1
مهر
1396
محتوای همورا
محتوای همورا
گزارش

در اولین دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ چه گذشت؟

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

پیشبرد اهداف مبتنی بر وب و بهبود ارتباط با مشتریان از طریق اصول دیجیتال مارکتینگ، از جمله موضوعات مطرح در کسب و کارهای امروزیست. باتوجه به اهمیت بازاریابی دیجیتال، شرکت همورا اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی آموزشی در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ کرده است. دوست دارید بدانید در این کارگاه‌ها چه گذشته است؟

آمارهای جهانی نشان می‌دهند، تعداد کسب و کارهای مبتنی بر وب هر روز در حال افزایش است. در این میان اهمیت دیجیتال مارکتینگ و آشنایی با روند، قوانین و راهکارهای بهینه‌سازی آن بسیار مهم هستند. شرکت‌های متعددی واحد‌های جداگانه‌ای به‌نام تولید محتوا تشکیل داد‌ه‌اند و مردم بسیاری در سرتاسر جهان از این طریق کسب درآمد می‌کنند.
شرکت همورا با توجه به سابقه‌ی طولانی که در سئو، محتوا، دیجیتال مارکتینگ و شناخت بازار دارد، اقدام به برگزاری دوره‌ی آموزشی دیجیتال مارکتینگ کرده است.

 

چه کسانی در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند؟

بعد از تصمیم نهایی برای تشکیل کلاس‌های دیجیتال مارکتینگ، از طریق ایمیل مارکتینگ و وبلاگ شرکت همورا خبر تشکیل این کلاس‌ها را منتشر کردیم. پس از آن، دوستانی که اسامی‎شان در ادامه آمده است در این کلاس‎ها ثبت‌نام کردند.

از شرکت آموزشی و گردشگری ارسباران، خانم سارا محمدی و نرگس کاظمی‎فرد که در زمینه‌ی تولید محتوای این شرکت فعالیت می‌کنند به این دوره‎ی آموزشی ملحق شدند. آقای احمد محمدی هم که در فکر ایجاد یک کسب و کار در زمینه‎ی صنعت گردشگری هستند، در کارگاه‌ها شرکت می‌کنند. آقای علی کورانلو، که از فعالین در زمینه‌ی گردشگری ماجراجویانه و سافاری به‌شمار می‌روند، از دیگر دوستانی هستند که در این کلاس‌ها حضور دارند. آقای مهدی اوصانلو، کارشناس محتوای شرکت مگامداوم و خانم‌ها لیلا نظری، زهره سیفی و فاطمه رحیمی از روزنامه‌ی کار و کارگر به این کارگاه‌ها پیوسته‌اند. آقای قادر فولادی، مدیر وب‎سایت شرکت گردشگری اسپیلت همراه با دو نفر دیگر از همکارانشان یعنی آقای وحید روستایی که کارشناس بازاریابی این شرکت هستند و خانم فرشته وکیلی از دوستان حاضر در این کارگاه می‌باشند. از مرکز آموزشی حسابداران خبره هم، خانم پریسا امامی مدیر روابط عمومی و خانم زهرا خوش‎نواز که انجام امور تولید محتوای این مرکز را به عهده دارند، به ما پیوستند.

 

تا به حال چه گفته‌ایم؟

این دوره‌ی آموزشی متشکل از چند کارگاه است که هر کدام توسط مدرسینی با تجربه تدریس می‌شوند. در کارگاه اول، آقای ساسان سلوتی از استراتژی محتوا گفتند.
اینکه چگونه یک چک‌لیست کاربردی و منظم برای محتوا بسازیم و مطالب‌مان را چطور و با چه هدفی دسته‌بندی کنیم، از موضوعات مهم این کارگاه بود. مراحل یک تولید محتوای کارآمد، آشنایی با ابزارهای آنلاین، بررسی وب‌سایت‌های دیگر و نقش آن در تولید محتوای سازمان‌ها و چگونگی بهره بردن از آمارهای جهانی از دیگر مواردی بود که در این کارگاه درباره‌ی آن گفتگو شد.

