1
اسفند
1396
محتوای همورا
محتوای همورا
گزارش بازدید همورایی‌ها از نمایشگاه گردشگری

بازدید با طعم گردشگری

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

سال‌هاست که در روزهای سرد زمستان رویدادی داغ و دوست‌داشتنی در قلب پایتخت رخ می‌دهد. نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته که هر سال در هفته‌ی اول بهمن پذیرای فعالین، فارغ‌التحصیلان و علاقه‌مندان به صنعت گردشگری است، امسال نیز با رویدادهایی تازه و نو برگزار شد. در این دوره بخشی از تیم همورا به عنوان بازدید کننده در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

گردشگری و صنایع وابسته آن برای بسیاری از کشورها منبع درآمدی مهم و قابل توسعه تصور می‌شوند. صنعتی که با جاذبه‌های مختلف و فرهنگ‌های بومی جان می‌گیرد، رشد می‌کند و به توسعه‌ی دیگر صنایع نیز کمک می‌کند. اگرچه سهم کشور ما از درآمدهای حاصل از گردشگری هنوز اندک است اما آینده‌ای روشن برای آن تصور می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی گردشگری نیز هر ساله با رخدادهایی نو، شناخت بازارهای جدید و جذب مخاطبان بیشتر به سوی ساختن آینده‌ای بهتر گام برمی‌دارد.

 

در نمایشگاه چه دیدیم؟

شاید بتوان یکی از نقاط قوت نمایشگاه امسال را تغییرات محسوس در ساختن دکورها و غرفه‌ها دانست. آژانس‌ها، هتل‌ها و سازمان‌های گردشگری شهرهای مختلف، هر کدام نماد و نشانه‌ای مخصوص از شهر خود را در ساخت غرفه‌‌‌شان به کار برده بودند.

ساختن صخره‌های ساحلی و پوشاندن کف غرفه با شن دریا، خانه‌ی بومی گیلانی، سیاه‌چادرهای عشایر و بادگیرهای یزد در کنار خوراکی‎های خوشمزه و میوه‌های جالب سیستان و بلوچستان، غذاهای سنتی شهرهای مختلف و ظروف خاص و زیبای بومی ایرانی به سالن‌های نمایشگاه جلوه‌ای دیگر داده بودند. غرفه‌ی فیروزه‌ی نیشابور، مس‌های زنجان، سفال‌های برجسته‌ی تبریز نیز بخشی از صنایع دستی بودند که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گرفتند.

چابهار در نمایشگاه گردشگریغرفه‎ای که با الهام از ساحل دریا ساخته شده بود

 

بخش جذاب دیگر نمایشگاه غرفه‌هایی بودند که در فضای آزاد قرار داشتند. دیگ‌های بزرگ آش رشته و دوغ، تنورهای نان و بوی خوش کباب‌های سنتی تمام محوطه‌ی خارجی نمایشگاه را پر کرده بود. در کنار آنها اجرای موسیقی و رقص‌های سنتی و بومی نواحی گوناگون ایران نیز در هر گوشه‌ای در حال اجرا بود. در واقع نمایشگاه با تنوع‌بخشی به غرفه‌ها، و غرفه‎داران با ذوق و سیلقه‌ی بسیار سعی کرده بودند تا ایرانی کوچک را در محوطه‌ی نمایشگاه جای بدهند.چادر عشایر در نمایشگاه گردشگریبرپایی چادرهایی از نقاط مختلف ایران

 

دیدار با دوستان قدیمی

برای همورا نمایشگاه به‌جز جذابیت‌هایش از جهت‌های دیگر نیز اهمیت دارد. از آنجا که بخشی عمده از مشتریان همورا را فعالین صنعت گردشگری تشکیل داده‌اند حضور همورا در نمایشگاه، فرصتی برای تازه شدن دیدارها با برخی ازدوستانش می‌باشد. امسال نیز در نمایشگاه گردشگری توانستیم دوستانی عزیز که همورا افتخار و سابقه‌ی همکاری و آشنایی با آنها را از سال‌ها پیش دارد، ببینیم.

