سوابق تغییرات یوتاب:

1392/01/01 ورژن 7.8

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 
  • * تغییرات در نام‌گذاری دیتابیس‌ها برای برقراری ارتباط راحت‌تر بین مینا و یوتاب
  • + امکان باز نمودن کاربران قفل شده از طریق یوتاب و صفحه پروفایل کاربر قفل شده به همراه ثبت در سوابق
  • + گزینه‌ای به گزارشات «تعداد اعضا به تفکیک سال و ماه»، «تعداد برنامه‌ها به تفکیک سال و ماه»، و «تعداد روزهای برنامه به تفکیک سال و ماه» اضافه شد با نام «معرفی»، که می‌توان آمار برنامه‌های خارج از سایت و داخل سایت را تفکیک نمود.
  • + در هنگام اضافه نمودن مشتری (عضو جدید) امکان تعریف فیلدهای: نام کشور، نام استان، نام شهر و منطقه امکان‌پذیر شده است. در نمایش پروفایل عضو و هنگام ویرایش نیز این فیلدها تعبیه شده‌اند.
  • # پروفایل عضو (تب تماس) مرتب شد. بزرگ کردن فونت، عدم نمایش برخی از فیلدها در صورت خالی بودن در دیتابیس، فرمت‌دهی به شماره موبایل و...
  • + در گزارش از اعضا، امکان تهیه‌ی گزارش از فیلدهای نام کشور، نام استان، نام شهر و منطقه امکان‌پذیر شده است. در این صفحه همچنین فونت بزرگتر شد.
  • + امکان مشاهده‌ی لیست تمامی پیگیری‌های مربوط به مشتریان در پروفایل برنامه اضافه شد.
  • + لیست دستندرکاران برنامه (سرپرست‌ها، راننده، کارشناس و...) از ویرایش و تعریف برنامه حذف شد و در ازای آن در پروفایل برنامه، لینکی به عنوان دستندرکاران اضافه شد که همگی در آن بخش قابل تعریف هستند. از تغییرات در این قسمت لاگ کلی گرفته می‌شود. همچنین در سطوح دسترسی، این بخش اضافه شد.
  • + از آنجا که ممکن است در یک برنامه، مسئولیتی غیر از سرپرست و سایر موارد تعریف شده وجود داشته باشد، در تنظیمات بخش برنامه‌ها، این امکان جدید اضافه شده که به هر تعداد انواع دستندرکار تعریف نمود. سپس در صفحه‌ی دستندرکاران موجود در پروفایل برنامه، امکان اضافه یا کم نمودن دستندرکاران امکان‌پذیر شده است. همچنین در پروفایل برنامه، تب دستندرکاران جدا شده و این موارد نیز در آن لیست می‌شود. تغییرات در لیست اطلاعات برنامه برای سرپرست و سامانه‌ی سپهر نیز اعمال شده است.
  • * بهینه‌سازی در کدها: یکسری بهینه‌سازی‌ها در کدهای برنامه‌نویسی نرم‌افزار انجام شد. همچنین برخی از صفحات مرتب‌تر شدند. برای مثال جدول مربوط به لیست برنامه‌ها
  • # اصلاح جملات: بسیاری از جملات به کاربرده شده در یوتاب بازنگری و بسیاری از آنها اصلاح شد.
  • تفکیک عضو از مشتری: در بسیاری از موارد واژه‌ی مشتری جای خود را به عضو داد. در واقع تا به حال در یوتاب به تمام اعضا، مشتری گفته می‌شد. اما با اعمال تغییراتی، هنگامی که عضو به برنامه اضافه می‌شود نام مشتری به خود می‌گیرد.
  • داینامیک نمودن واژه‌های محصول و مشتری: این امکان در یوتاب مهیا شد که به سلیقه صاحب یوتاب، نام برنامه و عضو را تغییر داد. برای مثال ممکن است آژانسی بگوید که بهتر است برای فهم بهتر به جای استفاده از کلمه «سفر»، از واژه «برنامه» یا «تور» و یا... و به جای «مسافر» از «مشتری» یا «شرکت کننده» یا هر چیز دیگه‌ای استفاده شود. این امکان به راحتی قابل انجام است. با ارسال درخواست به صورت کتبی ظرف مدت کوتاهی این مهم از سوی همورا وجود خواهد داشت.
  • در هنگام ثبت مالی عضو، می‌توان مشخصی نمود، تراکنشی که قصد ثبت آن وجود دارد مربوط به چه برنامه‌ای می‌باشد و یا کلاً مربوط به برنامه‌ی خاصی نیست. برنامه‌هایی که در اینجا لیست می‌شوند، موارد باز حداکثر تا 120 مورد می‌باشد.
  • برای برخی از برنامه‌ها لازم بود که شرح قرارداد نیز در دسترس مشتریان قرار گیرد تا فارغ از ادبیات رایج در عقد قراردادها، مشتری شرایط مندرج در قرارداد را مشاهده نماید. به همین منظور قسمتی در بخش تنظیمات، به نام «قرارداد عمومی» قرار گرفت که می‌توان انواع قرارداد و با شرایط مختلف را در آن تعریف نمود. در همین راستا، گزینه‌ای در هنگان تعریف یا ویرایش برنامه وجود دارد که بتوان قرارداد تعریف شده را به آن وصل نمود. همچنین در پروفایل برنامه، نام قرارداد در تب مربوطه اضافه شده است.

