11
دی
1396
بهنام اسلمی
بهنام اسلمی
 

چگونه در گردشگری استخدام کنیم؟

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

گردشگری یکی از صنایعی است که بسیار به منابع انسانی و پرسنلی که در آن فعالیت می‌کنند وابسته است. در این شرایط یافتن نیروی مستعد و متخصص موضوع مهمی است که ذهن بسیاری از مدیران را به خود مشغول کرده است. با توجه به این نیاز در این مطلب به بررسی راهکارهایی برای یافتن نیروی متخصص پرداخته‌ایم.

در کسب‌وکارهای گردشگری مانند هر سازمان دیگری که بر مبنای ارائه‌ خدمات پایه‌ریزی شده، شرایط و تبحر نیروی انسانی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این شرایط یافتن افرادی باهوش، دارای مهارت‌های بالا در ارتباطات و صنعت گردشگری آرزوی هر مدیری است که برای بهبود اوضاع سازمان خود در تلاش است. در این مطلب به دو راهکار پیشنهادی می‌پردازیم که می‌توانند فرآیند استخدام را آسان‌تر کنند.

 

از دیوار آموزشگاه‌ها غافل نشوید!

پس از آنکه شناخت کافی یافتید و تصمیم نهایی درخصوص نیروی انسانی مورد نیاز را اتخاذ کردید، لازم است آگهی استخدام خود را از روش‌های مختلف به گوش علاقه‌مندان برسانید. این کار می‌تواند از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و آگهی در سایت‌های کاریابی و... صورت بگیرد. اما در این میان شاید موسسات آموزش گردشگری یکی از بهترین کانال‌های ارتباطی با جویندگان کار باشند که نباید به‌سادگی از کنار آنها عبور کرد. از آنجا که در پیشرفت یک صنعت، آموزش نقش به‌سزایی دارد، یافتن نیروهای مورد نظر از طریق آموزشگاه‌های تخصصی می‌تواند راهکاری مناسب باشد. به‌یاد داشته باشید که افراد حاضر در کلاس‌های آموزشی معمولا با صرف هزینه و علاقه‌ شخصی به این دوره‌ها پیوسته‌اند و در نتیجه نسبت به سایرین بیشتر مستعد پذیرفتن مسوولیت‌های مورد نظر کارفرمایان خواهند بود.  یافتن اسامی، آدرس و تلفن‌های تماس این آموزشگاه‌ها با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت محقق خواهد شد.

 

افراد حاضر در کلاس‌های آموزشی با هزینه و علاقه‌ی شخصی به فراگیری دانش‌ می‌پردازند و در نتیجه نسبت به سایرین بیشتر مستعد پذیرفتن مشاغل مورد نظر هستند.

 

شما می‌توانید با کمی نامه‌نگاری، تماس تلفنی یا حضور در این مراکز آگهی‌های خود را در برابر چشم مخاطبان بگذارید. آموزشگاه‌های گردشگری زیرنظر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فعالیت می‌کنند و می‌توانند به شکل‌های مختلف در پیشبرد اهدافتان کارآ باشند. آگهی‌های استخدام می‌توانند فراگیرانی را که درحال گذراندن دوره‌ها‌ی تورلیدری (فرهنگی، طبیعت‌گردی و تخصصی، فروش، مدیریت و...) هستند به خود جلب کنند. اگر مدیریت منابع انسانی یک هتل را بر عهده داشته باشید با یک یا چند آگهی می‌توانید برای بسیاری از بخش‌های گوناگون هتل نیروهای مناسبی را بیابید. ذکر این نکته ضروری است که در زمان درج آگهی باید تا حد امکان نیاز خود را واضح و روشن بیان کنید. ارائه‌‌ شماره‌ ثابت، درج یک ایمیل شرکتی به‌جای یک ایمیل شخصی، ذکر آدرس و پیشینه سازمان یا شرکتی که درخواست نیرو داده همگی کمک می‌کنند تا افراد بیشتری به آگهی اعتماد و رزومه‌های بهتری را دریافت کنید.

 

فرم استخدام آنلاین ایجاد کنید

حال‌که به روش‌های مختلف نیازمندی خود را به عموم اعلام کرده‌اید، زمان آن است تا دیگران علاقه‌مندی خود را برای همکاری با سازمان شما به‌گونه‌ای ابراز دارند. این کار معمولا با ارسال رزومه به‌صورت ایمیل، فکس یا حضوری انجام می‌شود. اما در این بین یکی از بهترین روش‌ها در جمع‌آوری اطلاعات ارجاع علاقه‌مندان به وب‌سایت شرکت برای ثبت اطلاعات در فرم‌های مخصوصی است. این فرم‌ها که به نرم‌افزارهای خاصی متصل می‌باشند امکان طبقه‌بندی و برقراری ارتباط با متقاضیان را بسیار آسان می‌کنند. طراحی، پیاده‌سازی و استفاده از این تکنولوژی در وب‌سایت سازمان محاسن گوناگونی دارد:

1 شرح کامل از شرایط احراز

در وب‌سایت فضای کافی برای بیان جزئیات و شرایط احراز خواهید داشت.