ساسان سلوتیآقای سلوتی در حال تدریس کارگاه دیجیتال مارکتینگ

 

در کارگاه بعدی با خانم اسدی آشنا شدیم. ایشان تجربه‌های ارزشمندی در زمینه‌ی تولید محتوای چند آژانس گردشگری دارند. خانم اسدی از اصول و قواعد نگارش گفتند. در این کارگاه با اشتباهات رایجی که به‌سادگی باعث مرگ محتواهای خوب می‌شود آشنا شدیم. درباره‌ی اهمیت درست‌نویسی آموختیم و علائم و سبک‌های نگارشی متنوعی را دیدیم.
ایشان کتاب‌های سودمند، لینک‌های مفید و وب‌سایت‌های داخلی و خارجی متنوعی را با افراد حاضر در کلاس به‌ اشتراک گذاشتند. این روش باعث شد که بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کردیم درباره‌ی نگارش بیاموزیم.

در هفته‌های بعد و در دو کارگاه جداگانه، آقای بهنام اسلمی از دیجیتال مارکتینگ و به‌خصوص نقش پررنگ ایمیل مارکتینگ در توسعه‌ی کسب وکارها گفتند.

 

بهنام اسلمیآقای اسلمی در تدریس کلاس دیجیتال مارکتینگ

 

در این کارگاه بخش‌های مهم ایمیل مارکتینگ را شناختیم و با ابزارهایی برای آنالیز و بهینه کردن ایمیل‌ها آشنا شدیم. آقای اسلمی با مثال‌های متنوع و نمایش نمونه‌های مختلف داخلی و خارجی نشان دادند که ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزارهای برندینگ می‌باشد. با این حال بسیاری از شرکت‎های ایرانی به دلیل عدم آشنایی کامل با اصول استفاده از این ابزار یا از ایمیل مارکتینگ استفاده نمی‌کنند و یا به اندازه‎ی کافی از آن بهره‎مند نمی‌شوند. در این کارگاه‌ها با انواع ایمیل‌ها، بهترین زمان ارسال هرکدام از آنها و شیوه‌های پیگیری ایمیل‎ مارکتینگ آشنا شدیم. در پایان این کارگاه دانش ما از بخشی مهم در دیجیتال مارکتینگ بالا رفت که هنوز بسیار نوپاست و جای کار متنوع و درآمدزایی زیادی دارد.

 

در کارگاه بعدی باز هم خانم اسدی را ملاقات کردیم و درباره‌ی چگونگی کار با شبکه‌های اجتماعی درس‌هایی را آموختیم. در این کارگاه از شیوه‌ی کار، ارزش، قدرت و چگونگی کار با شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‎بوک، توئیتر، لینکداین، تلگرام و اینستاگرام چیزهای زیادی یاد گرفتیم.

خانم اسدی از برنامه‌های متنوعی گفتند که می‌تواند در ارتباط با مشتریان سودمند و عملکردی مناسب را در شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال داشته باشد. اینکه در هر شبکه‌ی اجتماعی چگونه باید رفتار کنیم؟ چه شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارهای ما مفید هستند؟ و چگونه می‌توانیم صفحه‌ای پویا و فعال بسازیم، از جمله موضوعاتی بودند که در این کارگاه درباره‌ی آنها یاد گرفتیم.

 

ویانا اسدیخانم اسدی در حال تدریس کارگاه شبکه‎های اجتماعی

 

حاضرین در کلاس چه گفتند؟

درمیانه‌ی راه همورا یک رضایت‌سنجی انجام داد و از دوستان عزیزی که در این کارگاه‌ها حاضر بودند، نظراتشان را جویا شد. ما از دوستان‌مان خواستیم که برایمان از نقاط قوت و ضعف تشکیل کلاس‌ها بگویند و اگر پیشنهادی برای بهبود کلاس‌ها داشتند با ما در میان بگذارند. نظرات این دوستان بسیار ارزشمند بود و ما نتایج آن‌را جهت بهینه شدن ادامه‌ی کلاس‌ها با مدرسین در میان گذاشتیم. این رضایت‌سنجی کمک کرد تا از دیدگاهی دیگر به کارگاه‌های دیجیتال مارکتینگ نگاه کنیم و بتوانیم کارگاه‌ها را بیشتر در جهت جلب رضایت شرکت‌کنندگان پیش ببریم. نظراتی که شرکت‌کنندگان درباره‌ی شیوه‎ی تدریس و مطالب ارائه شده داشتند، نه تنها در جهت بهبود کارگاه‌های باقی‌‌مانده استفاده شد، بلکه به ما کمک می‌کند تا در دوره‌های بعدی بیشتر در جهت جذب رضایت شرکت‌کنندگان پیش برویم.

