19
اسفند
1393
محتوای همورا
محتوای همورا
 

اصطلاحات رایج در ایمیل مارکتینگ

3 رای    میانگین 3.7 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

اگر با حوزه‌ی ایمیل مارکتینگ سر و کار دارید؛ حتماً از پنل‌های ارسال ایمیل انبوه استفاده می‌نمایید. در این پنل‌ها با واژه‌ها یا اصطلاحاتی روبرو می‌شوید که در ادامه قصد داریم تعاریف ساده‌ای از آنها را داشته باشیم.

Opened

در صورتی که دریافت کننده‌ی ایمیل، اقدام به باز نمودن آن نماید آنگاه آدرس ایمیل مذکور در لیست Opened قرار می‌گیرد. تعداد ایمیل منحصر به فرد باز شده نسبت به کل ایمیل‌های ارسال شده نرخ باز شدن یا Opened Rate نام دارد. نرخ باز شدن ایمیل‌ها در بهترین حالت 100% خواهد بود. بدین معنا که تمام افراد دریافت کننده، ایمیل را باز نموده‌اند که این حالت به دلایل مختلف معمولاً به ندرت رخ می‌دهد. با این شرایط نرخ باز شدن 20 درصدی در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ می‌تواند عدد خوبی باشد.

 

Clicked

پس از آنکه مخاطب، ایمیل دریافتی را باز نموده و بر روی یکی از لینک‌های آن کلیک کرد، آنگاه آدرس ایمیل او در لیست Clicked قرار می‌گیرد. تعداد ایمیل‌های منحصر به فرد کلیک شده نسبت به کل ایمیل‌های ارسال شده نرخ کلیک یا Clicked Rate نام دارد که آن را با درصد می‌سنجند. اگر ایمیل شما به اندازه‌ی کافی جذاب باشد به طوری‌که تمام کسانی‌که آن را باز نموده‌اند بر روی لینکی کلیک نمایند، آنگاه نرخ کلیک و باز شدن یکسان می‌گردد. نرخ کلیک شدن 5 درصد از کل ایمیل‌های ارسالی عدد مناسبی در کمپین‌ها خواهد بود.

 

Bounced

اگر شرایطی اتفاق بیافتد که منجر به عدم دریافت ایمیل از طرف مخاطب شود آنگاه آن ایمیل Bounced می‌شود. در واقع هرگاه ایمیل Deliver نشده و برگشت بخورد، آن آدرس ایمیل در لیست Bounced قرار می‌گیرد. ثبت آدرس ایمیل اشتباه، پر شدن حجم و فضای ایمیل مخاطب، طوری که جائی برای دریافت ایمیل وجود نداشته باشد و یا خاموش بودن سرور دریافت کننده از جمله دلایل Bounced شدن می‌باشد.

لیست‌های Bounced به دو گروه تقسیم می‌شوند:

  • Soft Bounced: اگر فضای ایمیل پر شده یا سرور خاموش باشد، Soft Bounced اتفاق می‌افتد.
  • Hard Bounced: اگر آدرس ایمیل ارسالی اشتباه باشد یا ایمیل چندین بار Soft Bounced شده باشد، Hard Bounced اتفاق می‌افتد.

 

Email Provider

به شرکت‌ها یا سرویس‌دهندگانی که از طریق آنها می‌توان ایمیلی را ارسال یا دریافت نمود، Email Provider یا شرکت‌های ارائه دهنده‌ی ایمیل گفته می‌شود. یاهو، جیمیل و هات میل از Email Providerهای رایگان می‌باشند.
لازم است تا در پنل ایمیل مارکتینگ، سرویس‌دهنده‌ی خودتان را به عنوان ارسال کننده‌ی ایمیل‌ها تعریف نمایید و از آنجا که استفاده از سرویس‌های رایگان در ایمیل مارکتینگ توصیه نمی‌شود، باید از شرکتی که هاست، ایمیل یا سایت خود را از ایشان تهیه نموده‌اید (مثلاً yourname@company.com) بخواهید تا DNS هائی را برای شما تنظیم نمایند.

