4
بهمن
1393
محتوای همورا
محتوای همورا
 

چگونگی افزایش تعداد ایمیل‌ها در ایمیل مارکتینگ

5 رای    میانگین 4.0 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

برخی از مشتریان، در جلسات مختلف سوال‌هایی را مطرح می‌نمایند مبنی بر اینکه چگونه می‌توان تعداد آدرس‌ ایمیل‌های مشتریان خود را جمع‌آوری و یا بیشتر نمایند، تا بتوانند در ایمیل مارکتینگ موفق‌تر ظاهر گردند. در این نوشته سعی نموده‌ایم تا به برخی از این روش‌ها اشاره نماییم.

اهمیت افزایش تعداد آدرس ایمیل‌ها، در ایمیل مارکتینگ

از آنجائیکه مقالات زیادی در باب ضرورت ارسال خبرنامه به صورت ایمیل وجود دارد، لذا یادآوری همین نکته بس که ارسال خبرنامه‌ها، در مقایسه با سایر ابزارهای تبلیغاتی می‌تواند در زمانی کوتاه، با صرف هزینه‌ی کم و به علت سهولت دسترسی به عنوان راهکاری هوشمندانه برای تعامل و ارتباطی پایدار با مشتریان قبلی و همچنین راهی برای بدست آوردن مشتریان جدید به‌کار رود. در همین راستا از شما دعوت می‌نماییم تا «9 دلیل مهم برای استفاده‌ از ایمیل مارکتینگ» را نیز مطالعه نمایید.
ایمیل مارکتینگ همچون سایر ابزارهای بازاریابی، نیازمند تعیین شاخص‌های ارزیابی عملکرد بوده تا سازمان را در ادامه‌ی کار راهنمایی و نتیجه را اثربخش نماید. به بیان ساده‌تر، این ابزار نیز نیازمند آن است تا با شاخص‌های درست، ارزیابی و بهبود مستمر یابد. در این میان تعداد آدرس ایمیل‌های کمپین شما و در واقع گستره‌ی مخاطبانتان به عنوان یک شاخص مهم به‌شمار می‌رود. به این معنا که هرچه تعداد آدرس‌ها بیشتر باشد، امکان دیده شدن نیز افزایش می‌یابد. این مهم وقتی ارزشمندتر می‌شود که بدانیم هزینه‌ی ارسال خبرنامه در بسیاری از سیستم‌های ایمیل مارکتینگ به تعداد ایمیل‌ها بستگی مستقیم و خطی ندارد. برای مثال تفاوتی در هزینه‌ی ارسال ایمیل برای یک نفر و ده هزار نفر وجود ندارد. بنابراین در کنار تمامی مزایای حاصل از افزایش آدرس ایمیل‌ها، این موضوع از نظر اقتصادی نیز برای سازمان شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
همورا در این مطلب، تلاش نموده است تا با توجه به تجربه‌های گذشته، راهکارهایی را برای جمع‌آوری ایمیل‌های بیشتر ارائه نماید.

1. بخش عضویت در خبرنامه‌ی سایت

یکی از درگاه‌های مهم ورود مشتریان، وب‌سایت آن سازمان می‌باشد. لذا شایسته است تا تدابیری برای دریافت ایمیل از طریق سایت اندیشیده شود. در همین راستا معمولاً بخش عضویت در خبرنامه به عنوان اولین راه برای این مهم مطرح می‌گردد. در ادامه به برخی از راهکارها، برای بهبود و افزایش تعداد ثبت ایمیل، از طریق وب‌سایت اشاره شده است.
عضویت در خبرنامه

  1. 1-1. افزایش جذابیت در بخش عضویت در خبرنامه
    قطعاً با ظاهری متفاوت و جذاب، می‌توان مخاطب را به ثبت نام در خبرنامه مشتاق‌تر نمود. لذا از طراح وب‌سایتتان بخواهید با تغییراتی هوشمندانه، مشتریان را به کلیک و ثبت اطلاعات خود در سایت راغب نماید. براساس تجربه‌ی همورا با تغییر فرم عضویت در خبرنامه، احتمال ثبت نام در وب‌سایت تا 45% افزایش می‌یابد. نمونه‌ای از فرم عضویت در خبرنامه، که همورا برای یکی از مشتریان خود طراحی نموده است را در زیر می‌بینید.