 

در کارگاه آخر چه می‎گذرد؟

در حال حاضر آخرین کارگاه دوره‌ی اول، یعنی آموزش سئو در حال برگزاری است. در بخش اول این کارگاه آقای ساسان سلوتی در کلاس حاضر شدند و از اصول و مبنای اولیه‌ی سئو برایمان گفتند. موضوعات مهم، مطالب با ارزش در سئو، چگونگی کاربرد در توسعه‌ی کسب و کارها و آنالیز شیوه‌های مختلف در این کارگاه مطرح شدند.
الگوریتم‌های مختلف موتورهای جستجو و اینکه هر کدام باعث چه اتفاق‌هایی در سئوی وب‎سایت‌ها می‌شوند از موضوعات جالبی بود که آقای سلوتی برایمان گفتند. وب‌سایت‎های موفق، لینک‌های مفید و شیوه‌های جستجوی اصولی، از دیگر موضوعاتی بود که در این کارگاه به آنها پرداخته شد.

در جلسه‎ی بعدی سئو، آقای اسلمی سر کلاس حاضر شدند و از ابزارهای مطرح و کاربردی سئو برایمان گفتند. این کارگاه نسبت به کلاس قبلی فنی‎تر بود و ما را با اصطلاحات جدیدی آشنا کرد. کاربرد ابزارهای آنلاین و آشنایی تخصصی‌تر با موارد مطرح در سئو، از بحث‌های جالب این کلاس بود. آشنایی کامل با بخش‌های کلیدی ابزار «Web Master Tools» بیشترین ساعت این کلاس را به خود اختصاص داد. آقای اسلمی برای ما گفتند که این ابزار چه تاثیری در بهبود سئوی سایت‌ها دارد و موتوهای جستجو چگونه از اطلاعاتی که در آن بارگذاری می‌کنیم برای بهبود سئو استفاده می‌کنند.

 

باز هم کلاس خواهیم داشت

با رسیدن به آخرین روزهای تابستان دوره‌ی اول آموزش دیجیتال مارکتینگ به پایان می‌رسد و برای آغاز دوره‌ی بعدی آماده می‌شویم. با حضور در این کلاس‌ها مفهوم تولید محتوا در ذهن و کار ما با روزهای اول بسیار تغییر کرد. حالا دیگر می‌دانیم باید با چه هدفی تولید محتوا کنیم، چه اصول نگارشی را رعایت و از چه اشتباهاتی اجتناب کنیم. آموخته‌ایم که چگونه یک ایمیل مارکتینگ موثر تولید کنیم و چگونه با کمک آن رفتار مشتریان را مورد ارزیابی قرار بدهیم. به شبکه‌های اجتماعی از دیدگاهی دیگر می‌نگریم و می‌دانیم چگونه بهتر با مخاطبان‌مان ارتباط برقرار کنیم و از آنها مشتریانی بالقوه بسازیم. 

دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ در پاییز هم ادامه خواهند داشت و ثبت‌نام این کلاس‌ها از حالا آغاز شده است. در صورتی که مایل به حضور و ثبت‌نام در این کارگاه‌ها چه به‌صورت کلی و چه به‌صورت تک کارگاه هستید، لطفا با ما تماس بگیرید.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
تولید محتوای سایت
مطالب به روز و مفید در یک وب‌سایت٬ علاوه بر آنکه باعث افزایش میزان وفاداری مشتریان سایت می‌گردد٬ بلکه با رعایت اصول سئو٬ می‌تواند آمار بازدید از سایت را بالا برده و نهایتاً در جذب مشتریان جدید نیز موفق شود. همورا بر...
اطلاعات بیشتر
دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ
از دو دهه پیش تا کنون، دیجیتال مارکتینگ با تکنیک‌، ابزارها و مفاهیم گسترده‌اش توانسته در جهان صنعت و تجارت تغییرات گسترده‌ای ایجاد کند. اگر صاحب کسب و کاری هستید و یا به دنبال حرفه‌ای پایدار و درآمدزا می...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)