از این قرارداد می‌توان برای نمایش در سایت استفاده نمود تا کاربر قبل از تایید آن نتواند خرید را ادامه بدهد.

  • برای مرتب سازی در یوتاب، در هنگام تعریف یا ویرایش برنامه، توضیحات مربوط به فروش در یک قسمت و در پایین صفحه جمع شدند.
  • امکان مشاهده‌ی مشخصات برنامه برای کمک سرپرست‌ها در ماژول سپهر امکان‌پذیر شد.
  • در لیست مشخصات برنامه برای سرپرست‌ها، آخرین سرپرستی که آن برنامه را اجرا نموده است نمایش داده می‌شود که قبلاً بر اساس آخرین برنامه بسته شده، شماره تماس سرپرست آورده می‌شد. با اعمال تغییراتی، بر اساس برنامه‌های باز یا بسته‌ای که تاریخ اجرای آن به سر آمده است، سرپرست انتخاب می‌شود.
  • امکان مشاهده‌ی لیست برنامه‌هایی که برای آنها نظرسنجی ثبت نشده است به صورت فیلترینگ به صفحه‌ی برنامه‌ها اضافه شد.
  • در گزارش نظرسنجی‌ها، جزییات کمک سرپرست مشکلی داشت که اصلاح شد.
  • در گزارش عمومی، واژه برنامه‌های نامعلوم به «غیرفعال» تغییر یافت.
  • قسمت جدیدی به یوتاب اضافه شد با نام «دستندرکاران دوره‌ای» که این امکان را می‌دهد تا ضمن آنکه برای هر برنامه می‌توان به صورت جداگانه دستندرکار تعریف نمود؛ دستندرکاران دوره‌ای بر اساس تاریخ نیز می‌توان تعریف نمود. این بخش در تنظیمات قابل مشاهده است که می‌توان نوع دستندرکار، فرد دستندرکار (عضو)، تاریخ آغاز و پایان ماموریت ایشان را مشخص نمود و کلا دارای چهار مفهوم بر اساس انتخاب تاریخ می‌باشد که به راحتی قابل تغییر (ویرایش) می‌باشد.
ردیف تاریخ شروع تاریخ پایان حالت
1 ندارد ندارد ماموریت همیشگی
2 دارد ندارد ماموریت تاریخ آغاز داشته اما زمان اتمام مشخصی ندارد.
3 ندارد دارد ماموریت از قبل آغاز و در تاریخ خاصی پایان می‌یابد.
4 دارد دارد ماموریت در بازه‌ی تاریخی خاص

اگر رابطه جدول فوق با زمان برگزاری برنامه‌ها را در نظر بگیریم، حدود 13 حالت مختلف بوجود می‌آید.

  • در صفحه‌ی اطلاعات ضروری سرپرست، دستندرکاران دوره‌ای در یوتاب و سپهر قابل مشاهده می‌باشند.
  • در پروفایل برنامه، در تب دستندرکاران، لیست دستندرکاران دوره‌ای قابل مشاهده می‌باشد.
  • داینامیک شدن شماره گروه‌های مشتریان ثبت‌نامی در پروفایل برنامه: مشکلی که وجود داشت آن بود که در برخی از برنامه‌، تعداد گروه‌های دوستی که با هم در برنامه شرکت کردند زیاد بود و تعداد 20 گروه برای گروه‌بندی اعضا مناسب نبود که با تغییراتی این مشکل برطرف شد. بدین ترتیب که اگر تعداد گروه‌های مشخص شده از عدد 10 کمتر باشد آنگاه ماکزیمم عددی که برای گروه‌ها نشان داده می‌شود عدد 15 خواهد بود. اما به محض آنکه تعداد گروه‌ها به عدد 10 رسیده و یا از آن افزایش یافت، تعداد ماکزیمم به تعداد 5 گروه اضافه می‌شود. بنابراین دیگر محدودیتی وجود نخواهد داشت و با توجه به افزایش گروه‌ها دائما تعداد قابل انتخاب گروه‌ها افزایش می‌یابد. برای مثال اگر ماکزیمم گروهی که انتخاب کرده باشید عدد 42 باشد، آنگاه تعدادی که به شما نشان داده می‌شه و قابل انتخاب است به  47 گروه افزایش می‌یابد.

 

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
پاک نشود: قدیمی: مخصوص مدیریت آژانس‌های گردشگری
اگر شما مدیر یک آژانس هستید شک نکنید که یوتاب راهکاری بسیار ارزشمند برای شما خواهد بود. یوتاب امور پیچیده‎‌ی مشتریان شما را به روش‌های ساده حل و فصل کرده و ضمن بالا بردن سرعت انجام هر یک از فرآیندهای کار در یک آژانس،...
اطلاعات بیشتر
مشاوره‎‌ی مدیریت تحول در سازمان‌ها
یکی از اساتید توسعه سازمان می‌گوید: «سازمان‌ها در تشبیه مانند مسائلی هستند که باید حل شوند.»بنابر تحقیقات و تجربه‌ی همورا، بسیاری از ساختارها را به سادگی می‌توان بهینه و متحول ساخت؛ البته به شرط انج...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)