22
مرداد
1393
محتوای همورا
محتوای همورا
 

تنظیمات Outlook

10 رای    میانگین 4.6 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

بسیاری از افراد برای چک کردن ایمیل‌های‌ سازمانی خود از نرم‌افزار Outlook استفاده می‌کنند. ما نیز بر آن شدیم راهنمای ساده‌ای را جهت انجام تنظیمات لازم در این نوشتار بیان نماییم.

این راهنما مختص سازمان‌هایی است که ایمیل‌های خود را از شرکت همورا (نماینده شرکت روند تازه) تهیه نموده‌اند، با این حال می‌تواند با میل سرورهای دیگر نیز سازگار باشد.

با توجه به اینکه نرم‌افزار Outlook دارای ورژن‌های مختلفی می‌باشد، در اینجا توضیحات براساس Outlook 2013 شرح داده شده است که الگوی مناسبی برای سایر نگارش‌های این نرم‌افزار نیز می‌تواند باشد.

 

برای استفاده از Outlook ابتدا شما باید برای ایمیل خود اکانت بسازید. مراحل ساختن اکانت به شرح زیر می‌باشد.

1- برای ایجاد اکانت جدید در Outlook، ابتدا در منوی فایل بروی گزینه info کلیک نمایید.

2- در صفحه Info بروی Add Account کلیک نمایید و به مراحل زیر، طبق شکل‌ها عمل نمایید.


3- گزینه...Manually setup or additional را فعال کرده، گزینه Next را کلیک نمایید.


4- در صفحه‌ی Choose Service، گزینه POP or IMAP را انتخاب نمایید و به مرحله بعد بروید.


5- در این مرحله اطلاعات خواسته شده را تکمیل نمایید. در مقابل Your name، نام، برای E-mail Address آدرس ایمیل، در Incoming mail server و Outgoing mail server آدرس وب میل (به طور مثال mail.mysite.com) و برای User Name آدرس کامل ایمیل خود را وارد نمایید.


6- در همان صفحه POP and IMAP Account بروی گزینه  More Settings در سمت راست پایین صفحه کلیک نمایید.

7- در تب Outgoing Server گزینه...Use same settings را مطابق شکل زیر انتخاب نمایید.

نکته ۱: برای برخی افراد که از ISPهای خاصی استفاده می‌نمایند، انجام برخی تغییرات در پورت‌ها نیز ضروری می‌باشد. مثلاً افرادی که ISP آنها شرکت شاتل می‌باشد، لازم است پورت Outgoing Server یا SMTP را به 2525 تغییر دهند. برای این منظور، در همین پنجره (Internet E-mail Settings)، تب Advanced را انتخاب نموده و تنظیمات لازم را همانند شکل زیر انجام دهید.

نکته ۲: در همین تب و همانطور که در شکل زیر وجود دارد، در قسمت Delivery گزینه‌ای با نام Leave a copy... آمده است.

  • اگر این گزبنه انتخاب نشده باشد بدین معناست که ایمیل‌ها پس ار دریافت توسط Outlook از سرور حذف شوند. با این روش فضای بیشتری برای ایمیل شما در سرور باقی خواهد ماند.
  • اگر این گزینه انتخاب شود، ایمیل‌ها همچنان در سرور باقی خواهند ماند. حال اگر گزینه اول آن یعنی Remove from server after x days انتخاب شود باعث می‌شوید که ایمیل‌ها تا مدت زمانی که شما انتخاب می‌نمایید (بر اساس روز) در سرور باقی مانده و بعد از آن حذف شوند. این کار باعث می‌شود تا مدتی ایمیل‌ها از طریق پنل وب در دسترس باشند.

تغییر پورت در اوت لوک

8- پس از کلیک کردن برروی OK دوباره به پنجره مرحله‌ی 6 (POP and IMAP Account) برمی‌گردید. در این بخش بروی Next کلیک نمایید.

9- بعد از کلیک کردن برروی Next، پنجره‌ی Test Account Setting برای شما باز می‌گردد، که Send و Receive ایمیل را تست می‌نماید. اگر هر دوی این گزینه‌ها تیک خوردند، اکانت شما به درستی ایجاد شده است. در غیر این صورت تنظیمات را مجدداً بررسی نمایید و در صورت تداوم مشکل با شرکتی که ایمیل خود را از آن تهیه نموده‌اید تماس بگیرید.


بعد از انجام این مراحل، اکانت شما ساخته شده است. می‌توانید Outlook خود را باز نموده و به راحتی ایمیل‌های خود را مدیریت نمایید.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
ایمیل شخصی یا شرکتی
ممکن است بخواهید تا ایمیل آدرس مختص و دلخواه خود را داشته باشید و یا بتوانید نامه‌ها را از طریق Outlook یا Thunderbird دریافت و ارسال نمایید. با خرید این سرویس، به راحتی و در کمتر از چند ساعت حتی بدون نیاز به داشتن وب...
اطلاعات بیشتر
میزبانی وب تحت ویندوز در ایران
استفاده از هاست‌های ایرانی نه تنها برای شرکت‌های دولتی اجبار است بلکه برای سایر شرکت‌ها امکانات منحصر به فردی را به ارمغان می‌آورد. در اینجا انواع پلن‌های هاست شده در ایران برای انتخاب و سفارش لیست شده است...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)