24
دی
1397
بهنام اسلمی
بهنام اسلمی
مقاله‌‌ی بهنام اسلمی در روزنامه‌ی دنیای اقتصاد

5 دلیل برای اتصال سایت و CRM (قسمت اول)

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ از رقبای خود پیشی بگیرید اتصال نرم افزار CRM به وب‌سایت است در این مقاله به 5 مورد از نتایجی که با اتصال CRM به وب‌سایت بدست می‌آید را بررسی می‌کنیم.

همانطور که پیشتر هم گفته شد، کسب و کارها دنبال این هستند که بتوانند وب‌سایت‌های بهتری را عرضه کنند تا به شکلی مناسب، در دنیای دیجیتال مارکتینگ از رقبا پیشی بگیرند. اتصال وب‌سایت به CRM می‌تواند از راهکارهای مورد توجه‌ای باشد که باید در همان ابتدای طراحی برای آن تصمیم‌گیری شود. ما در این مقاله قصد داریم تا برخی از کاربردها و نتایج اتصال CRM به سایت‌ها را بررسی کنیم تا شاید ایده‌هایی را در ذهن ایجاد کند.

 

1 نمایش سیستم نظرسنجی

ابتدا یک سیستم مناسب نظرسنجی را بر اساس الگوهای رایج  طراحی و آن را در CRM تنظیم کنید. ورودی این نظرسنجی می‌تواند بر اساس نظرسنجی کاغذی، الکترونیکی یا تلفنی (Happy Call) باشد.
پس از ورود به موقع دیتا اگر بتوان نتایج را به‌صورت هوشمندانه و صادقانه در قسمت‌های مختلف وب‌سایت قرار داد آن‌گاه باعث می‌شود تا کاربران و بازدیدکنندگان اعتماد بیشتری به سایت و کسب و کار شما داشته باشند.
برای مثال اگر شما صاحب یک هتل هستید می‌توانید صفحه اصلی سایت را مستقیم به CRM متصل کنید و به محض اینکه یک نظرسنجی در CRM ثبت شد میزان رضایت کلی مشتریان از اقامتگاه نشان داده شود. از آن طرف می‌توانید برای تک تک اتاق‌ها، نظرسنجی بگذارید که از نظر هر مسافری، هر اتاق چه میزان رضایتی را برای خودش کسب کرده است. نظرسنجی‌ها را می‌توانید با نمودارهای زیبا و توضیحات گرافیکی جذاب نمایش دهید. اگر آژانس گردشگری هستید می‌توانید برای تک تک تورهای اجرا شده نموداری از رضایت مشتریان در سنین مختلف نشان دهید. مثلا می‌توانید بگویید در بازه‌ی سنی زیر 20 سال، بین 20 تا40 سال و از 40 به بالا هر یک تا چه میران از آن تور رضایت داشته‌اند.
هرچه بتوانیم اطلاعات صادقانه‌تری به مشتریان ارائه کنیم قاعدتا باید جواب مثبت‌تر و رفتار مناسب‌تری را ببینیم.

 

2 نمایش سوابق خرید

در قسمت‌های مختلف وب‌سایت می‌توانید آماری از میزان فعالیت مشتریان و خرید محصولاتی که از شما داشته‌اند را ارائه دهید. این آمار می‌تواند برای خیلی افراد محرک باشد. مثلا بگوئید تا به حال 2800 نفر به این خانه محلی آمده‌اند و شما می‌توانید نفر 2801 امین باشید.
یا اگر شما امکان اضافه کردن خرید آنلاین را در وب‌سایت خود دارید، می‌توانید آمار اینکه تا به حال چند نفر خرید آنلاین داشته‌اند و تعداد کسانی که در نظرسنجی خرید آنلاین را به دیگران پیشنهاد می‌دهند را نمایش دهید. از این تکنیک برای محصولات یا تورهای خاص می‌توانید استفاده کنید. مثلا اگر تور کویر دارید و قرار است یکی از کویرهای ایران را به صورت خاص پیمایش کنید، نمایش اینکه در سال‌های گذشته این تور را فقط یک بار برگزار کرده‌اید و هر بار فقط 17 نفر همراه شما بوده‌اند بسیار جذاب است. در ادامه می‌توانید به مشتری بگویید شما هم می‌توانید یکی از آن 17 نفر باشید که امسال شانس رفتن به این نوع تور را دارد.

