22
فروردین
1397
محتوای همورا
محتوای همورا
مهم‌ترین رویدادهای همورا در سال گذشته

سال 96 بر همورا چگونه گذشت؟

1 رای    میانگین 5 از 5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!
 

روزها می‌گذرند و فصل‌ها یکی پس از دیگری از راه می‌رسند تا یک سال تمام می‌شود. در گذر سال 96، کنار تمام سختی‌هایش برای همورایی‌ها سالی دوست‌داشتنی و پر کار بود. در این مطلب می‌خواهیم از 365 روزی بگوییم که در این سال بر ما گذشت.

روزهای تلخ و شیرین، ادامه‌ی همکاری‌های قبلی، یافتن دوستان جدید، دورهمی‌های دوستانه و رسمی از جمله رویدادهای گوناگونی هستند که در سال گذشته تجربه کردیم. در این مطلب به‌صورت خلاصه برایتان از همورا و مهم‌ترین قصه‌هایش در سال 1396 گفته‌ایم.

 

از امتداد همکاری‌ها تا جشنواره‌ها

یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های سال گذشته ادامه‌ی همکاری‌ها با دوستان و مشتریان قدیمی بود. تمدید قراردادهای پشتیبانی، ارتقای همکاری‌ها، به‌روز رسانی سایت‌ها و نرم‌افزارها از جمله مواردی بودند که در این سال باعث شدند دوستان قدیمی‌مان را باز ببینیم یا صدایشان را بشنویم. برای مثال طراحی و ایجاد هفت جشنواره برای آژانس گردشگری دالاهو، یکی از پرآوازه‌ترین شرکت‌های گردشگری، در همین راستا بوده است. جشنواره‌هایی که هر کدام با سیستم جداگانه‌ای تخفیف‌های مورد نظر دالاهو را محاسبه می‌کردند و در آماده کردن آنها برای محتوا و فصل برگزاری جشنواره اهمیت ویژه‌ای قائل شده بودیم.

جشنواره تخفیف نوروز دالاهوجشنواره تورهای خارجی دالاهو

 

یکی دیگر از اتفاق‌های خوب امسال بازگشایی مجدد کافه آنسو، یکی از مشتریان و دوستان قدیمی همورا بود. کافه آنسو که برای مشاوره در بازاریابی و انجام امور تبلیغاتی خود از خدمات همورا بهره‌مند می‌شود؛ حالا با هنر سفالگری تلفیق شده. این کافه با روش کراوود فاندینگ بخشی از سرمایه‌گذارانش را جذب کرده است و پیش به سوی آغازی دوباره گام برمی‌دارد.

کافه آنسوخانه‌ی جدید کافه سفال آنسو

 

سایت، نرم‌افزارهای جدید و دوستان قدیمی

یکی از آخرین قراردادهایی که در سال 1396 منعقد شد، قرارداد طراحی و پیاده‌سازی سایت جدید شرکت گردشگری «اسپیلت البزر» بود. آژانس گردشگری اسپیلت البرز یکی از خوش‌نام‌ترین و پرکارترین شرکت‌های نامدار در صنعت گردشگری می‌باشد و برنامه‌های متنوع و جالبی که برای سفر در سرتاسر جهان ترتیب می‌دهند در نوع خود بی‌نظیر است. سابقه‌ی آشنایی همورا و اسپیلت البرز به تابستان سال 1395 و قرارداد راه‌اندازی نرم‌افزار یوتاب باز می‌گردد. اکنون با قرارداد سایت، دوستی همورا و اسپیلت وارد دورانی جدید شده است.

سایت فتوکودیک که متعلق به جناب آقای خدایار شیبانی، یکی از ده عکاس برتر ایرانی در سطح جهان، می‎باشد نیز در سال 1396 به‌روز شد. این سایت به منظور نمایش آثار آقای شیبانی ایجاد شده است و یک نمایشگاه دوست‌داشتنی از هنر ایشان است.

خدایار شیبانی و سایت سایت جدید فتوکودیک و چهره‌ی جدید آن

 

در بخش نرم‌فزاز نیز، پیرو ادامه‌ی همکاری‌ها، قراردادی برای طراحی و پیاده‌سازی یک نرم‌افزار اختصاصی مدیریت مجتمع های مسکونی مابین شرکت همورا و مجتمع مسکونی «باغ بهشت» که سابقه‌ی دوستی‌ همورا با آنها به سال‌ها پیش باز می‌گردد منعقد شد. 

 

نسخه‌ها جدید از یوتاب و مینا

نرم‌افزار جامع یوتاب که یکی از محصولات شرکت هموراست در سال 1396 تغییرات مهمی را به خود دید. به جز بهینه‌‌سازی‌ها در عملکرد و چیدمان، یوتاب اکنون امکانات جدیدی را برای کاربرانش فراهم کرده است. از مهم‌ترین این موارد می‌توان به تغییرات بنیادی در بخش حسابداری و ثبت هزینه‌ها، بهینه‌سازی بخش پیگیری، اضافه و بهینه شدن بخش قراردادها و اضافه شدن گزارش‌های مدیریتی اشاره کرد. برای مشاهده‌ی تمام تغییرات یوتاب، از شما دعوت می‌کنیم مطلب «کل سوابق تغییرات یوتاب» را مشاهده بفرمایید.

