفاده از ایمیل مارکتینگ را به شما توصیه می‌کنیم! می‌فرمایید چرا؟ در ای...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)