21
فروردین
1397
محتوای همورا
محتوای همورا
 

پیشنهاد به تهیه هاست یا سرور پشتیبان

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

همانطورکه مطلع هستید، سایت‌ها و یا نرم‌افزارهای تحت‌وب، بر روی سرورهایی نصب می‌گردند که هر‌چند از نظر فنی ممکن است دارای بستر قوی و مناسبی باشند، با این حال بروز مشکل و خطا در آن امری اجتناب ناپذیر است.

اصولا اختلالات سرورها بر مبنای موارد زیر به وجود می‌آید:

 

مشکلات زیر‌ساخت‌های اینترنتی کشور:

که رفع یا پیشگیری از وقوع مشکلات آن از عهده‌ی ما خارج است.

زیر‌ساخت‌ها و کیفیت دیتاسنترها:

سرورها در دیتاسنترها نصب و راه‌اندازی می‌شوند. قطعا انتخاب صحیح و مناسب شرکت‌های ارائه دهنده برای پیشگیری از بروز مشکلات بسیار مهم می‌باشد. استفاده از نیروی متخصص، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌روز، تعهد، دلسوزی، اندازه و سابقه‌ی اجرائی آن شرکت می‌تواند در انتخاب دیتاسنتر مناسب نقش داشته باشد. بر همین اساس شرکت همورا از سال 1380 تا به امروز از خدمات دیتا‌سنتر شرکت روند تازه استفاده می‌نماید.

3 سخت‌افزار سرور:

هارد، رم، CPU یا هر قطعه‌ای از سرور ممکن است در معرض آسیب قرار بگیرد. استفاده از سرورهای برند و قدرتمند، یو‌پی‌اس و... می‌تواند تا حد زیادی از وقوع خطرات جلوگیری نماید. با این حال اتفاق هر لحظه ممکن است رخ دهد. در همین راستا همورا سعی نموده تا از سرورهای مناسب موجود در بازار جهانی استفاده نماید.

4 سیستم عامل، نرم‌افزارهای سرور، سرویس‌ها و...:

سرور برای آنکه بتواند خدمات خود را ارائه دهد لازم دارد تا از سیستم‌عامل‌هایی مانند ویندوز و نرم‌افزارهای گوناگون چون آنتی‌ویروس، IIS و... استفاده نماید. استفاده از نرم‌افزارهای اوریجینال و به‌روز احتمال ایجاد خطا و مشکل را کاهش می‌دهد. با این حال مشکلات نرم‌افزاری در سرور به کرات رخ می‌دهد. حتی دیده شده پس از به‌روز رسانی نرم‌افزاری در سرور مشکلات عدیده‌ای به‌وجود آمده است که واقعا از دست ما خارج و وقوع آن اجتناب‌ناپذیر است.
بروز مشکلات فوق از یک سو، کشف دلایل اختلال و حل آن ممکن است زمان‌گیر باشد و این موضوع در واقع مشکل اساسی را برای خدمات آنلاین ایجاد می‌کند.

 

پیشنهاد استفاده از سیستم پشتیبانی:

با توجه به موارد فوق و اینکه حل اکثر این اختلالات از اختیار همورا خارج است و از سوی دیگر با توجه به اهمیت سایت‌ها و یا نرم‌افزارهای تحت‌وب در برخی از شرکت‌ها، جهت به حداقل رساندن اختلالات در مدت زمان Down بودن، می‌توان از سرور یا هاست‌های پشتیبانی (Backup) استفاده نمود تا در صورتی که زمان حل مشکل طولانی شد بتوان در حداقل زمان ممکن از سرور پشتیبان استفاده کرد.

همچنین امکان پشتیبانی روزانه (در حال حاضر طبق قرارداد پشتیبانی به صورت پیش فرض ماهیانه است) از دیتابیس و تهیه فایل‌ها و تصاویر پشتیبانی ماهیانه (در حال حاضر طبق قرارداد به صورت پیش فرض 6 ماهه است) فراهم گردیده است.

بنابراین همورا پیشنهاد می‌کند تا با توجه به اهمیت سایت یا نرم‌افزار مورد استفاده و میزان وابستگی به آنها، از خدمات زیر بهره‌مند شوید:

ردیف عنوان هزینه ماهیانه (تومان) هزینه سالیانه (تومان)
1 سرور یا هاست پشتیبان --- 50 درصد هزینه‌های فعلی
2 تهیه نسخه پشتیبان به صورت روزانه از دیتابیس 110،000 ---
3 تهیه نسخه پشتیبان به صورت ماهیانه از فایل‌ها و تصاویر 115،000 ---

نرخ‌های فوق برای سال 1397 بوده و مالیات بر ارزش افزوده به آنها اضافه می‌شود. ضمنا در صورت بالا بودن حجم اطلاعات، این هزینه ممکن است بیشتر نیز شود.

با ما تماس بگیرید

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن 02144264163 داخلی 20، با ما تماس گرفته و یا فرم تماس را تکمیل نمایید تا به سرعت با شما تماس بگیریم.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
مدیریت حرفه‌ای تورلیدرها با ماژول سپهر
اگر شما از آن دسته مدیرانی هستید که به ابزار دقیق و کارآمد، پایین‌ آوردن هزینه‌ها، به حداقل رساندن امکان خطا و دسترسی به امکانات و قابلیت‌های متعدد دیگر علاقه‌مندید، در ادامه این مطلب با ماژول «سپهر...
اطلاعات بیشتر
روز جهانی جهانگردی مبارک!
آنکه کوله‌بارش را فارغ از اندیشه‌های تاریک بر دوش می‌گیرد، هرگز توقف برایش معنا ندارد. در هر بالا و پستی این روزگار، در جنگ و صلح و در غم و شادی، این گردشگران بودند که از حرکت باز نماندند و مرزها را جز با دوستی و عش...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)