 

Spam

ایمیل‌های اسپم که از آن به عنوان هرزنامه نیز یاد می‌شود توسط Email Provider ها درجه‌بندی شده و در Inbox ایمیل شما قرار داده نمی‌شوند. این مهم باعث می‌شود که مخاطب هیچ‌گاه ایمیل‌ها را مشاهده نکرده و یا برای دیدن آنها مجبور باشد به لیست اسپم‌های خود سر بزند. درجه‌بندی ایمیل‌های اسپم به صورت اتوماتیک و بر اساس الگوریتم‌هایی انجام می‌شود که در طراحی ایمیل باید به آن موارد توجه خاص نمود. نرخ اسپم شدن ایمیل‌های ارسالی در ایمیل مارکتینگ‌ها مشخص نمی‌شوند و قطعاً درصدی از ایمیل‌های باز نشده خواهد بود. لذا توجه به اصول طراحی و ارسال ایمیل جهت جلوگیری از Spam شدن حساس و مهم می‌باشد.

 

Spam Complaint

اگر مخاطب ایمیل شخصاً تشخیص بدهد که ایمیل ارسالی شما هیچ نفعی برای او ندارد و یا آن را هرزنامه قلمداد نماید آنگاه با کلیک بر روی دکمه‌ای این موضوع را به Email Provider ها اطلاع داده و در واقع Spam Complaint رخ می‌دهد. کاربر با این کار نه تنها از دریافت مجدد ایمیل‌های شما انصراف می‌دهد بلکه به صورت اعتراضی آن را به سرویس‌دهنده‌ ایمیل اطلاع می‌دهد تا ضمن کاهش امتیاز شما احتمال Spam خودکار نیز افزایش ‌یابد.
از آنجاکه نرخ Spam Complaint باید بسیار ناچیز باشد، لذا این شاخص براساس تعداد محاسبه می‌شود. در اکثر پنل‌های ایمیل، اگر تعداد اعتراض‌ها بیش از 0.05 درصد ایمیل‌های ارسالی باشد، پنل برای شما غیرفعال می‌گردد.

 

Subscribe/Subscriber

کلمه‌ی Subscribe در لغت به معنای عضویت یا مشترک شدن می‌باشد. در حوزه‌ی ایمیل مارکتینگ Subscribe به عملیاتی گفته می‌شود که فرد (Subscriber) در خبرنامه ثبت‌نام می‌نماید تا خبرنامه‌ها را دریافت کند. در واقع Subscriber ها اعضای خبرنامه‌های شما هستند.

 

Unsubscribe

اگر بعد از مدت زمانی، مشترک یا همان عضو شما تصمیم بگیرد تا به هر علتی از دریافت ایمیل‌های شما انصراف دهد آنگاه 2 راه حل پیش رو دارد. یا اینکه ایمیل شما را Spam Complaint نموده و یا Unsubscribe کند.
Unsubscribe یا لغو عضویت امکانی است که شما با قرار دادن یک لینک در ایمیل خود به حقوق مخاطب خود احترام گذاشته و به او این اختیار را می‌دهید که در صورت عدم تمایل از دریافت خبرنامه‌ها انصراف دهد. در واقع با این امکان باعث خواهید شد احتمال Spam Complaint را کاهش ‌دهید. قطعاً باید کاری کرد که تعداد لغو عضویت ناچیز باشد.

 

Call To Action

در یک فضای مجازی مانند وب‌سایت و یا ایمیل‌های تبلیغاتی، عبارت CTA» Call To Action» به یک بنر، کلید، یک شکل گرافیکی خاص و یا مطلبی گفته می‌شود که کاربران را وادار و یا متقاعد به کلیک نموده تا بواسطه‌ی آن اهداف مهم وب‌سایت یا ایمیل محقق گردد.

 

یکی از خدمات شرکت همورا ارائه خدمات ایمیل مارکتینگ، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی اینترنتی و دوره‌های بازاریابی محتوا یا دیجیتال برندینگ می‌باشد. در صورت تمایل برای مشاوره و راهنمایی با همورا تماس بگیرید.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
چگونه ایمیل خوبی برای مارکتینگ داشته باشیم؟
از جمله دغدغه‌های ارسال خبرنامه، تهیه‌ی یک ایمیل خوب و مناسب می‌باشد. در این راستا داشتن محتوای خوب، رعایت نکات فنی، گرافیکی و... از عواملی است که به موفقیت خبرنامه‌ی شما کمک می‌کند. در این مطلب تلاش نموده...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)