  2. 1-2. درج نمونه‌ای از خبرنامه
    بهتر است نمونه‌ای از خبرنامه‌های ارسالی را برای مشاهده در دسترس مخاطبان قرار داد تا آنها با فضای خبرنامه و یا نمونه‌ای از اطلاعاتی که می‌توانند از این طریق به دست بیاورند، آشنا شوند. این موضوع باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطبین شده و اکیداً توصیه می‌گردد. در بسیاری از مواقع دیده شده است به دلیل عدم قطعیت در خصوص نوع و شیوه‌ی ارائه خبرنامه، شرکت‌ها از درج «نمونه خبرنامه» جلوگیری می‌نمایند. تجربه‌ی همورا نشان داده است که احتمال ثبت نام در اینگونه فرم‌ها حداقل به نصف کاهش می‌یابد.

  3. 1-3. دسترسی آسان در همه‌ی صفحات
    بخش عضویت در خبرنامه را در همه‌ی صفحات وب‌سایت قرار داده تا همیشه جلوی چشم مخاطبتان باشد و او را به ثبت نام کنجکاو و ترغیب نماید. از طرفی این جانمایی نباید باعث سوءتفاهم و بی‌اعتمادی مشتری گردد و ایشان را در مرور وب‌سایت با مشکل روبرو سازد. بسیاری از شرکت‌های ایمیل مارکتینگ، سازمان را وادار می‌کنند تا فرم عضویت در خبرنامه‌ به صورت Pop up به مخاطب اعلام گردد. پیشنهاد همورا این است که تا جائی که امکان دارد از انجام اینگونه امور اجباری در وب‌سایت خودداری نمائید. چراکه هدف اول وب‌سایت شما، نمایش خدمات و محصولات و نه دریافت آدرس ایمیل می‌باشد.

  4. 1-4. بیان مزایای عضویت در خبرنامه
    مطلبی در وب‌سایت خود قرار داده و مزیت‌های ثبت نام و ارسال خبرنامه را به مخاطبان توضیح دهید. گاهی افراد به علت عدم آگاهی نسبت به یک موضوع در آن مشارکت نمی‌کنند. سعی کنید نگرانی‌های مشتریان را شناسایی کرده و برای هریک از آنها توضیحاتی آورده شود تا راحت‌تر حاضر به عضویت در خبرنامه گردند.

  5. 1-5. اعتبارسنجی اطلاعات در زمان ثبت نام
    مشتریان معمولاً در ثبت اطلاعات تماس خود دچار خطا می‌شوند. برای مثال اگر آدرس ایمیل آنها Ali@yahoo.com باشد، به اشتباه آن را Ali@yaho.cim وارد می‌نمایند. این بدان معناست که تمام تلاش شما برای افزایش حداقل یک آدرس ایمیل، بی‌نتیجه مانده است. حال برای حل این مشکل می‌توان در زمان ورود و ثبت اطلاعات، به شیوه‌ای هوشمندانه این اشتباهات را به مخاطب نمایش داد و یا به صورت اتوماتیک آنها را اصلاح نمود. اگر سایت شما را همورا طراحی نموده است، از آنها بخواهید تا ماژول خبرنامه‌ی سایت را به آخرین نسخه ارتقاء دهد. این ماژول به همین شیوه طراحی شده و سعی بر آن دارد تا بدون مزاحمت برای کاربر، اطلاعات را به طور اتوماتیک اصلاح نماید.

 

2. بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی

به احتمال زیاد شما نیز در یک یا چند شبکه اجتماعی (فیس‌بوک، اینستاگرام و...) عضو بوده و فعالیت می‌نمایید. عضویت در این شبکه‌ها امکان حضور و معرفی شما را در میان انبوه مشترکان این سایت‌ها فراهم می‌نماید. لذا باید از حضور در این عرصه کمال استفاده را برد.

بهره گیری از شبکه های اجتماعی

پنل‌ ایمیل همورا، قابلیتی دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوان فرم عضویت در خبرنامه را در شبکه‌ی اجتماعی‌‌ فیس‌بوک، درج نمود. اطلاعات ثبت شده از این طریق به پنل ایمیل شما منتقل می‌گردد. مطمئناً این قابلیت، به افزایش تعداد ایمیل‌هایتان از طریق ثبت نام بازدیدکنندگان این سایت‌ها، کمک می‌نماید. برای راهنمایی و کسب اطلاعات در این خصوص می‌توانید با بخش پشتیبانی همورا تماس بگیرید.