اولین غرفه‌ای که به آن سر زدیم، غرفه‌ای بود که شرکت آموزشی، گردشگری ارسباران برپا کرده بود. ارسباران با محوریت آموزشی از زیبایی‌های سرزمین‌مان گفته و تخفیف‌های ویژه نمایشگاه را نیز برای کلاس‌ها در نظر گرفته بود. حضور اساتید به‌نام گردشگری در کنار کادر مهربان و خوش‌روی ارسباران باعث شده بود تا مراجعه‌کنندگان بسیاری برای آگاهی درباره‌ی کلاس‌ها، شیوه‌ی ثبت‌نام و افزایش دانش‌های گردشگری به این غرفه سر بزنند.

شرکت آموزشی گردشگری ارسبارانغرفه‎ی شرکت آموزشی گردشگری ارسباران

 

غرفه‌ی شرکت گردشگری اسپیلت البرز، یکی از خوش‌نام‌ترین و پرآوازه‌ترین آژانس‌های گردشگری مقصد بعدی بود که تیم همورا به آن سر زدند. دیدن غرفه‌ی سرسبز و سرزنده‌ی این شرکت گردشگری مانند دیگر بازدیدکنندگان برای همورایی‌ها نیز دوست‌داشتنی و به‌یادماندنی بود. اسپیلت البرز که به داشتن تورهای طبیعت‌گردی خاص و یکتا مشهور است از سال 1395 با همورا همکاری می‌کند و این دوستی با پروژه‌های جدید همچنان ادامه دارد. در غرفه‌ی اسپیلت می‌توانستیم عکس‌هایی از مقاصد گردشگری و کوهنوردی را ببینیم که سال‌هاست به‌صورت خاص توسط این شرکت برگزار می‌شوند. 

اسپیلت البرزغرفه‌ی شرکت گردشگری اسپیلت البرز

 

آژانس پرسپولیس یکی از قدیمی‌ترین آژانس‌های گردشگری ایران دوست دیگری بود که افتخار تجدید دیدار و بازدید از غرفه‌اش نصیب همورایی‌ها شد. مسئولان این آژانس گردشگری که غرفه‌شان را با گل‌های تازه و به شکلی زیبا تزیین کرده بودند با بازدیدکنندگان درباره‌ی سفرها، برنامه‌ها و مقاصد گوناگون گردشگری گفتگو می‌کردند.

 

غریب آشنا باش و سیاح دوست...

نمایشگاه گردشگری سال 1396 نسبت به سال‌های گذشته با نظم، انسجام و تنوع بیشتری برگزار شد. بازدیدکنندگان فرصت‌های بی‎شماری برای آشنایی با مقاصد گردشگری، هنرها و فرهنگ‌های بومی به‌دست آوردند و شرکت‌ها و آژانس‌ها توانستند علاوه بر آشنایی با دیگر همکاران، به بازدیدکنندگان از تجربیات، دانش‌ها و پیشینه‌ی خود بگویند.

خرمای بمغرفه‌ی بم و خرماهای مشهور آن

 

در پایان همورا امیدوار است مهمان‌نوازی ایرانی که مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری ایران شناخته شده است بیش از گذشته در نمایشگاه گردشگری دیده شود و خبر برگزاری این نمایشگاه و آنچه در آن می‌گذرد بیشتر به گوش مردمی که با صنعت گردشگری بیگانه هستند برسد.

رشد و اعتلای تمام دوستان همورایی به‌خصوص کسانی که در روزهای برگزاری نمایشگاه مهمانشان بودیم آرزوی قلبی ماست، به امید داشتن ایرانی آباد.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
چگونه ایمیل خوبی برای مارکتینگ داشته باشیم؟
از جمله دغدغه‌های ارسال خبرنامه، تهیه‌ی یک ایمیل خوب و مناسب می‌باشد. در این راستا داشتن محتوای خوب، رعایت نکات فنی، گرافیکی و... از عواملی است که به موفقیت خبرنامه‌ی شما کمک می‌کند. در این مطلب تلاش نموده...
اطلاعات بیشتر
6 نکته در ایمیل مارکتینگ
صبح یک روز تعطیل است. با یک لیوان چای بزرگ در دست، گوشی‌تان را برمی‌دارید تا ایمیل‌هایتان را چک کنید. لابه‌لای تمام ایمیل‌هایی که رسیده است یک تیتر جذاب میخکوبتان می‌کند. چای را روی میز می‌گذارید...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)