در نرم‌افزار دیگرمان یعنی «مینا» نیز تغییراتی را اعمال کردیم تا کاربران بتوانند راحت‌تر با آن کار کنند. امکان جستجوی عکس بر اساس نام آلبوم، بهینه‌سازی در چیدمان موارد، امکان ثبت عکس برای کاربران و... از جمله تغییراتی بود که کاربران مینا در سال 1396 شاهد آن بودند. از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از تمام تغییرات در نرم‌افزار مینا از مطلب «سوابق تغییرات مینا» بازدید بفرمایید.

 

مقالاتی از جنس گردشگری

در سال 96، همکاری بین آقای بهنام اسلمی، مدیر عامل و بنیان‌گذار شرکت همورا، و روزنامه‌ی دنیای اقتصاد شکل گرفت. روزنامه‌ی دنیای اقتصاد که از 16 سال پیش کارش را آغاز کرده است، در سال 1392 در جشنواره‌ی ملی قهرمانان صنعت ایران به‌عنوان یکی از 100 برند برتر ایران شناخته شد. در سال 1395 نیز با توجه به عملکرد مثبتی که این روزنامه داشت، در بین تمام نشریات ایران رتبه‌ی دوم را از آن خود کرد.

بهنام اسلمی در روزنامه دنیای اقتصادمقالات بهنام اسلمی در روزنامه دنیای اقتصاد

 

دنیای اقتصاد با عنوان پرمخاطب‌ترین روزنامه‌ اقتصادی کشور شناخته می‌شود و هر روز به موضوعاتی از قبیل بورس، مدیریت، بازارهای دیجیتال، گردشگری و... می‌پردازد. از پاییز تا آخر زمستان سال گذشته هفده مقاله از آقای بهنام اسلمی با موضوعات مربوط به بازاریابی گردشگری در این روزنامه چاپ شده است و این همکاری همچنان ادامه دارد. در صورتی که مایل هستید این مقالات را مطالعه بفرمایید از شما دعوت می‌کنیم بخش «مقالات دنیای اقتصاد» را مشاهده بفرمایید.

 

آشنایی با دوستان جدید

همورا در سالی که گذشت دوستان جدیدی هم پیدا کرد. آژانس‌های گردشگری فعال و خوش‌نامی چون سفری دیگر، شاهسون‌سیر دانا، آلابرز البرز و آترین‌سیر جنوب برخی از دوستانی هستند که برای داشتن سایت یا نرم‌افزارهای اختصاصی چون یوتاب به ما پیوستند. به جز فعالین در صنعت گردشگری، همورا دوستانی در بین صنایع و کسب و کارهای دیگر نیز پیدا کرد. هلدینگ فاخر، شرکت مپکو، شرکت پاوندپور، کانتیننتال‌وی، حسابداران خبره، موسسه‌ی مطبوعاتی نوآوران رسانه‌ی کارا و... از جمله عزیزانی هستند که در سال 96 افتخار آشنایی و همکاری با آنها نصیب همورا شده است.

 

از مشاوره تا تدریس

در سال 96 همورا بخشی از فعالیت‌هایش را به ارائه‌ی مشاوره و آموزش‎های تخصصی در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ، رفتار سازمانی و تولید محتوا معطوف کرد. در این راستا‌ کلاس‌های آموزشی گوناگونی توسط همورا در موسسه‌ی آموزشی گردشگری ارسباران برگزار شد که به عنوان نمونه می‌توان به کلاس آموزشی «بازاریابی محتوا» اشاره کرد. کلاسی که متشکل از 6 کارگاه بود و در ده جلسه مدرسین از زوایای گوناگونی به مبحث تولیدمحتوا و چگونگی ارتقای آن نگریستند.

کلاس بازاریابی محتوافراگیران کلاس بازاریابی محتوا به همراه آقای سلوتی 

 

به جز این دوره‌ها، در سال 1396 آقای بهنام اسلمی، به عنوان مدرس در پروژه‌ی «جایکا» که به همت شرکتی ژاپنی و شرکت آموزشی ارسباران در جزیره‌ی قشم برگزار می‌شد شرکت کردند. همچنین آقای اسلمی در سال گذشته استاد درس بازاریابی برای شرکت‌کنندگان در دوره‌ی مدیر فنی بند ب نیز بودند. در کنار کارگاه‌های آموزشی، قراردادهای مشاوره‌ای با شرکت آموزشی گردشگری ارسباران، آژانس ستاره‌ی ونک و... نیز منعقد گردید.