3. دریافت ایمیل‌های مشتریان به صورت حضوری، تلفنی و سایر درگاه‌های ورودی

حتماً فرم‌هایی تهیه نمایید و اطلاعات مربوط به افرادی که با شما تماس می‌گیرند، بخصوص آدرس ایمیل آنها را جمع آوری نمائید. این ایمیل‌ها منابع خوبی برای شما هستند. این افراد می‌توانند شامل دو دسته باشند:

  1. افرادی که از خدمات و محصولات شما استفاده کرده و در واقع از مشتریان بالفعل شما هستند. دریافت ایمیل از طریق فاکتور فروش، فرم نظرسنجی و کارت ویزیت برخی از شیوه‌های جمع‌آوری اطلاعات از مشتریان می‌باشد.
  2. ممکن است افرادی فقط برای کسب اطلاعات از محصولات و خدمات با شما تماس بگیرند. آنها مشتریان بالقوه‌ای هستند که تاکنون با شما همکاری نداشته اما با تداوم برقراری ارتباط، می‌توانند به مشتریان بالفعل تبدیل شوند. بازدیدکنندگان از غرفه‌ی شما در نمایشگاه، افراد حاضر در جلسه‌ی فروش از جمله‌ی این نوع مشتریان می‌باشند.

جمع آوری آدرس ایمیل های مشتریان

تمامی افراد سازمان باید از اهمیت دریافت آدرس ایمیل مخاطبین باخبر بوده و تلاش نمایند تا با شیوه‌های ساده و خلاقانه، این مهم به درستی در بخش‌های مختلف (فروش، پشتیبانی و...) انجام شود. در واقع باید تمام درگاه‌های ورودی و خروجی ارتباط با مشتریان، بازنگری شده و روش‌های جمع‌آوری ایمیل در آنها، طبق روال خاصی پیگیری شود. به عنوان مثال، ممکن است در وب‌سایت شما امکان ثبت نظر، پیشنهاد و یا فرم تماس با ما وجود داشته باشد و بتوان از هرکدام از آنها به عنوان یک درگاه مناسب، اطلاعات ایمیل را استخراج نمود.

لازم به ذکر است که در این حالت‌ها باید به شیوه‌ای به مشتریان خود اعلام نمایید که قرار است آنها را در خبرنامه عضو نمایید. ممکن است برخی از مشتریان از اینکه بدون اطلاع قبلی مجبور باشند ایمیل‌های شما را دریافت نمایند، ناراحت شده و ایمیل شما را Spam نمایند. اگر در هنگام جمع‌آوری‌ها بیان این موضوع به مشتری برایتان سخت است، به‌راحتی می‌توان یکبار به مشتریان جدید، ایمیل فرستاده و با بیان محاسن عضویت در خبرنامه از آنها بخواهید تا اگر تمایل به عضویت و دریافت خبرنامه ندارند، به‌روی لینکی که در متن ایمیل درج می‌کنید، کلیک نمایند.

سخن آخر

همورا تلاش نموده است تا با توجه به تجربه‌ها و یافته‌های خود در ایمیل مارکتینگ مطلب فوق را تهیه نماید. باعث خوشحالی ما خواهد بود که اطلاعات و تجربه‌های سازمان خود را در این زمینه برای ما ارسال نمایید تا در این مطلب گنجانده شده و با عموم خوانندگان به اشتراک گذاشته شود.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های تبلیغاتی مطلوب و حائز اهمیت در دنیای امروز محسوب می‌شود. این مهم، مانند هر ابزار تبلیغاتی دیگر، نیاز به تخصص و تجربه‌ی کافی دارد تا بتواند فروش شرکت شما را ارتقاء داده و توسعه دهد. همور...
اطلاعات بیشتر
9 دلیل مهم برای استفاده از ایمیل مارکتینگ
آیا از روش‌های سنتی بازاریابی خسته شده‌اید؟ آیا به دنبال روش‌های سریع و کم هزینه در تبلیغات هستید و در مقابل توقعات بالایی دارید؟ ما استفاده از ایمیل مارکتینگ را به شما توصیه می‌کنیم! می‌فرمایید چرا؟ در ای...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
الناز شاهواری
1395/04/30 16:47
چند درصد از ایمیل ها باز بشن به نظر شما خوبه؟
پاسخ دهید...
همورا
1395/04/31 14:38
در شرایطی که آدرس ایمیل‌های شما یک وضعیت متوسط داشته باشه عدد 20 درصد ایمیل باز شده، عدد مناسبی هست.
همورا
1395/05/27 12:35
بیست درصد می تونه عدد خوبی باشه.
علی شجاعی
1393/12/03 12:44
ممنون از مطلب جامعی که تهیه کردید.
با سپاس؛
پاسخ دهید...
همورا
1393/12/05 23:28
نظر لطفا شماست. ممنونیم از دلگرمی شما.
ali
1393/11/21 08:47
سلام خیلی خوب بود درصورت امکان اطلاعات بیشتری ارائه بدید ممنون ومتشکر
پاسخ دهید...
همورا
1393/11/22 02:26
ممنون از لطف شما. در صورت تمایل٬ اطلاعات شرکت خودتان را برای ما ارسال کنید تا به صورت خاص پیشنهاداتی برای شما آماده نماییم.
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)