 

2 دریافت اطلاعات کامل

سایت، محلی مناسب برای دریافت تمام اطلاعات موردنظر شما است. مثلا اگر به‌دنبال راهنمایان گردشگری هستید، می‌توانید از آنها بخواهید که به سوالات تخصصی‌تری پاسخ بدهند یا شرحی از دوره‌هایی را که گذرانده‌اند، ارائه کنند.

 

3 داشتن قالب یکپارچه برای دریافت اطلاعات

قالبی که رزومه‌ها را دریافت می‌کنید دقیقا به همان شکلی است که خودتان ایجاد کرده‌اید. اطلاعات ناقص، اشتباه و بی‌مورد به دستتان نمی‌رسد و در زمان و نیروی انسانی صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

4 امکان فیلتر کردن اطلاعات

اطلاعات طبقه‌بندی‌شده در این فرم‌ها قابلیت فیلتر شدن دارند. مثلا می‌توانید فقط رزومه‌هایی که درباره‌ زمانی خاصی ارسال شده‌اند یا مدارک خاص تحصیلی دارند را ببینید و از بقیه گذر کنید.

 

امکان درخواست رزومه برای چند موقعیت شغلی

می‌توان همزمان برای چند جایگاه درخواست جذب نیرو داد و همزمان رزومه‌های گوناگون را دریافت کرد. با کمک فرم‌های آنلاین دیگر لازم نیست به افراد یادآوری کنید که با موضوعات خاصی به شما ایمیل بدهند یا مجبور نیستید برای هر جایگاه شغلی ایمیل جداگانه‌ای راه بیندازید.

 

6 امکان ایجاد دسترسی‌های گوناگون

اطلاعات متقاضیان در این شیوه دارای سطوح دسترسی گوناگونی هستند. مثلا می‌توانید به کارشناس منابع انسانی اجازه‌ تغییر و دیدن برخی اطلاعات را بدهید و به مدیر مربوطه اجازه دهید تعیین کند چه کسانی دعوت به مصاحبه بشوند.

 

7 تاثیر مثبت در سئو

سئوی سایت ارتقا می‌یابد. روزانه افراد زیادی دنبال کار می‌گردند و اگر فرم‌های استخدام را روی وب‌سایت‌تان گذاشته باشید بازدیدکنندگانی را به این شکل جذب خواهید کرد.

 

8 معرفی خود و سازمان

با قرار دادن فرم‌ها روی وب‌سایت خود این امکان را به متقاضیان می‌دهید که بیشتر با شما و شیوه‌ کارتان آشنا شوند. مثلا اگر می‌خواهید تورلیدر جذب کنید، متقاضیان می‌توانند روی سایت شما اسامی مقاصدی که به آنها سفر می‌کنید را ببینند و اگر علاقه و توانمندی شرکت در این سفرها را داشتند فرم همکاری را پر کنند.

 

9 ایجاد ساختاری منظم و حرفه‌ای

شرکت شما منظم‌ و حرفه‌ای‌تر از سایرین دیده می‌شود. چه متقاضیان و چه مشتریان درمی‌یابند که نظم در سازمان شما حرف اول را می‌زند و این موضوع باعث می‌شود احتمال پیدا کردن رزومه‌های بهتر برایتان افزایش یابد.

 

منبع: مقاله‌ی بهنام اسلمی در روزنامه‌ی دنیای اقتصاد

بهنام اسلمی

بنیان‌گذار شرکت همورا و مدیرعامل کنونی این شرکت است.
از سال ۱۳۸۰ برنامه‌نویسی را شروع و به تحول و توسعه سازمانی علاقه دارد. (رزومه رسمی)

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
کاهش حجم عکس‌های سایت توسط فتوشاپ
روزانه افرادی با شرکت تماس می‌گیرند و بیان می‌کنند سرعت سایت یا بهتر بگوییم سرعت نمایش (لود) عکس‌هایشان پایین است. در این مطلب می‌خواهیم یاد بگیریم که چگونه حجم عکس‌های مورد استفاده در سایت را پایین بیاوری...
اطلاعات بیشتر
تنظیمات Outlook
بسیاری از افراد برای چک کردن ایمیل‌های‌ سازمانی خود از نرم‌افزار Outlook استفاده می‌کنند. ما نیز بر آن شدیم راهنمای ساده‌ای را جهت انجام تنظیمات لازم در این نوشتار بیان نماییم.این راهنما مختص سازمان...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)