 

3 آمارهای بامزه

بعضی آمارها خیلی کاربردی نیستند و مشتری را در تصمیم‌گیری خرید محصول یاری نمی‌دهند. اما می‌توانند به لحن سازمان شما نزدیک باشند. مثلا اگر یک شرکت گردشگری دوست دارد که مشتریانش احساس صمیمیت بکنند می‌تواند بگوید ما در این تور جنگل المستان که تا حالا 30 بار آن‌را برگزار کرده‌ایم 10 مسافر داشتیم که تولدشان را در این جنگل جشن گرفته‌اند. در مثالی دیگر، از بین کسانی که تا به‌حال به اتاق این هتل آمده‌اند، چه اسمی بیشتر تکرار شده یا مثلا جایی در وب‌سایت ایجاد کنیم تا مشتری نامش را وارد کند و CRM به او بگوید آیا می‌دانید تا کنون 30 نفر هم اسم شما به این هتل وارد شده‌اند؟ به این آمارهای بامزه می‌توانید فکر کنید و راه‌کارهای خلاقانه دیگری را هم داشته باشید.

 

4 آمار سوابق دست اندرکاران

شاید برای خیلی‌ها مهم باشد که بدانند تورشان را چه لیدری دارد برگزار می‌کند. اگر از CRM اطلاعات و آماری را به شکل هوشمندانه در کنار سایر اطلاعات تور نشان دهید، بازدیدکننده بهتر می‌توانند برای خرید تصمیم‌گیری کند.
خیلی از سازمان‌ها ممکن است بگویند سیاست‌مان این نیست که روی برند لیدرها یا دست‌اندرکاران کار کنیم. در این صورت می‎‌توانید این آمار را به شکلی دیگر ارائه دهید. مثلا می‌توانید بگویید معمولا لیدرهایی که این تور را برگزار کرده‌اند چه سوابقی داشته‌اند یا مهم‌ترین نقاط قوت و ضعف‌شان چه بوده است. شاید برای عده‌ای از افراد جذاب باشد که بدانند اتاق هتلی که گرفته‌اند از دیدگاه دیگران چگونه بوده و میزان رضایت از «خانه‌داری» آن اتاق چقدر بوده است. گذاشتن اطلاعات مناسب از CRM شاید تحسین‌ برانگیز باشد.

 

5 ساده‌تر شدن خریدهای آنلاین

هرچه بتوانید در وب‌سایت خود کار کنید که فرآیند خرید آنلاین یا رزرو راحت‌تر انجام شود می‌تواند کمک کند تا مشتریان بیشتر راغب شوند که از شرکت یا وب‌سایت شما خرید کنند.
دسترسی به این مهم در سیستم CRM می‌تواند بسیار راحت باشد، به این ترتیب که پروسه‌ها و فرآیندهای سمت کاربری در سایت به سمت CRM آورده می‌شود. برای مثال شما می‌توانید به جای آنکه کاربر را مجبور کنید که برای خود یک نام کاربری و کلمه عبوری بسازد، صرفا با گرفتن نام و نام خانوادگی، ایمیل و موبایل می‌توانید آن فرد را ثبت‌نام کنید و از طریق CRM، ماژولی داشته باشید که بتواند بررسی کند که این مشتری آیا قبلا در CRM بوده یا نه و اگر بوده، اطلاعات خرید جدید او به اطلاعات گذشته اضافه شود.

منبع: مقاله بهنام اسلمی در  روزنامه دنیای اقتصاد

بهنام اسلمی

بنیان‌گذار شرکت همورا و مدیرعامل کنونی این شرکت است.
از سال ۱۳۸۰ برنامه‌نویسی را شروع و به تحول و توسعه سازمانی علاقه دارد. (رزومه رسمی)

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
7 ویژگی CRM در خدمت گردشگری
با به کارگیری چند روش موثر در نرم‌افزار CRM که نرم‌افزار ارتباط با مشتریان است می‌توانید ارتباط راهنمایان با مسافران را بالا ببرید و این امر در پیشرفت کار در گردشگری بسیار موثر است. در این مطلب به ارائه 7 روش موثر پ...
اطلاعات بیشتر
5 دلیل برای اتصال سایت و CRM (قسمت دوم)
در قسمت پیشین این مقاله از پنج کارایی مهمی که در صورت اتصال سایت‎های گردشگری به CRM به دست می‌آید صحبت کردیم. در ادامه از 4 کاربرد دیگری گفته‌ایم که در این زمینه مطرح می‌شود.
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)