بهنام اسلمی در جایکاآقای بهنام اسلمی در پروژه‌ی جایکا، جزیره‎ی قشم

 

از همورایی‌ها چه خبر؟

در کنار روزهای پر کار و پروژه‌های گوناگون، در خرداد ماه عضویت همورا در سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای تمدید شد و در زمستان 1396 هشتمین تولد همورا را در کنار دوستان عزیزمان جشن گرفتیم. در این سال جناب آقای «ساسان سلوتی» به‌عنوان مشاور توسعه کسب و کار و جناب آقای «علیرضا الیادارانی» به‌عنوان مشاور فنی و در نهایت خانم «نگار توانگر» در تیم پشتیبانی به خانواده همورا پیوستند.

برف بازیبرف‌بازی همورایی‌‌ها

 

برنامه‌های تفریحی گوناگونی مانند ناهار دسته‌جمعی با غذای خوشمزه از «مستر دیزی»، رفتن به «رستوران ایتالیایی ژوآنی»، رفتن به سرزمین عجایب و بازی بولینگ، تولدهای همکاران، برف بازی در روزهای برفی و... را در کنار یکدیگر تجربه کردیم.

کیک تولدجشن تولد همکاران در همورا

 

در زمان برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط با کسب و کارمان همچون «تلکام»، «الکامپ» و «گردشگری» برای بازدید مراجعه کردیم. به دفتر نشریه‌ی تخصصی «گیلگمش» سر زدیم و ساعاتی را به بحث و گفتگو پیرامون صنعت گردشگری و روندهای رو به رشد آن گذراندیم.

همورا در الکامپبازدید همورایی‌ها از الکامپ

 

در کنار یکدیگر دوره‌های آموزشی مربوط به «تیپ‌های شخصیتی» را گذراندیم و برای تیم فنی کلاس آموزشی «دیتابیس» در همورا برگزار شد. در میانه‌های سال، همراه با تعدادی از همکاران کتاب‌هایی مفید در زمینه‌ی «کار گروهی»، «اصول بازاریابی» و «روابط عمومی» را مطالعه و درباره‌ی نکاتی که آموختیم با یکدیگر گفتگو کردیم.

در پایان سال، همورا عیدی‌های جالب و خوشمزه‌ای را برای همکاران در نظر گرفت و یادگاری‌هایی را نیز برای دوستانش ارسال کرد. برخی دوستان نیز زحمت کشیدند و برای همورایی‌ها هدیه‌هایی فرستادند. کارت تبریک و شیرینی بسیار خاص شرکت گردشگری «آخشیگان»، هدیه‌های جالب «آژانس گردشگری پرسپولیس»، هدایای هنرمندانه‌ی آقای شیبانی و همین‌طور بسته‌ی هدیه‌ی زیبایی که از شرکت «سارینا» به دستمان رسید، همگی حسابی به دلمان نشستند. در نهایت در آخرین روزهای اسفند با برگزاری پیک‌نیک همورایی و جشن آخر سال به استقبال نوروز و فصل بهار رفتیم.

 شرکت هموراتیم همورا در یک قاب

 

همورا، در سال نو

سال 1396 با تمام رویدادهایش به خاطرات پیوست و اکنون آغازی نو بر جهان ارزانی شده است. تیم همورا امیدوار است سال نو برای تمام مردم جهان سالی پر از صلح، سلامتی و نیکبختی باشد. امیدواریم در قصه‌‌ای که از سال 1397 خواهیم نوشت نه‌تنها نام دوستان قدیمی باقی بماند بلکه دوستانی جدید نیز به ما اضافه شوند و همواره سپیدی روزهای خوب، سیاهی روزهای غم را بپوشاند.

این مطلب توسط تیم محتوای همورا گردآوری و تهیه شده است.

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت همورا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

مطالب بر اساس تگ‌ها
مطالب برگزیده
تولد مسافران را با ایمیل تبریک بگویید
کمتر کسی هست که علاقه نداشته باشد تولدش را تبریک بگویند. تبریک تولد نه‌تنها باعث خوشحالی مخاطب می‌شود بلکه در دنیای کسب و کارهایی چون گردشگری، می‌تواند خاطراتی را برای فرد زنده و برند شما را به خوبی و همراه با احساس...
اطلاعات بیشتر
نمایشگاه گردشگری ITB برلین، بزرگترین رویداد گردشگری جهان
اگر صاحب کسب و کاری در صنعت گردشگری هستید و می‌خواهید درباره بازارهای بین‌المللی به عنوان غرفه‌دار، بازدیدکننده تجاری و یا بازدیدکننده عمومی اطلاعاتی را به‌دست بیاورید، نمایشگاه ITB برلین یکی از بهترین فرصت...
اطلاعات بیشتر
بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف
گر به صد منزل فراق افتد میان ما و دوست/ همچنانش در میان جان شیرین منزلست (سعدی)